Mistä on peräisin maalaisnaisten villitys värjätä hiukset punaiseksi?
Tää on jatkunut jo vuosikymmenen tai pari. Maaseutumatkaillessa tää on tullut huomttua, että yleisin laitettu hiustyyli on värjätä punaiseksi. Tätä ei näe isoissa kaupungeissa poislukien jotkun vaihtoehtoanarkistit, mutta maaseudulla ja pienissä kaupungeissa ihan työssäkäyvillä ja perheellisillä naisilla on värjätyt punaiset hiukset. Keskiluokkaiset kaupunkilaiset eivät ikinä värjäisi tukkaa punaiseksi vaan tyyli on hillitty brunette tai blondi.
Kommentit (182)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain kouvolalaiken voi kiihtyä nollasta sataan näin ilmiselvästä provosta. Ja jengi luulee. että helsinkiläiset ovat oikeasti tätä mieltä 🤣
Kouvola on kaupunki, ei maaseutua.
En ole ihan varma, onko tämä provo vai tosissaan kirjoitettu. Kertoo oleellisen maalaisten käsityksen kaupungista.
Sinä asut Suomessa. Suomessa on n. 5000 000 asukasta. Suomalaiset kaupungit ovat pieniä, yhtään miljoonakaupunkia ei täällä ole. Kouvola ei ole maaseutua, vaan kaupunki.
EntiiäEn tiiä. Meil o yks neiti NS töis, joka värjää usein vain toisen puolen hiuksistaan muilla väreillä. Niin, kuin se joku ihmeen Vesta laulaja. Melkein joka viikko uusi väri. Tai ainakin joka kk. Siinä lähtee hiukset, jos niitä värjää noin usein. Ite laitoin usein ite vaaleita raitoja ja kun ne piti uusia, värjäsin hiukseni omalla värilläni. Ja sitten taas vaal. raitoja jne. Aina 6:n kk:n välein. Siis ne raidat.
Ei sitä väriä siilissä juuri huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain kouvolalaiken voi kiihtyä nollasta sataan näin ilmiselvästä provosta. Ja jengi luulee. että helsinkiläiset ovat oikeasti tätä mieltä 🤣
Kouvola on kaupunki, ei maaseutua.
En ole ihan varma, onko tämä provo vai tosissaan kirjoitettu. Kertoo oleellisen maalaisten käsityksen kaupungista.
Ja oma komnenttisi kertoo helsinkiläisen epävarmuudesta siitä, että onko Helsinki nyt oikeasti jotenkin oikeampi kaupunki kuin joku muu Suomen vastaavista, kun se nyt kuitenkaan ei ole mikään metropoli.
Vierailija kirjoitti:
Mun ympärillä istuu nytkin toimistossa Ruoholahdessa korkeasti koulutettuja ihmisiä joilla on kaikkia mahdollisia värejä mustasta vaaleanpunaiseen ja harmaasta sateenkaareen. Ja ihan tässä Helsingissä asuvat, kovapalkkaisia daameja it-alalla ja meidän manageri on sinipäinen väitellyt tohtorikin (eikä ole lesbo, vaan ihan perheenäiti). Missä ihmeen konservatiivipiireissä sä oikein liikut? Ja ei, mä olen se hiirulainen täällä ihan omalla (joskin parjatulla) punaruskealla luomu-tukalla. On tietty totta, että valtavirtaa nämä nyt ei ole missään, mutta turha väittää mistään yleisestä klassisesta kauneusihanteesta mitään.
Avainsana: IT-ALALLA.Niillä nyt voi olla ihan mitä tahansa.
Niin? Asuvat kuitenkin Helsingissä ja väitettiin, ettei Helsingissä näe muuta kuin omanvärisiä huoliteltuja hiuksia ja että huomiovärit ovat wt-nuorten ja näpistelijöiden värejä. Että kumpikin väite on nyt kumottu.
Vierailija kirjoitti:
Kuontalo pitää toki myös viimeistellä kärventämällä se kreppiraudalla
Terveiset kasarille! Et taida ihmisten ilmoilla juuri liikuskella? Kreppirautoja ei ole kukaan käyttänyt vuosikymmeniin. Tuskin edes myydään enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuontalo pitää toki myös viimeistellä kärventämällä se kreppiraudalla
Terveiset kasarille! Et taida ihmisten ilmoilla juuri liikuskella? Kreppirautoja ei ole kukaan käyttänyt vuosikymmeniin. Tuskin edes myydään enää.
Kyllä niitä myydään.
Vierailija kirjoitti:
Miksihän niin moni haluaa värjätä punaiseksi. No, hyvä toki ihmetellä kun itselläni on luonnostaan punaiset hiukset. Niitä näkee harvemmin, värjätyt tunnistaa yleensä jo kaukaa. Toki se ärsyttää vähän, että osa luulee että minullakin nämä olisi värjätyt. Vaikka luulisi että sen näkee kyllä että oma väri on, kun katsoo jo kulmakarvojen väriä, toki voihan nekin värjätä ja itselläni ne on aavistuksen tummemmat kuin hiukset, kuitenkin punertavat.
Asun pienessä kaupungissa ja kyllähän noita räikeitä hiuksia välillä näkee ja ihan tavallisilla ihmisillä. Joskus nuorena tuli itsekin kokeiltua.
No ei kulmakarvojen väristä voi päätellä hiusten väriä. Mulla on punaiset hiukset, mutta ei mun kulmakarvat punaiset ole. Tai eivät ainakaan niin punaiset, että ne selkeästi punaisiksi erottuisivat.
Vierailija kirjoitti:
Päälle sitten permanentti ja lyhyeksi kynintä.
Maalla ei nuoret ota permanentteja, eikä kyniä tukkaansa lyhyeksi.
Eiköhän tuo ole mummo muotia ja ihan kaupungeissakin vanhoilla naisilla.
Kun tukka ohentuu vanhemmiten, niin permanentti tekee siitä paksumman näköisen ja lyhyt tukka on helppo hoitaa.
Asun nyt maalla, aikaisemmin kaupungissa ja ihan samalla tavalla olen hennannut hiuksia molemmissa paikoissa.
Oma väri on tumma ja henna tekee siihen vähän kastanja väriä.
Ei täällä kyllä naiset kulje punaisissa hiuksissa oikeastaan juuri kukaan.
Enkä muutenkaan huomaa eroa siinä, jos olen kaupungissa tai maalla tavallisten ihmisten pukeutumisen tai hiusten suhteen.
Kaikenlaisia näkee joka paikassa.
Jos AP on mies, sulle ei kuulu kettuakaan mitä naiset hiuksilleen tekee.
Jos oot nainen, sama, mutta myös; häpeä. Oikea nainen tukee ja kannustaa toista naista, ei polje alas kuin olisi mies tai pick me, vielä moisesta syystä kuin naisen hiusten värin valinta.
En oo feministi mutta mua kypsyttää tollaset naiset jotka jaksaa jauhaa toisista naisista alentavasti. Etenkin selän takana ja naaman edessä esittäisi parasta kaveria ja voi niin muka-suvaitsevaista, "oi kun noi punaiset hiukset niiiiiin sopii sulle Ritva!".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varoitusväri jotta kaameat maalaismiehet pysyy kaukana.
Haista 💩💩💩💩
Totuus sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Toinen ihmetyksen aihe on ylipaino ja maastokuvioiset vaatteet jopa naisilla.
Tää ylipaino koskee vaan maalaisia?
No jopas jotakin.
Noita maastokuviollisa vaatteita pitää harvat( naisista siis) ja lähinnä harrastushommissa.
Ei niitä kukaan normi käytössä pidä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varoitusväri jotta kaameat maalaismiehet pysyy kaukana.
Haista 💩💩💩💩
Käy lääkärissä jos vitutus aiheuttaa noin pahaa ripulia.
Mistä tiedät, että ne on kaikki värjättyjä?
Tai ehkä minä olen sitte synnynnäinen vaihtoehtoanarkisti..
Minun viidennen polven "stadilainen", parikymppinen, AMK koulutettu tytär värjää hiuksensa punaiseksi.
Voin suoraan sanoa että jos AP.n kaltainen henkilö tulisi minun nenäni eteen haukkumaan vastaavasti minun tytärtäni, että korvissa hänellä sen jälkeen "soisi". Minulla ei ole tapana kiltisti kuunnella kuinka lastani tai toisia tyttöjä tai naisia haukutaan täysin sivistymättömästi.
Sinulle aloittaja, ei todellakaan kuulu kuinka toiset naiset ja tytöt, tai sen puoleen miehet tai pojat, hiuksensa laittaa.
Se voi se henkesi pelastava naislääkärikin olla punahiuksinen, ja tokko silloin keskityt siihen hänen hiuksiensa väriin.
Rajuimmat tyylit olen nähnyt Pariisissa. Siellä on ehdottomasti tyylikkäimmät ja hirveimmät tyylit liikenteessä. Voittaa mennentullen Suomen maaseudun "kauheudet" kaupunkien "tyylikkyyden".
Johtuisikohan kuitenkin ihan siitä, että suomalaisilla on yleensä sellainen ruskeankukertava tukka ja sitten halutaan jotain muutosta, musta koetaan liian synkkänä ja muut värit vähän ongelmallisina, niin valitaan punainen. Ja sitten kun se punainen laitetaan, niin tarvitsee ottaa se useimmiten käytety punainen joka peittää oman värin.
Itsekin joskus nuorena olisin halunnut vaihtelua ja päädyin punaiseen, jotta tulos olisi ollut haluttu, olisi ensin pitänyt vaalentaa ja sitten vasta laittaa sellainen kuparinhohteinen kaunis punainen. No en sitten tehnyt lähtenyt tuohon moninkertaiseen käsittelyyn kuiteskaan, enkä huolinut sitä tiettyä tummaa punaista jota näkee paljon.
Minä poistatan täällä viestejä. Jos ne rikkoo sääntöjä eli esim. jankkaaminen, spämmi, asian vierestä puhuminen. Joten voit lopettaa, rasittavaa.
Samaa olen miettinyt. Maakuntatukka
Mun ympärillä istuu nytkin toimistossa Ruoholahdessa korkeasti koulutettuja ihmisiä joilla on kaikkia mahdollisia värejä mustasta vaaleanpunaiseen ja harmaasta sateenkaareen. Ja ihan tässä Helsingissä asuvat, kovapalkkaisia daameja it-alalla ja meidän manageri on sinipäinen väitellyt tohtorikin (eikä ole lesbo, vaan ihan perheenäiti). Missä ihmeen konservatiivipiireissä sä oikein liikut? Ja ei, mä olen se hiirulainen täällä ihan omalla (joskin parjatulla) punaruskealla luomu-tukalla. On tietty totta, että valtavirtaa nämä nyt ei ole missään, mutta turha väittää mistään yleisestä klassisesta kauneusihanteesta mitään.
Avainsana: IT-ALALLA.
Niillä nyt voi olla ihan mitä tahansa.