Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen opiskellut liki 18 vuotta

Vierailija
11.05.2026 |

Jos laskee amk ja yliopisto-opinnot ja pari kk avoimessa. Tuohon vielä lukio 2,5 vuotta tekee se 20 vuotta. Sairasteluita takana jonka vuoksi mun työsuhteita ei jatkettu määräaikaisia. No mitäköhän helvettiä. Mitään töitä en saa? Alimmalla työttömyystuella nutisen. Mikä helvetin järki on kouluttaa jos en edes liukuhihnalle tehtaalle pääse (saati kauppaan joka nyt ois jo askelta älyllisempää).

Paska reissu mutta tulipahan tämäkin tehtyä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös opiskellut ekaluokasta laskettuna 18 vuotta ja aloitan syksyllä vielä yhdet opinnot. Sen jälkeen tulee sitten 20 v opintoja täyteen, jos valmistun tavoiteajassa.

Vierailija
2/10 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulu on lähinnä päivähoitopaikka, joten opiskelun voi katsoa alkavan vasta sen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskellut 18 vuotta korkeakoulussa :D Tuohon jos laskee ala-aste/yläaste/lukio on määrä 30 vuotta. Ilmeisesti artikulaationi taas kusi lol :D

AAPEE

Vierailija
4/10 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin melkein saman verran opintoja ja pitkäaikaistyöttömänä täällä haahuilen. Syksyllä aloitan uudet opinnot (mikäli pääsen kouluun sisään, sekään ei nykyään ole mikään läpihuutojuttu).

Vierailija
5/10 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peruskoulu on lähinnä päivähoitopaikka, joten opiskelun voi katsoa alkavan vasta sen jälkeen.

Joo koska eihän nuo vielä pätevöitä mihinkään työelämässä. 

Vierailija
6/10 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan ole läpihuutojuttu. Mä pääsin maisterihaulla sisään kun amk lopputyö oli arvosanalla 1 ja KA oli alle 3. Tosin oon joutunut aika paljon kandiopintoja tekemään joten siksi on kestänyt. Tuo on ikuisuus sitten kun pääsin sisään. Varmasti en nykypäivänä pääsisi minnekään itseään yliopistoksi tituleeraavan paikkaan. Tsemppiä sulle hakuun, pidän peukkuja, että tärppää. Itse varmaan pari vuotta muhin työttömänä. Sitten henki pois tai lähtö ulkomaille haahuilemaan. En todellakaan ala suomessa työttömänä vuosia lojua sen verran älyä on päässä vaikka aika yksinkertainen voin jonkun mielestä ollakin lol

AP

Vierailija
7/10 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen opiskellut 18 vuotta korkeakoulussa :D Tuohon jos laskee ala-aste/yläaste/lukio on määrä 30 vuotta. Ilmeisesti artikulaationi taas kusi lol :D

AAPEE

ELi jos laskee AMK vaikka sen 4 vuotta ja kandi+maisteri 9 vuotta + pari kk avoin yo, niin mitä olet tehnyt lopun ajan korkeakoulussa?

Vierailija
8/10 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amkissa meni 5,5 vuotta ja yliopistossa 12 vuotta. Siitähän tulee jo 18. Tuo on siis insinööri amk ei mikään läpihuutotradenomisosionomimerkononomi.

Vierailija
9/10 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin olisi kannattanut vain kouluttautua sairaanhoitajaksi.

Vierailija
10/10 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee syksyllä täyteen 20v yliopisto-opintoja. Juhlan paikka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän