Henna käyttää vaatteisiin kuukaudessa saman verran kuin moni suomalainen vuodessa
https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000011666998.html
Ei voi olla noin tyhmä rahankäyttäjä ja vielä pankissa kouluttajana.
Kommentit (170)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei. Jutussa kerrottiin, että keskivertosuomalainen käyttää n. 720e/vuosi vaatteisiin. Hurja määrä.
Melko pieni määrä, mieti paljonko kengät tai takit maksavat Suomessa.
laadukkaat kengät ja takki kestävät 10-40 vuotta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet kiinnostunut kenenkään rahankäytöstä, ap? Onko sinulta pois?
ON. Yhteinen maapallomme.
Niinkö ??? Ja maapallolla jokainen päättää mihin rahansa laittaa ja nauttii siitä. Aika kivaa 💃💃💃🍾🍾🌞👖👚👙👠👠👢👢💄💄🎻🎶,
Vierailija kirjoitti:
Luin lehden jutun enkä ymmärrä ollenkaan tuollaista ihmistä, jolle on niin tavattoman tärkeää näyttää "boss ladylta".
Hänen termistönsä oli yhtä poissa muodista, kuin vaatekaapin sisältö.
Mielestäni tuo oli ihan positiivinen juttu! Tykkäsin hänen tyylistään, itsekin rakastan bleisereitä, paitapuseroita ja slipovereja. Ja saatan ostaa saman tuotteen monessa värissä jos hyvän löydän.
Viime vuosina olen tehnyt täitä lähinnä kotona, mutta varmasti vaatteisiin on mennyt rahaa yli keskiverron. Olen ulkoilmaihminen, joten vaatteita pitää olla joka säähän ja jo urheiluvaatteisiin ja -kerrastoihin menee muutama satanen vuodessa. Nyt olen käynyt enemmän toimistolla ja olen joutunut ostamaan paljon esim. paitapuseroita.
Määrällisesti en varmasti osta yhtä paljon, kuin jutussa esiintyvä henkilö, mutta allekirjoitan kyllä sen että laadukkkaita vaatteita tulee pidettyä vuosikausia. Eräs Marimekon kotelomekko on jo varmasti 12 vuotta vanha ja edelleen käytössä.
Marimekon, Andiatan jne vaatteilla on myös jälleenmyyntiarvoa, joten jos joskus on sattunut joku hutiostos, pääsee siitä myös eroon helposti.
Todella ala-arvoista arvostella henkilön ulkonäköä! Miellyttävän näköinen nainen, jolla ei taatusti ole ylipainoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaa samoja puseroita yms. useassa eri värissäkin. Kyllä nyt on niin itseään täynnä oleva ihminen, kuin olla ja voi. Puolustelijat samanlaisia.
Kiva että sua käy kateeksi. Ei kuulu ilkeille ihmisille mitä kukin ostaa. VAIN MOUKAT PUUTTUU MUIDEN LÄMÄMÄÄN... SIITÄ. HEIDÄT TUNNISTAA 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
Tämä on aina ollut hyvä moukkien tunnistamismittari. Fiksuja ei todella kiinosta muiden elämään sekoilu.
Moukkamittari 😝😝😝😝😝
Olen koulutukseltani taloustieteen maisteri ja tiedän, että ilman kysyntää ei ole tarjontaa. Jos meistä jokainen ostaa yhden sukkapaketin vuodessa, talouden rattaat eivät pyöri. Fiksu ihminen kuluttaa oman elintasonsa rajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Se on se suomalainen ajatusmalli, että kaikki kaunis ja vähänkin "pinnallisempi" tai omaan ulkonäköön liittyvä rahankäyttö on suurinpiirtein syntiä ja jotenkin arvotonta ja tyhmää. Ei ihmisen pidä itseään ehostaa tai itseensä panostaa, siis ainakaan mihinkään ulkoiseen tai ulkoisesti.
Rahankäyttö itseen ei ole tässä syntiä. Hullua on se, että ostaa kilokaupalla samanlaisia kiinassa tehtyjä halpisrättejä. Kun on vielä olevinaan kiinnostunut muodista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin lehden jutun enkä ymmärrä ollenkaan tuollaista ihmistä, jolle on niin tavattoman tärkeää näyttää "boss ladylta".
Kivaa että noin tarkkaan olet hänestä kiinnostunut. Älä hyvä arvon nainen puutu muiden elämään,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaa samoja puseroita yms. useassa eri värissäkin. Kyllä nyt on niin itseään täynnä oleva ihminen, kuin olla ja voi. Puolustelijat samanlaisia.
Kiva että sua käy kateeksi. Ei kuulu ilkeille ihmisille mitä kukin ostaa. VAIN MOUKAT PUUTTUU MUIDEN LÄMÄMÄÄN... SIITÄ. HEIDÄT TUNNISTAA 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
Tämä on aina ollut hyvä moukkien tunnistamismittari. Fiksuja ei todella kiinosta muiden elämään sekoilu.
Moukkamittari 😝😝😝😝😝..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi pukeutua muodin mukaisesti? Eikö jokainen saa pukeutua niin kuin haluaa? Muoti muuttuu monta kertaa vuodessa, joten muodin seuraaminen se vasta on luonnon varojen tuhlausta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kovin ympäristöystävällistä tuollainen ihan typerä tuhlaaminen. Sitten kun on rahaa kun roskaa, niin alkaa tuo typerä tuhlaaminen ja luonnonvarojen käyttö.
Olen sinänsä eri mieltä, että jos nyt näitä Hennan vaatteita katsoo, niin niistä huokuu korkeintaan joku wannabe keskiluokkaisuus. Mitään varallisuuden merkkejä niissä ei ole, saati että joku tavis pankkivirkailija olisi millään tasolla äveriäs.
Ennemminkin nousukkaat kuvittelevat, että joku Korsin laukku tekee vaikutuksen, vaikka niille nauretaan jossain suurempien kaupunkien pintaliitopaikoissa.
Aidosti rikkaan ja vanhan rahan ei tarvitse kuorruttaa itseään hölmöillä logoilla saati nololla unikkokuosilla, joka oli jo ysärillä OUT.
Jos kyseessä olisi joku muu riippuvuus, kyllä olisi jo kivitetty...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää oli jotain kaikuja 10 tai 15 vuoden takaa. Mut eikö ihmiset jämähdä yleensä siihen nuoruuden muotiin.
Oih, Henna, oot mun idoli! Miten voisin alkaa stalkkaamaan?
Lol.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukin ostakoon rahoillansa mitä haluaa. Ei ole multa pois eikä mua kiinnosta muiden ostelut.
Ai niin tässä kohtaa taas ympäristöllä ei olekaan väliä, koska nainen ostaa vaatteita, koska nauttii niistä?
Ainakin se ostaa kalliita, laadukkaita vaatteita, joita ei ole valmistettu myrkkytehtailla Kiinassa ja lennätetty temupakettina Suomeen.
Marimekkoa ei Suomessa valmisteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukin ostakoon rahoillansa mitä haluaa. Ei ole multa pois eikä mua kiinnosta muiden ostelut.
Saahan sitä rahat tuhlata rätteihin mutta että sama henkilö kouluttaa pankissa ihmisiä jotka huolehtivat muiden rahoista.
Eiköhän tuo tiedä mihin rahansa laittaa. Jutussa sanottiin, että mies käyttää rahat tekniikkaan. Yhtä turhaa se on. Paitsi miesten mielestä-mirstrn harrastuksen ja rahankulutuskohteet ovat aina tärkeitä ja arvokkaita ja merkityksellisiä, naisten eivät.
Tämä! Myös omassa parisuhteessani :( p.s. En osta paljon vaatteita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saahan sitä rahat tuhlata rätteihin mutta että sama henkilö kouluttaa pankissa ihmisiä jotka huolehtivat muiden rahoista.
"älä tee niin kuin minä teen, vaan niin kuin minä sanon". Esimerkki se on varoittava esimerkkikin.
Mulla meni viime vuonna vaatteisiin ja kenkiin yhteensä noin 1300 euroa ja pidän sitä todella maltillisena summana.
Ei ole kovin ympäristöystävällistä tuollainen ihan typerä tuhlaaminen. Sitten kun on rahaa kun roskaa, niin alkaa tuo typerä tuhlaaminen ja luonnonvarojen käyttö.