Millä ohjeella teet pizzapohjan?
Pohjan teko on aika suuritöistä lopulta. Ja oon inhonnut niitä valmiita pakastepohjia, koska ovat liian paksuja aina.
Ostin kokeeksi Prismasta hintaan 2.49 tämmöisen
https://www.s-kaupat.fi/tuote/fazer-pizzataikina-4kpl-600g-raakapakaste…
Mitään pyöreitä pizzoja tee, yhdistin kaksi palloa ja kaulin peltille. Tuosta pussista tuli siis kaksi pellillistä ohuenohuella pohjalla.
Tämä meni kyllä jatkoon, maku ihan ok myös
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on suuritöistä?
Ainekset kulhoon ja vähän veivausta.
Kyllä se 3 päivää kestää jos kunnon pohjan haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se 3 päivää kestää jos kunnon pohjan haluaa.
Niin...jos kylmäfermentoi...
Harva taitaa kolmee päivää vaivata.
Oon varmasti ainoa kuka tykkää siitä paksusta pullamaisesta pohjasta mikä pellille laitetaan. Ei mitään oliiviöljyjä tai pizzajauhoja vaan ne vanhan köksänkirjan ainekset.
Eipä se kyllä aina edes varsinaista pizzaa muistuta, mutta niin hyvää ja ihan tulee lapsuus mieleen siitä tuoksusta kun vielä pizzamaustetta ripauttaa päälle..
Minä teen usein pizzat tortilloihin. Hiilareita noin 20, kunnon peruspizzassa 100. Sitä paitsi mulla on tavallinen sähköuuni ilman kiertoilmaa, eli peruspizzasta ei tulisi oikeanlaista muutenkaan.
T DM1
Leksands iso pyöree näkkäri käy sellaisenaa pizza pohjaks ja on kuitusa
Vierailija kirjoitti:
Oon varmasti ainoa kuka tykkää siitä paksusta pullamaisesta pohjasta mikä pellille laitetaan. Ei mitään oliiviöljyjä tai pizzajauhoja vaan ne vanhan köksänkirjan ainekset.
Eipä se kyllä aina edes varsinaista pizzaa muistuta, mutta niin hyvää ja ihan tulee lapsuus mieleen siitä tuoksusta kun vielä pizzamaustetta ripauttaa päälle..
Köksänkirjan reseptillä meilläkin tehdään. Suoraan 90-luvulta. Yleensä pohja vielä tuplana, että riittää kunnolla koko pellille. Tulee paksuutta reippaasti.
Vierailija kirjoitti:
Minä teen usein pizzat tortilloihin. Hiilareita noin 20, kunnon peruspizzassa 100. Sitä paitsi mulla on tavallinen sähköuuni ilman kiertoilmaa, eli peruspizzasta ei tulisi oikeanlaista muutenkaan.
T DM1
Mä teen joskus pikapizzoja naanleivistä.
Juomalasillinen n. 2 dl vettä, rippunen suolaa, kuivahiivaa vajaa tl, vehnäjauhoja sekoitetaan kunnes taikina on sopiva, öljyä loraus. Vähän lisää jauhoja .
Pellilliseen riittää.
Vierailija kirjoitti:
Onnistun oikein hyvin sotkemaan koko keittiön.
Suuritöistä on ja hidasta
t. ap, laiska
Teen tällä reseptillä ja annan tekeytyä pari päivää.
500g 00-vehnäjauhoja= n. 7 dl
3,5 dl viileää vettä
3g kuivahiivaa
10g hienoa merisuolaa n. rkl
10g oliiviöljyä n. 1 rkl
https://viimeistamuruamyoten.com/nain-valmistat-pitsan-italialaisten-st…
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin tykätään! En itse osaa tehdä kunnollista italialaista pizzaa, joten teen sitten mieluusti rehellistä suomalaista pannupizzaa.
https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/34852/Pizzapohja%20%28pellilli…
tuolla ohjeella olen pärjännyt ihan hyvin
Näppituntumalla. Vettä, ripaus kuivahiivaa (ei liikaa), loraus oliiviöljyä ja kunnollisia 00 jauhoja tarpeen mukaan. 1,3 dl nesteeseen tehdystä taikinasta tulee ohueksi kaulittuna lähes kaksi lähes uunipellin kokoista pohjaa.
Myllyn Paras -durumvehnäjauhopussin ohjeella ihan tarkasti sitä noudattaen. Kolminkertainen annos, pyörittelen taikinan 9 osaan ja teen 9 kpl ohutpohjaisia pizzoja kohtuuvähin täyttein paistokivellä uunissa, 250 asteessa. Helppoa ja pohjasta tulee ihan paras. En enää ikinä tee millään muulla ohjeella pizzapohjaa kuin tuolla ja tosiaankin jatkossa vain durumvehnäjauhosta
Ostan joskus Alepasta pyöreitä pizzapohjia, jos niitä on. Ihan käteviä. Voi puolittaa pellille, jolloin kaksi pizzaa mahtuu hyvin.