Mikä on suosikkikirjasi?
Aiemmasta ketjusta inspiroituneena. Kerro suosikkikirjasi, ja miksi juuri se?
Klassikko tai ihan joku muu, ei väliä!
Kommentit (114)
Heroiinipäiväkirja, muutti elämäni. Nyt olen lukenut varmaan lähemmäs 10 kertaa.
Mahdoton valita näin himolukijana!
Kate Atkinsonin koko tuotannon olen lukenut, samoin Camilla Greben, Robert Garlbrightin - vai miten se nimi onkaan-, Anne Tylerin ym ym
Taru Sormusten Herrasta, sitä lukiessa tulee vaan hyvä olo
Muita suosikkeja on Pieni Runotyttö-sarja sekä Liisa Ihmemaassa ja Peilimaailmassa
Pieni talo preerialla
Tie Avonleaan
Kunta Kinte
Kahden kerroksen väkeä
Rillit huurussa
Nuorena nukkunut
Sillanpää sai tästä myös Nobellin kirjallisuuspalkinnon.
On niin paljon, paljon hyviä kirjoja, mutta jos on ihan pakko valita vain yksi, niin se on Frederik Forsythin "Shakaali". Jännityskirjallisuuden klassikko. Historian siipien havinaa. Ainut kirja jonka olen lukenut useampaan kertaan, yhteensä ainakin viidesti.
Vigdis Grimsdottir: Metsän tyttö
Ehdottomasti Adrian McKinty Ketju.
Jännittävä heti ensimmäisestä sivusta lähtien, ettei malta laskea käsistään. Minkään muun kirjan kohdalla ei ole näin käynyt.
Se pikku prinssi kirja jonka joku Juudas varasti . Se. Ja juuri se. Ja Suomalainen runoilija Markku Lahtela . Sekä V.A . Koskenniemi. Ja uuden testamentin Ilmestyskirja .
Raamattu. Toi mulle elämän. Uutta luova Sana.
Vierailija kirjoitti:
Se ranskalainen kirja, jossa nykyään jo jotain 60 vee nainen kertoi, että mitä hänelle oli tehty Belgian keskiaikaisten linnojen kellareissa kun hän oli jotain 7-9 vuotias ja ettei hän uskaltanut mainita niiden nimiä vieläkään, koska kyseessä pedoilu ja ihmisuhrit. Bilderbergien okoukset liittyvät kuvioon.
Olet sairas pervertikko, kun hekumoit tuollaisella.
Bjarne B Reuterin kirjat. Olen lukenut lähes koko tuotannon.
Vierailija kirjoitti:
Heroiinipäiväkirja, muutti elämäni. Nyt olen lukenut varmaan lähemmäs 10 kertaa.
Olisi mielenkiintoista tietää millä tavalla? Itse en ole ko. Teosta lukenut, Mötley Cruen yhteisen The Dirtin kylläkin (ja leffankin katsonut pariin kertaan), en tiedä onko näissä yhtäläisyyksiä
Gonzo-journalismin klassikko Pelkoa ja inhoa Las Vegasissa, tietysti alkuperäiskielellä luettuna
https://kirja.info/kirja/fear-and-loathing-in-las-vegas-9780679785897
Tämä ei varsinaisesti ole oma suosikkini mutta pakko kertoa tähän liittyvä muisto: muutama vuosi sitten ulkoilutin nyt jo edesmennyttä kissaani valjaissa ja kuuntelin tämän äänikirjana. Kissa saattoi istuskella useita minuutteja kivellä tuijottelemassa lintuja ja minä kökötin vieressä kuunnellen Väinö Linnaa. Edelleen tietyt kohdat tulevat mieleen jos käyn kävelyllä noissa paikoissa.
Oma suosikkini on jo täälläkin pariin otteeseen mainittu Mikael Karvajalka