Mistä on peräisin maalaisnaisten villitys värjätä hiukset punaiseksi?
Tää on jatkunut jo vuosikymmenen tai pari. Maaseutumatkaillessa tää on tullut huomttua, että yleisin laitettu hiustyyli on värjätä punaiseksi. Tätä ei näe isoissa kaupungeissa poislukien jotkun vaihtoehtoanarkistit, mutta maaseudulla ja pienissä kaupungeissa ihan työssäkäyvillä ja perheellisillä naisilla on värjätyt punaiset hiukset. Keskiluokkaiset kaupunkilaiset eivät ikinä värjäisi tukkaa punaiseksi vaan tyyli on hillitty brunette tai blondi.
Kommentit (181)
Yleensä ne on vähän muhkumpaa sorttia
Minä ole keskiluokkainen kaupunkilainen, ja värjään hiuksiani punaiseksi. Ei ole mikään räväkkä, mutta punainen kuitenkin.
Punaisia on eri sävyjä kuten myös tyylejä. Voi olla ihan hyvinkin pukeva joillain.
Mä tykkään. Ei tule miehet häiritsee,kun luulevat lepakoksi. Saa akka porukassa rauhassa bilettää.
Toinen ihmetyksen aihe on ylipaino ja maastokuvioiset vaatteet jopa naisilla.
Me akat kato nähdään toisemme kaukaa kun on kirjavat hiukset. Kun sovitaan treffit kaupungille, niin löytää väen paljoudesta toisensa paremmin.
Kuontalo pitää toki myös viimeistellä kärventämällä se kreppiraudalla
Vierailija kirjoitti:
Punaisia on eri sävyjä kuten myös tyylejä. Voi olla ihan hyvinkin pukeva joillain.
Joo, tietty punaiseen taittuva sävy on ihan kiva ja näkee ihan arvokkaan näköisillä naisilla, mutta landeilla on just se halvin purkkiväri päässä.
Vierailija kirjoitti:
Kuontalo pitää toki myös viimeistellä kärventämällä se kreppiraudalla
Ei kärvenny kun ostaa suoja ainetta.
Oli muotia jo ysärillä. Teinistä keski-ikäisiin. Syytä en tosiaan tiedä. Kaiketi sama kuin mikä johtaa hiusten kynimisen lyhyeksi.
Vierailija kirjoitti:
Oli muotia jo ysärillä. Teinistä keski-ikäisiin. Syytä en tosiaan tiedä. Kaiketi sama kuin mikä johtaa hiusten kynimisen lyhyeksi.
Miksi tätä ei näe isoissa kaupungeissa? Se ol aika tavalla juntiksi leimaava värivalinta.
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään. Ei tule miehet häiritsee,kun luulevat lepakoksi. Saa akka porukassa rauhassa bilettää.
Mitä se nyt sanoi?
no ku mä olen "persoonallinen" .
Siihen tatskat, röökit, keskikalja, lähiöbaari ja fake-crocsit niin koko setti on valmis
Vierailija kirjoitti:
Monella suomalaisella on punapään ihonväri, joka ei rusketu. Siksi punainen sopii monelle paremmin kuin vaikkapa musta.
Päälle sitten permanentti ja lyhyeksi kynintä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella suomalaisella on punapään ihonväri, joka ei rusketu. Siksi punainen sopii monelle paremmin kuin vaikkapa musta.
Joo se on aika karmeaa kun joku kalmankalpea värjää hiuksensa mustiksi, ja sitten tulee vaalea juurikasvu 🤯
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sovi punainen eikä musta:) Kannattaa pysytellä lähellä luonnollista väriä. Näyttääkin fiksummalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella suomalaisella on punapään ihonväri, joka ei rusketu. Siksi punainen sopii monelle paremmin kuin vaikkapa musta.Joo se on aika karmeaa kun joku kalmankalpea värjää hiuksensa mustiksi, ja sitten tulee vaalea juurikasvu 🤯
Punainen ei suinkaan korosta kalmankalpeutta, eihän?
Se on niin räväkkä!