Kertokaapa miten sen hyvän kropan oikeasti saa 36-vuotiaana!?
Ongelma: en ole 20vee, tiimalasi ja luonnostaan sellainen, että on kivat kurvit siellä missä kuuluu ja gasellinvartalo muuten.
Painoindeksi on ylipainon rajoilla, mutta vatsa on löllö kuin mikä. Perse on lättänä mutta silti roikkuu, jalat ovat melkeinpä tikut ja yläkroppa pl. vatsa on vuosien varrella muuttunut pahvilaatikon muotoiseksi.
Salikortti löytyy ja kotona on exältä jäänyt painosetti + kuntopyörä. JOS uskon, että tässä voi saada oikeita tuloksia, olen vamis treenaamaan vaikka kolmesti viikossa.
Vinkkejä...?
n36
Kommentit (92)
No jo on neuvoja. 5 kertaa viikossa rankkaa treeniä, harva sellaista jaksaa pidemmän päälle, etenkään jos elämässä on muutakin stressiä. Keho ei palaudu. Itse olen yli 5-kymppisenä saanut tuloksia käymällä pari vuotta crossfitissä 3-4 kertaa viikossa. Se on monipuolista, ja intensiteetin voi valita itse. Kuitenkin koko ajan kehittyy ja painot kasvavat. Tahdin pitää olla sellainen, mitä jaksaa viikosta ja kuukaudesta toiseen. Mutta sitä tehdään ensisijaisesti kunnon vuoksi, ei muotojen.
Vierailija kirjoitti:
En usko, että vartalotyyppiä oikein pystyy muuttamaan. Ne ns naiselliset muodot tarkoittaa sitä, että siellä on jo valmis luusto ja rasvakin kertyy oikeisiin paikkoihin. Haittapuolenahan sekä tiimalaseilla että päärynöillä on esim. selluliitti ja vaikeus löytää istuvia vaatteita. Sitä ei sun mallisilla yleensä juuri ole. Kannattaa löytää laji, josta itse tykkäät pidemmän päälle ja löytää liikunnan ilo sitä kautta. Sopivasta lihastreeniä, aerobista, kehonhuoltoa. Tulokset tulee sitten ajan myötä perässä.
Vartalotyyppi ei muutu, mutta kyllä vartalo voi muuttua kovastikin.
Tuttu nainen alkoi kolmekymppisenä treenaamaan tavoitteellisesti erästä urheilulajia varten. Alkujaan oli hoikka mutta kroppatyypiltään sellainen, että ei peppua, ei reittä tai muutenkaan muotoja.
Pari vuotta lajitreeniä niin oli muodokkaat reidet ja peppu joka todellakin keräsi katseita. Jätti kirkkaasti varjoonsa kenet tahansa omanikäisistään. Ei vatsaa ja kroppa muuten sopivan atleettinen mutta ei todellakaan edes naisten silmissä "liian lihaksikas".
Kun lopetti treenin, niin siitä pari vuotta eteenpäin oli vähän enemmän painoa, mutta ei muotoja vaan lähinnä masua.
Eli kyllä on mahdollista, muta vaatii toki kunnon treeniä sitten.
Kunnon housukorseletti pusertaa tursuavat kohdat oikeisiin paikkoihin ja silottaa vartalon epätasaisuudet. Näin ei tavitse rehkiä yhtään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on se hyvä kroppa, jota tavoittelen? Minä tykkään sellaisista vähän pyöreämmistä naisista, joten suosittelen syömään reippaasti, kunnes kuppikoko on vähintään H ja vyötärön ympärys 95 - 105 cm. Sitten olet ihannevartalossa.
Kiva kun jokaiseen laitaan löytyy ihmisiä.
Paransi oloani, kiitos!
Tai sitten tuo on valehtelua ja yritys olla mukava, koska naiset aina syyttävät miehiä tästä niin sitten ehkä osa miehistä vain haluaa esiintyä kiltteinä ja siksi puhuu näin. Enpä tiedä onko tuollainen tykkääminen aitoa ollenkaan. Todennäköisesti vain sitä että siedetään rumuutta koska ollaan kilttejä.
Tähän maailmaan mahtuu niin monia eri ihmisiä. Kamoon, joillainhan on kakka fetissi!
No totta tuo kyllä. Mutta jotkut varmasti valehtelee mutta ehkä jotkut sitten puhuu tottakin. Itse vaan ei voi ymmärtää että joku voi tykätä.
Ja joo, itse ainakin olen ruma ja oon sellainen en todellakaan hoikka vaan täynnä läskiä mutta en tiedä esim vyötärönympärystäni. Jokin aika sitten taisin mitata (KAPEIMMASTA kohdasta) 74 cm mutta siitäkin on jo aikaa enkä tiedä mittasinko edes oikein ja pitääkö se mitata kapeimmasta vai isoimmasta kohdasta. Joka tapauksessa olen sen verran läski että olen mielestäni ruma. Painoindeksi (vaikkei kerrokaan mitään) on noin 25. Vihaan esim rasvapersettäni ja reisiäni. Luulen että olen päärynämallinen ja se oksettaa. Et joo, kyllä hoikkana olisin kauniimpi vaikka sekään ei olisi mulle vielä täydellinen kroppa vaan vaatisi paljon muutakin fiksaamista vielä.
Vierailija kirjoitti:
No jo on neuvoja. 5 kertaa viikossa rankkaa treeniä, harva sellaista jaksaa pidemmän päälle, etenkään jos elämässä on muutakin stressiä. Keho ei palaudu. Itse olen yli 5-kymppisenä saanut tuloksia käymällä pari vuotta crossfitissä 3-4 kertaa viikossa. Se on monipuolista, ja intensiteetin voi valita itse. Kuitenkin koko ajan kehittyy ja painot kasvavat. Tahdin pitää olla sellainen, mitä jaksaa viikosta ja kuukaudesta toiseen. Mutta sitä tehdään ensisijaisesti kunnon vuoksi, ei muotojen.
Riippuu treenistä. Ei se ole pelkkää stressiä keholle, vaan liike myös vähentää stressiä kehossa
Olitko nuorena ja hoikkana hyväkroppainen hottis? Jos et, niin tuskin sali sinua sellaiseksi muuttaa. Unelmavartalon tärkein tekijä on oikeat vanhemmat. Naisilla tämä korostuu, mies voi lihasmassalla jonkin verran enemmän muokata kroppaansa yleistä ideaalia kohti.
Jokaista vuosia salilla puurtanutta hoikkaa 7+ naista kohden on lukemattomia oikeasti hyväkroppaisia "röökimuijia", joiden ainoa liikuntaharrastus on siideripullon korkin auki vääntäminen. Kysymys on pitkälti vartalon mittasuhteista, lihasten kiinnityskohdista ja muodosta, ihonalaiskudoksen "laadusta" ja ihon sileydestä, kimmoisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Olitko nuorena ja hoikkana hyväkroppainen hottis? Jos et, niin tuskin sali sinua sellaiseksi muuttaa. Unelmavartalon tärkein tekijä on oikeat vanhemmat. Naisilla tämä korostuu, mies voi lihasmassalla jonkin verran enemmän muokata kroppaansa yleistä ideaalia kohti.
Jokaista vuosia salilla puurtanutta hoikkaa 7+ naista kohden on lukemattomia oikeasti hyväkroppaisia "röökimuijia", joiden ainoa liikuntaharrastus on siideripullon korkin auki vääntäminen. Kysymys on pitkälti vartalon mittasuhteista, lihasten kiinnityskohdista ja muodosta, ihonalaiskudoksen "laadusta" ja ihon sileydestä, kimmoisuudesta.
Höpön löpön.
Juuri naisilla on paremmat mahdollisuudet muokata kroppaa kuin miehillä. Miehillä ratkaisee pituus ja raamikas luusto. Lihasmassalla ei saa lisää pituutta, ja jossain vaiheessa alkaa näyttämään liiaksi "Rahka-Petriltä" useimpien naisten silmissä. Kaiken lisäksi naisten geneettinen miesmaku on aika yksipuolinen, pitkän ja harteikkaan miehen ollessa lähes kaikille ideaali.
Jos lähtökohtana on kroppa josta puuttuu muotoja, niin salitreenillä persettä ja reittä lisää, niin se on siinä. Miesfaneja löytyy takuulla.
Sellainen, että vähän hölkötellään älypuhelinta selaten ja näytetään hyviltä, on ikävä kyllä nuorten ja luonnostaan hyväkroppaisten yksinoikeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpön löpön.
Juuri naisilla on paremmat mahdollisuudet muokata kroppaa kuin miehillä. Miehillä ratkaisee pituus ja raamikas luusto. Lihasmassalla ei saa lisää pituutta, ja jossain vaiheessa alkaa näyttämään liiaksi "Rahka-Petriltä" useimpien naisten s
Älä viitsi. Naisilla vartalon rakenteellinen malli on kaikkein oleellisin. Kapeaa lantiota ei saa minkään valtakunnan treenillä kauniin kaartuvaksi tiimalasiksi. Tuohon kun yhdistää leveän selän ja hartiat, niin salitreenillä saa itsestään vaan entistä maskuliinisemman näköisen.
"Älä viitsi. Naisilla vartalon rakenteellinen malli on kaikkein oleellisin. Kapeaa lantiota ei saa minkään valtakunnan treenillä kauniin kaartuvaksi tiimalasiksi. Tuohon kun yhdistää leveän selän ja hartiat, niin salitreenillä saa itsestään vaan entistä maskuliinisemman näköisen."
Mutta se lantiohan juuri on todella ruma kohta naisella?? Yleensä kaikkein kapealanteisimmillakin naisilla se on jo aika ruma. Mitä leveämpi lantio, sitä rumempi. T. Nainen. Oma lantio 104 cm ja ruma on. Yököttävää.
Vierailija kirjoitti:
"Älä viitsi. Naisilla vartalon rakenteellinen malli on kaikkein oleellisin. Kapeaa lantiota ei saa minkään valtakunnan treenillä kauniin kaartuvaksi tiimalasiksi. Tuohon kun yhdistää leveän selän ja hartiat, niin salitreenillä saa itsestään vaan entistä maskuliinisemman näköisen."
Mutta se lantiohan juuri on todella ruma kohta naisella?? Yleensä kaikkein kapealanteisimmillakin naisilla se on jo aika ruma. Mitä leveämpi lantio, sitä rumempi. T. Nainen. Oma lantio 104 cm ja ruma on. Yököttävää.
Väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen Tammikuun Tänä Vuonna Alan Treenata ja Laihdun Bikinikuntoon projekti!! Jaksaa aloittaa tammikuussa, ja jatkuu helmi- ja maaliskuu, jonka jälkeen asia lopahtaa ja alkaa taas se entinen elämä herkkuineen. Olen nähnyt tämän ilmiön vuosien aikana toistuvan joka vuosi salilla
Kuinka monena vuotena olet aloittanut tammikuussa?
En ole aloittanut, vaan olen käynyt salilla yli 10 vuotta, ja siksi tunnistan nää salilla aloittajat, itse käyn siis ympäri vuoden salilla, yli 10 v kokemuksella
Miksi pitää pilkata ketään? Olet itsekin aloittanut joskus.
Tuo, että pitäisi olla siro, on naisten oma ideaali. Mies pitkä ja raamikas, nainen siro.
Tuttu nainen johon viittasin on 180cm, hyvin harteikas, romuluinen eikä todellakaan omaa kapeaa vyötäröä tai oikeastaan vyötäröä ollenkaan.
Mutta nimenomaan hyvin vahvana käänsi miesten päät kaikkialla. Tosi hoikkana ja myös pyöreähkönä oli melko näkymätön.
Jokainen ei voi olla Disney.prinsessa, mutta ehkä voit olla jotain muuta. Vaikka se amatsonisoturi, jolla todellakin on fanijoukkonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin.
Miksi minä sitten näen sen rumana? Oksettaa katsoa sellaista jos on huomiotaherättävä naisellinen lantio. Kuten vaikka itselläni.
8/10 salipuurtaja naisesta voisi sanoa: "Jos käyt täällä ulkonäön vuoksi, niin hukkaan menee, jos et tästä hommasta muuten nauti". 8/10 salipuurtaja miehesta voisi sanoa " Jos käyt täällä ulkonäön vuoksi, niin ala treenata oikeasti ja lopeta "massan" kerääminen"
Tässä esimerkki naisesta joka on miesten mieleen, mutta ei naisten itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin.Miksi minä sitten näen sen rumana? Oksettaa katsoa sellaista jos on huomiotaherättävä naisellinen lantio. Kuten vaikka itselläni.
En osaa sanoa. Eikä 104 lantio ole leveä, ellet sitten ole todella todella todella lyhyt.
Hommaa salille personal trainer jonka kanssa käyt läpi mitä haluat ja mikä kehonmuutos on realistista ja millainen ravinto tai dieetti tukee tätä kaikkea. Ja sitten eikun hommiin.
Et sä niin vanha ole ettetkö pystyisi muokkaamaan kroppaas, mutta ei se koskaan ilman työtä tule.
Vinkkinä: treenaa treenaamisen itsensä vuoksi, ei ulkonäön takia.
Mä oon nelikymppinen nainen. Mitat: 174 cm, 57 kg. 90/65/90. Syön vähähiilihydraattisesti. Ulkoilen lemmikkien kanssa ym pientä kuntoilua. Ruokavalio on tärkein timmiin kroppaan ja ihan perus liikunta riittää. :)
Tähän maailmaan mahtuu niin monia eri ihmisiä. Kamoon, joillainhan on kakka fetissi!
En tiedä, oliko tuo kommentti aito, mutta ainakin se sai minut naurahtamaan, vaikka en olekaan kohderyhmää. Pienet tissit. Paljon pienempi vyötärö.
"Siedetään rumuutta, koska ollaan niin kilttejä"
Hmm. Eli sinun mielestäsi tuollainen kommentin kuvaama ihminen on ruma? Ei siinä mitään. Voin sanoa, ettei ole minun tyyppiäni myöskään.