Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaapa miten sen hyvän kropan oikeasti saa 36-vuotiaana!?

Vierailija
06.01.2026 |

Ongelma: en ole 20vee, tiimalasi ja luonnostaan sellainen, että on kivat kurvit siellä missä kuuluu ja gasellinvartalo muuten. 
Painoindeksi on ylipainon rajoilla, mutta vatsa on löllö kuin mikä. Perse on lättänä mutta silti roikkuu, jalat ovat melkeinpä tikut ja yläkroppa pl. vatsa on vuosien varrella muuttunut pahvilaatikon muotoiseksi.
Salikortti löytyy ja kotona on exältä jäänyt painosetti + kuntopyörä. JOS uskon, että tässä voi saada oikeita tuloksia, olen vamis treenaamaan vaikka kolmesti viikossa. 
Vinkkejä...?
n36

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta 36. Älä jaksa. 

Tekis mieli sanoa että jos ei noin nuorena, niin ei koskaan,

Luuletko jotenkin että kun ikää 46 tai 56 maan vetovoima ei tekisi aina vain lisää hallaa

Vierailija
22/92 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmella treenikerralla viikossa saa ihmeitä aikaan. Kahdellakin, jos sen tekee säännöllisesti viikoittain eikä aiemmin ole tehnyt yhtäkään treeniä tai ne ovat olleet satunnaisia. Muutos ei tapahdu parissa kuukaudessa.

36 vuoden ikä ei ole ongelma. Noin kymmenen vuotta vanhempana ja pidemmän treenitauon jälkeen itsestäni tuntuu, että sen ikäisenä sujui helpommin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamppailin (ja kävin salillakin) vuosikausia littanan takapuolen kanssa. Tuloksia alkoi näkyä vasta, kun opettelin oikeasti aktivoimaan pakarat. Tuohon meni monta viikkoa aikaa ja se piti aloittaa ihan nollasta. ChatGPT:n kanssa tätä projektia tein, se ehdotti liikkeitä ja minä kerta toisensa jälkeen totesin, että en saa tätäkään tuntumaan. Ja tätä toistettiin niin kauan kunnes aloin vihdoin hahmottaa mistä on kyse eikä sen jälkeen ole ollut pakarankasvatusongelmia. Otin käyttöön myös heraproteiinilisän treenin päälle, koska syön ihan liian vähän ruokaa. Sokeri ja vehnähöttö pois.

Vierailija
24/92 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupee pyörimään fat admirer piireissä niin ei ole enää tarvetta. Tai voi olla tarvetta itselläkin on välillä ollut pahempi kausi, mutta välillä ei ole taas niin paha olo rumasta kropasta (joka varmaan on fat admirereille kaunis, jos niitä siis haluaa tai pystyy uskoa)

Vierailija
25/92 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmella treenikerralla viikossa saa ihmeitä aikaan. Kahdellakin, jos sen tekee säännöllisesti viikoittain eikä aiemmin ole tehnyt yhtäkään treeniä tai ne ovat olleet satunnaisia. Muutos ei tapahdu parissa kuukaudessa.

36 vuoden ikä ei ole ongelma. Noin kymmenen vuotta vanhempana ja pidemmän treenitauon jälkeen itsestäni tuntuu, että sen ikäisenä sujui helpommin :)

Huomaa että täällä on hyvin erilaisia käsityksiä hyvästä kropasta. Jos on latta pylly, makkara vatsa ym. niin voin luvata ettei 2 krt viikossa riitä vaikka treenais 5 vuotta. Mut kuten sanoin, ajattelemme eri tavoin milloin on hyvä kroppa

Vierailija
26/92 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen Tammikuun Tänä Vuonna Alan Treenata ja Laihdun Bikinikuntoon projekti!! Jaksaa aloittaa tammikuussa, ja jatkuu helmi- ja maaliskuu, jonka jälkeen asia lopahtaa ja alkaa taas se entinen elämä herkkuineen. Olen nähnyt tämän ilmiön vuosien aikana toistuvan joka vuosi salilla

Vierailija
27/92 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen Tammikuun Tänä Vuonna Alan Treenata ja Laihdun Bikinikuntoon projekti!! Jaksaa aloittaa tammikuussa, ja jatkuu helmi- ja maaliskuu, jonka jälkeen asia lopahtaa ja alkaa taas se entinen elämä herkkuineen. Olen nähnyt tämän ilmiön vuosien aikana toistuvan joka vuosi salilla

Kuinka monena vuotena olet aloittanut tammikuussa?

Vierailija
28/92 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa että täällä on hyvin erilaisia käsityksiä hyvästä kropasta. Jos on latta pylly, makkara vatsa ym. niin voin luvata ettei 2 krt viikossa riitä vaikka treenais 5 vuotta. Mut kuten sanoin, ajattelemme eri tavoin milloin on hyvä kroppa

Riippuu kovasti siitä miten treenaa. Jos treenaa kunnolla, niin tarvitsee sitä palautumisaikaakin. Samoille lhasryhmille 3xviikko alkaa jo olla melko optimaalinen, etenkin kun on 36v eikä 20v. Todella harva nainen treenaa kunnolla. Yleensä tehdään kivaa ja kevyttä cardiota, tai voimaharjoittelua tosi kevyillä painoilla eikä failureen saakka, kun siinä alkaa näyttämään ja kuulostamaan siltä, että treenaa tosissaan.
121212

Vierailija
29/92 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole aloittanut, vaan olen käynyt salilla yli 10 vuotta, ja siksi tunnistan nää salilla aloittajat, itse käyn siis ympäri vuoden salilla, yli 10 v kokemuksella

Vierailija
30/92 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riitti 3x viikossa jooga ja 3x viikossa viiden kilsan juoksulenkki. Joogassa olin käynyt jo vuoden ajan kun aloitin juoksun ja juoksun myötä paino putosi 10 kiloa. Syömisiä ei tullut pahemmin katsottua tai laskettua, mutta usein korvasin iltaruoan voileivillä. 

Vierailija
31/92 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole aloittanut, vaan olen käynyt salilla yli 10 vuotta, ja siksi tunnistan nää salilla aloittajat, itse käyn siis ympäri vuoden salilla, yli 10 v kokemuksella

On se silti reilua antaa ap:lle mahdollisuus, kun kyllä osa niistä salolla aloittajista jää kuitenkin (vähemmistö...).
121212

Vierailija
32/92 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka jaksaa elämää, jossa urheillaan lähes joka päivä, kytätään syömisiä eikä nautita alkoholia ja herkkuja. Kaikki se vaivannäkö vain siksi että saa kauniin vartalon, eikä sekään auta, jos laihduttua, alkaa per**se lattaantua, ja rinnat riippua. Maksaisi tuhansia euroja käydä kirurgilla korjauttamassa (rinnat 6000-8000 eur) peppu (6000-8000 eur). Nää Instagram salimimmit ovat ottaneet silarit, hampaiden laminaatit, suihkurusketukset, ripsipidennykset, rakennekynnet, hiusten pidennykset, täyteaineet huuliin ja kasvoihin. 36 vuotiaalta lähes mahdotonta näyttää joltain salimimmiltä

Ei siinä mitään. Joillekin sellainen elämäntapa sopii.

Minulle taas ei. Syön terveellisesti, mutta liikunnasta en pidä. Fyysinen työ on kuitenkin mukava. Saat palkkaa liikunnasta, eikä siinä edes keskity kehon tuntemuksiin vaan itse siihen työn tekemiseen.

Aion kuitenkin alkaa tekemään ihan perus kyykkyjä ja muita kotona. Ilman painoja. Vain huoltaakseni kehoa. Ja katsoa, mitä käy ulkonäölle.

Ei minun tarvitse osata kyykätä montaa extra kiloa. Kunhan oman painoni pystyn kyykkäämään.

Ja tällä kertaa en aio ottaa paineita sarjojen lisäämisestä. Teen vaikka samaa sarjaa kuukausia. Onhan se silti kehon, sen tason huoltamista, ei missään nimessä turhaa.

Sali kammoksuttaa minua.

Sain muutamassa kuukaudessa mielettömiä tuloksia. Keho näytti erilaiselta. Oli siistiä, kun pystyi nostamaan enemmän kuin aikaisemmin. Ja kyllähän kehossa oli kevyempi ja ketterämpi olo. Kaiken kaikkiaan hienoa.

Mutta mielenterveyteni ei kestänyt sitä. Hermostoni ei kestänyt sitä. Että aina vain enemmän ja enemmän, mikään ei ole riittävää, suurempia painoja. En tiedä, miten kestin puoli vuotta. En saanut enää loppuvaiheessa mitään dopamiiniefektiä. Salilla teki mieli purskahtaa itkuun, ja siitä olisin saanutkin paljon enemmän lisävoimaa liikesarjoja tekiessä, ja saanut vieläkin parempia tuloksia aikaan.

Aina salia edeltävänä päivänä hirveä tunne, kun tiesi seuraavana päivänä olevan salia.

Toivon, että kotona, rennommin, voisin myös saada saman kevyen ja ketterän olon ajanmyötä. En halua, että liikunta on kärsimystä enää ikinä.

Vierailija
33/92 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka jaksaa elämää, jossa urheillaan lähes joka päivä, kytätään syömisiä eikä nautita alkoholia ja herkkuja. Kaikki se vaivannäkö vain siksi että saa kauniin vartalon, eikä sekään auta, jos laihduttua, alkaa per**se lattaantua, ja rinnat riippua. Maksaisi tuhansia euroja käydä kirurgilla korjauttamassa (rinnat 6000-8000 eur) peppu (6000-8000 eur). Nää Instagram salimimmit ovat ottaneet silarit, hampaiden laminaatit, suihkurusketukset, ripsipidennykset, rakennekynnet, hiusten pidennykset, täyteaineet huuliin ja kasvoihin. 36 vuotiaalta lähes mahdotonta näyttää joltain salimimmiltä

Minkälainen elämä sinusta sitten on mukavaa? Minusta on kiva treenata ja syödä terveellisesti, jaksaa sitten tehdä paljon muutakin. Jos makaisin vaan sohvalla syömässä sipsejä, niin en juuri muuhun ei sitten olisikaan energiaa.

Onhan se kiva treenata, kun on löytänyt mieleisensä lajin/lajit.

Vierailija
34/92 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on se hyvä kroppa, jota tavoittelen? Minä tykkään sellaisista vähän pyöreämmistä naisista, joten suosittelen syömään reippaasti, kunnes kuppikoko on vähintään H ja vyötärön ympärys 95 - 105 cm. Sitten olet ihannevartalossa.

Vierailija
35/92 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on se hyvä kroppa, jota tavoittelen? Minä tykkään sellaisista vähän pyöreämmistä naisista, joten suosittelen syömään reippaasti, kunnes kuppikoko on vähintään H ja vyötärön ympärys 95 - 105 cm. Sitten olet ihannevartalossa.

Kiva kun jokaiseen laitaan löytyy ihmisiä.

Paransi oloani, kiitos!

Vierailija
36/92 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei peli ole vielä menetetty. Sinun iässäsi on okein hyvä sisuuntua tässä. Itselläni on pitkä treenitausta, mutta siinä oli taukoa mikä kulminoitui koronavuosiin jolloin painoa oli yli 100kg. Tilanne kohdallani oli niin paha että tuli myös sairauksia. Lihavuuden lisäksi olin siis sairas ihminen. Tein rajut muutokset ruokavalioon ja aloin taas treenata usein niin kuin nuorempana. Muutoksia tulikin nopeasti. Paino tippui mutta löysää nahkaa jäi roikkumaan. Nyt olen ennättänyt järkeistämään ruokavaliota entisestään ja kiinteytymään. Neuvoni on että aloita ensin helpoimmista. Jätä ensimmäisenä alkoholi, makeiset yms, sipsit ja einekset pois ja syö ainoastaan itse valmistamaasi monipuolista ruokaa. Pidä huolta että ruokavaliosi sisältää niin hiilareita, proteiineja ja rasvaa sopivassa suhteessa. Hiilareita sen mukaan kun treenaat. Proteiineja painosi mukaan ja rasvaa suht vakio määrä. Älä välttele rasvaa. Ihosi tarvitsee rasvaa myös sisäisesti. Muuten kun laihdut sinusta on vaarana tulla kuiva käntty. Uurteita ja ryppyjä tulee niille jotka sitä eniten välttelee. Pyri treenaaman vähintään 3-4 kertaa viikossa. 7 on liika ja 6 rajoilla. Pidä joka toinen viikko vähän kevyempi treeniviikko ettei kehosi ole jatkuvassa stressitilassa. Palautuminen on yhtä tärkeää. Keskity coreen eli keskivartalon syvempiin selkä/vatsalihaksiin ja kokonaisvaltaisiin liikkeisiin. Kyykyt, tempaukset, maastaveto, punnerrus ja leuanveto. Saleilta löytyy tähän myös avustavia laitteita ja pt osaa kyllä neuvoa. Hifistelyliikkeet tulevat sitten myöhemmin. Ehkä kuitenkin jo kesällä. Pyri treenaamaan riittävällä vasteella. Hiki sais tulla ja vähän hengästyäkin. Ne on merkkejä että kehossa massa muuttaa muotoaan energiaksi. Tsemppiä ja hienoa että olet päättänyt tulla terveellisten elämäntapojen omaavien joukkoon.

Vierailija
37/92 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin ja itsetunto silti on olematon ja aina pitäisi olla vähän laihempi ja kauniimpi... Mä oon ainakin onnellinen "pullukka", liikun päivittäin, mutta en tavoitteellisesti, syön terveellisesti mutta myös herkkuja silloin kun haluan ja tykkään mun ulkonäöstä ja saan siitä jopa usein kehuja, miten nuoren ja terveen näköinen olen. 

Vierailija
38/92 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva kun jokaiseen laitaan löytyy ihmisiä.

Paransi oloani, kiitos!

Tai sitten tuo on valehtelua ja yritys olla mukava, koska naiset aina syyttävät miehiä tästä niin sitten ehkä osa miehistä vain haluaa esiintyä kiltteinä ja siksi puhuu näin. Enpä tiedä onko tuollainen tykkääminen aitoa ollenkaan. Todennäköisesti vain sitä että siedetään rumuutta koska ollaan kilttejä.

Vierailija
39/92 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttamalla. Kiinteytykseen aerobinen kohdetreeni tai esim. Läpsiminen, jolla saa aktivoitua dormantteja lihaksia ja kudoksia. 

Treenaaminen on turhaa jos et ole lähdössä sotaan tai pellolle. Keskity laihduttamiseen ja kiinteyttämiseen.

Yksi ateria päivässä on aika tehokas.

Vierailija
40/92 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että vartalotyyppiä oikein pystyy muuttamaan. Ne ns naiselliset muodot tarkoittaa sitä, että siellä on jo valmis luusto ja rasvakin kertyy oikeisiin paikkoihin. Haittapuolenahan sekä tiimalaseilla että päärynöillä on esim. selluliitti ja vaikeus löytää istuvia vaatteita. Sitä ei sun mallisilla yleensä juuri ole. Kannattaa löytää laji, josta itse tykkäät pidemmän päälle ja löytää liikunnan ilo sitä kautta. Sopivasta lihastreeniä, aerobista, kehonhuoltoa. Tulokset tulee sitten ajan myötä perässä.