Mistä on peräisin maalaisnaisten villitys värjätä hiukset punaiseksi?
Tää on jatkunut jo vuosikymmenen tai pari. Maaseutumatkaillessa tää on tullut huomttua, että yleisin laitettu hiustyyli on värjätä punaiseksi. Tätä ei näe isoissa kaupungeissa poislukien jotkun vaihtoehtoanarkistit, mutta maaseudulla ja pienissä kaupungeissa ihan työssäkäyvillä ja perheellisillä naisilla on värjätyt punaiset hiukset. Keskiluokkaiset kaupunkilaiset eivät ikinä värjäisi tukkaa punaiseksi vaan tyyli on hillitty brunette tai blondi.
Kommentit (182)
Omat hiukset punertavat hunajanväriset, ja värjäsin ne ruskealla kasvivärillä, tuloksena voimakas punainen. Tästä lähtien sitten kemialliset värit käytössä, vaikka riskinä allergia. En halua olla vielä harmaahapsinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maalla ei olla kiinnostuneita siitä, näyttääkö keskiluokkaiselta kaupunkilaiselta.
Mistä maaseudulla ollaan kiinnostuneita? Eläinten hupitappamisesta, mönkijöillä rälläämisestä, kaljan juonnista ja marjastamistakin pidetään jopa liikuntana. Ja tyylikin pitää valita juurikin kaikista halvimman roskan mukaan.
Oletko lapsi vai humalassa???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maalla ei olla kiinnostuneita siitä, näyttääkö keskiluokkaiselta kaupunkilaiselta.
Mistä maaseudulla ollaan kiinnostuneita? Eläinten hupitappamisesta, mönkijöillä rälläämisestä, kaljan juonnista ja marjastamistakin pidetään jopa liikuntana. Ja tyylikin pitää valita juurikin kaikista halvimman roskan mukaan.
Ootko sä kiinnostunut jostain muusta kuin toisten arvostelemisesta keskustelupalstoilla?
Jos ihan rehellisiä ollaan, olen kiinnostunut susien hyvinvoinnista. Tämän takia monet maalaiset eivät mun silmissä saa mitään arvostusta.
Tämmösistä toisten ulkonäköä arvostelevista tulee heti mieleen sellaiset rumasti blondatut, takatukkansa permanentanneet tai Karenmaisen patatukan omaavat, oman elämänsä tsaarinnat, joiden sana on ainoa oikea ja täsmä ja joita ahdistaa naiset jotka uskaltaa ja tekee asioita jotka erottuu joukosta. Elämäänsä pettyneet, mitään sanomattomat tätiytyneet, jo keskikoulussa, muita, joukkoon ja massaan sopimattomia tyttöjä kiusanneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei varmaankaan puhuta kuparinpunaisista hiuksista, jotka voi olla ihmisellä luonnostaan, vaan kirkkaanpunaisista, jollaisia ei ole yhdelläkään ihmisellä luonnostaan. Ihan hirveät! Niitä hirveämmät ovat vain neonvärit.
Aivan.
Kuparinpunainen voi näyttää erittäin tyylikkäältä, etenkin ihmisillä, joilla on hyvin vaalea iho.
Muut epäluonnolliset punaiset sävyt näyttävät vain halvoilta.
Kannattaa nyt kuitenkin muistaa se, että ihmisillä on erilaiset käsitykset estetiikasta. Kuparinpunaisella ja šokkivärillä värjääjät hakevat ihan erilaista vaikutelmaa.
Ja joillain ei ole käsitystä estetiikasta alkuunkaan, vaan mennään saman kylälauman mukana.
Jos ihan rehellisiä ollaan, olen kiinnostunut susien hyvinvoinnista. Tämän takia monet maalaiset eivät mun silmissä saa mitään arvostusta.
Sulla on ilmeisesti tapana tuntea helposti ennakkoluuloja erilaisia ihmisryhmiä kohtaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli muotia jo ysärillä. Teinistä keski-ikäisiin. Syytä en tosiaan tiedä. Kaiketi sama kuin mikä johtaa hiusten kynimisen lyhyeksi.
Monella suomalaisella on punapään ihonväri, joka ei rusketu. Siksi punainen sopii monelle paremmin kuin vaikkapa musta.
Ei sovi punainen eikä musta:) Kannattaa pysytellä lähellä luonnollista väriä. Näyttääkin fiksummalta.
Niiiinkööööö... Sinulta ei kysytä. Jokainen ihan itse päätää nämä jutut. 😝😝
Tietenkin. Mutta muu maailma näkee ne kantajalla, itsehän ei. Ja miksi tehdä itsestään aktiivisesti vähemmän viehättävän.
No se ei kuulu vittuakaan sivullisilke moukille. 😝😝😝
Vierailija kirjoitti:
Tämmösistä toisten ulkonäköä arvostelevista tulee heti mieleen sellaiset rumasti blondatut, takatukkansa permanentanneet tai Karenmaisen patatukan omaavat, oman elämänsä tsaarinnat, joiden sana on ainoa oikea ja täsmä ja joita ahdistaa naiset jotka uskaltaa ja tekee asioita jotka erottuu joukosta. Elämäänsä pettyneet, mitään sanomattomat tätiytyneet, jo keskikoulussa, muita, joukkoon ja massaan sopimattomia tyttöjä kiusanneet.
Kerrohan vielä, miten punaisilla hiuksilla erottuu mitenkään joukosta maalaiskylissä? Sehän on kliseisin tyyli mitä vain voi olla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko sä kiinnostunut jostain muusta kuin toisten arvostelemisesta keskustelupalstoilla?
Juuri sinun arvostusta ei kukaan kaipaakkaan. Lakien mukaan eletään.
Koska he yrittävät olla noitia kun omat geenit ei sitä salli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei varmaankaan puhuta kuparinpunaisista hiuksista, jotka voi olla ihmisellä luonnostaan, vaan kirkkaanpunaisista, jollaisia ei ole yhdelläkään ihmisellä luonnostaan. Ihan hirveät! Niitä hirveämmät ovat vain neonvärit.
Aivan.
Kuparinpunainen voi näyttää erittäin tyylikkäältä, etenkin ihmisillä, joilla on hyvin vaalea iho.
Muut epäluonnolliset punaiset sävyt näyttävät vain halvoilta.
Kannattaa nyt kuitenkin muistaa se, että ihmisillä on erilaiset käsitykset estetiikasta. Kuparinpunaisella ja šokkivärillä värjääjät hakevat ihan erilaista vaikutelmaa.
Ja joillain ei ole käsitystä estetiikasta alkuunkaan, vaan mennään saman kylälauman mukana.
Senus menevät , ei kuulu sulle mitenkään. Sinun käsitystä ei kukaan kaipaa. Käy välillä Tena vaihtamassa.
Pirjo on pitänyt kylän ainoaa parturi-kampaamoa 80-luvulta saakka niin voi olla että siellä ei olla ihan viimeisimpien hiustrendien tasalla.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on ilmeisesti tapana tuntea helposti ennakkoluuloja erilaisia ihmisryhmiä ko
--
Ja sulla on käsitys, ettei maalla olisi myös luonnonsuojelijoita.
Luonnollinen punainen tai oikeammin punaruskea on kaunis. Ja vielä pisamat poskilla täydentää kauneuden.
Olen kaupunkilainen ja luonnostaan punapää. Pyydän anteeksi kaikilta, joita olen loukannut! Olen nimittäin huomannut, että jotkut ärsyyntyvät kovasti hiusteni väristä. Olen silti juuri sen näköinen kun olen. Ole sinäkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrohan vielä, miten punaisilla hiuksilla erottuu mitenkään joukosta maalaiskylissä? Sehän on kliseisin tyyli mitä vain voi olla!
Uusi se diapami reseptisi nyt just.
Maalla niistä metsistä, vesistöistö ja pelloista huolta pidetään. Kaupunkilaiset vain kuluttavat luonnonvaroja.
Miksi pikkuletit valko ihoisella on kulttuu rista omimista, mutta kun musta blondaa hiuksensa, se ei ole? Voisiko joku kertoa mikä ero näillä on?
Sinulla tuntuu olevan hyvä olla kun tommosta viitsit kirjoitella. Hyvää päivänjatkoa.