Mistä on peräisin maalaisnaisten villitys värjätä hiukset punaiseksi?
Tää on jatkunut jo vuosikymmenen tai pari. Maaseutumatkaillessa tää on tullut huomttua, että yleisin laitettu hiustyyli on värjätä punaiseksi. Tätä ei näe isoissa kaupungeissa poislukien jotkun vaihtoehtoanarkistit, mutta maaseudulla ja pienissä kaupungeissa ihan työssäkäyvillä ja perheellisillä naisilla on värjätyt punaiset hiukset. Keskiluokkaiset kaupunkilaiset eivät ikinä värjäisi tukkaa punaiseksi vaan tyyli on hillitty brunette tai blondi.
Kommentit (182)
Vierailija kirjoitti:
Olen kaupunkilainen ja luonnostaan punapää. Pyydän anteeksi kaikilta, joita olen loukannut! Olen nimittäin huomannut, että jotkut ärsyyntyvät kovasti hiusteni väristä. Olen silti juuri sen näköinen kun olen. Ole sinäkin!
Aidot punaiset hiukset on upeat! Mullakin oli joskus pentuna, mutta iän myötä tuli maantienväriset.
Varoitusväri jotta kaameat maalaismiehet pysyy kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Tavja...taas?
Ei kun olen se läski läski mt Anneli. Yyyy yÿ . muutama karvahaiven päässä. Yyyy. Yyy
Yep, tunnistan! Ja sitten se on joko mallia kananp*rse tai pitkä hamppuinen, latvasta tosi ohut ja haaroittunut. Sitä ollaan NIIN räväköitä! Asuna tietysti tunika ja crocksit. Rööki suunpielessä ja viskinauru.
Kiva asua Stadissa, niin ei tarvitse katsella noita kovin usein.
Yksi asioista, joita kadun elämässä, on hiusten värjääminen (kampaajalla) joskus 45 - 62 -vuotiaana. Varmaan pelkäsin harmaata. Sitten eläkkeelle jäätyäni 63-vuotiaana lopetin värjääminen kokonaan ja yllätys oli suuri, koska minun harmaani on tasainen ja lämmin vaalea väri, ei ollenkaan hopeanharmaa. Eräs kampaaja sanoi, että ei noin hyvää purkista saakaan. Alkuaan minulla oli aika vaalea, maantien värinen tukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämmösistä toisten ulkonäköä arvostelevista tulee heti mieleen sellaiset rumasti blondatut, takatukkansa permanentanneet tai Karenmaisen patatukan omaavat, oman elämänsä tsaarinnat, joiden sana on ainoa oikea ja täsmä ja joita ahdistaa naiset jotka uskaltaa ja tekee asioita jotka erottuu joukosta. Elämäänsä pettyneet, mitään sanomattomat tätiytyneet, jo keskikoulussa, muita, joukkoon ja massaan sopimattomia tyttöjä kiusanneet.
Kerrohan vielä, miten punaisilla hiuksilla erottuu mitenkään joukosta maalaiskylissä? Sehän on kliseisin tyyli mitä vain voi olla!
No näköjään erottuu kun siitä pitää aloittaa oikein haukkumisketju tänne vauvikselle ja kertoa mikä se ainoa oikea hiusväri on toiselle naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Varoitusväri jotta kaameat maalaismiehet pysyy kaukana.
Haista 💩💩💩💩
Värit menevät vesistöön. Onko järkeä?
Vierailija kirjoitti:
Yep, tunnistan! Ja sitten se on joko mallia kananp*rse tai pitkä hamppuinen, latvasta tosi ohut ja haaroittunut. Sitä ollaan NIIN räväköitä! Asuna tietysti tunika ja crocksit. Rööki suunpielessä ja viskinauru.
Ainoastaan silloin, kun sun äitis tulee kylään.
Mahonginpunainen sopii minulle. Olen aina toivonut, että olisin saanut syntymässä punaiset hiukset.
Vain kouvolalaiken voi kiihtyä nollasta sataan näin ilmiselvästä provosta. Ja jengi luulee. että helsinkiläiset ovat oikeasti tätä mieltä 🤣
Vierailija kirjoitti:
Sä kyllä kuvailit nyt lähiökuppilan ruusun ja niitähän Stadista löytyy, ellet sitten rajaa Stadia vanhaan malliin.
Salkkareitten naisillakin on kaikilla punaiset tukat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämmösistä toisten ulkonäköä arvostelevista tulee heti mieleen sellaiset rumasti blondatut, takatukkansa permanentanneet tai Karenmaisen patatukan omaavat, oman elämänsä tsaarinnat, joiden sana on ainoa oikea ja täsmä ja joita ahdistaa naiset jotka uskaltaa ja tekee asioita jotka erottuu joukosta. Elämäänsä pettyneet, mitään sanomattomat tätiytyneet, jo keskikoulussa, muita, joukkoon ja massaan sopimattomia tyttöjä kiusanneet.
Kerrohan vielä, miten punaisilla hiuksilla erottuu mitenkään joukosta maalaiskylissä? Sehän on kliseisin tyyli mitä vain voi olla!
No näköjään erottuu kun siitä pitää aloittaa oikein haukkumisketju tänne vauvikselle ja kertoa mikä se ainoa oikea hiusväri on toiselle naiselle.
Hulluhan tuo on... kaikki tunnistaa...
Vierailija kirjoitti:
Vain kouvolalaiken voi kiihtyä nollasta sataan näin ilmiselvästä provosta. Ja jengi luulee. että helsinkiläiset ovat oikeasti tätä mieltä 🤣
Kouvola on kaupunki, ei maaseutua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva asua Stadissa, niin ei tarvitse katsella noita kovin usein.Sä kyllä kuvailit nyt lähiökuppilan ruusun ja niitähän Stadista löytyy, ellet sitten rajaa Stadia vanhaan malliin.
Okei, saatat olla oikeassa. Asun lähellä keskustaa Länsi-Helsingissä, en metroradan itälaitamilla.
Vierailija kirjoitti:
....ja kusi sun päästä
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne menee käyttäjän imusolmukkeisiin ja elimistöön myös.
Tervetuloa itse aiheutettu syöpä myöhemmin elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kouvola on kaupunki, ei maaseutua.
En ole ihan varma, onko tämä provo vai tosissaan kirjoitettu. Kertoo oleellisen maalaisten käsityksen kaupungista.
Onnesi Anneli sivosella ei ole hiuksia kun muutama karva 🤣🤣🤣