60 euron ruokabudjetti kahdelle aikuiselle viikoksi
Syödään aamupala, päivällinen ja iltapala. Aamupalaksi suunnittelin puuroa ja marjoja, kun niitä löytyy kaapista. Iltapalaksi on itsetehtyä leipää ja parina iltana pizzapannaria, näihinkin on ainekset. Kananmunia on iso kennnollinen paistettavaksi tai keitettäväksi. Mitä ostaisit ruuaksi, kun budjettina on 60 euroa? Syödään vaan yksi lämmin ateria päivässä, koska varat ei muutenkaan riitä kahteen lämpimään ateriaan päivässä. Ollaan kumpikin työkyvyttömyyseläkkeellä.
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla rahalla voi syödä ihan tavallista kotiruokaa ilman että miettii hintoja.
No ei todellakaan voi.
Voi jos elää koko päivän vain sillä makaronilaatikolla ilman Aamu/Iltapaloja ym välipaloja.
Ap:lla oli jo aamu-ja iltapalatarpeet.
Uunipellille perunalohkoja kuorineen. Pyöräytyä mauste-öljyseoksessa ensin lohkot.
Leivinpaperin päällä 225 astetta ja 30 min.
Hyvää! Kastikkeeksi Ab jugurttia*maustamaton.
Vierailija kirjoitti:
Ei tule onnistumaan. Paitsi jos suostuu näkemään nälkää sekä syömään ihan kamalaa passkaa. Jotain halpisjauhelihaa esim. Meillä ei ikimaailmassa onnistuisi. Eikä edes syödä "rikkaiden ruokia".
Just. Meillä oli viime viikolla esimerkiksi halloumipastaa, kasvislasagnea, fetasalaattia ja lohkoperunoita, uunijuureksia ja kermakastiketta. Kauppalasku oli alle 50€, mukana myös leivät ja niiden päälliset, kahvimaito ym. Kannattaa seurata tarjouksia ja tehdä ruokaa isoja satseja kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan voi.
Voi jos elää koko päivän vain sillä makaronilaatikolla ilman Aamu/Iltapaloja ym välipaloja.
Eikä voi. Tuolla summalla ei todellakaan käydä kaupassa kahdelle ilman, että miettii hintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan voi.
Miksei voisi? Toihan tekee 260 € kuukaudessa. Kyllä sillä rahalla saa ison määrän ruokaa! Jos tekee itse ruoat niin riittää ihan hyvin.
Uunipuuro rikotuista ohrasuurimoista.
2 dl suurimoita ja reilu litra vettä tai maitoa, 2 tl suolaa
Hauduta uunissa 175 astetta ja 1,5 tuntia
Voita päälle ja puolikkahilloa
Ap kysyy muttei kommentoi vinkkejä.
Ruisjauhoista kattilallinen puuroa, voisilmä, sokrua ja puolukkahilloa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs leivät ja niiden päälliset jne.
Näkkileipä on okein hyvää ja kuitupitoista. Siihen levitettä ja juustoa ja/tai kurkkua tai tomaattia.
Kuitu ei ole ravintoaine.
Eikä Kurkku/Tomaatti. Pelkkää vettä kalliilla rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan voi.
Miksei voisi? Toihan tekee 260 € kuukaudessa. Kyllä sillä rahalla saa ison määrän ruokaa! Jos tekee itse ruoat niin riittää ihan hyvin.
No ei todellakaan riitä hyvin. Kyllä saa laskea, että tuolla rahalla saa kahdelle ruoat. Missä helkutin todellisuudessa te jotkut elätte?!?
Perinteiset kotiruoat on hyviä jos haluaa halpaa ruokaa tehdä.
Keitot on hyviä ja halpoja. Vaikka jauhelihakeitto tai makkarakeitto. Paljon perunoita ja muita kasviksia. Pienellä rahalla tekee valtavan ison kattilallisen josta syö useamman päivän ajan.
Uuniruoat on hyviä myös. Vaikka kaalilaatikko joka on tosi edullista ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan voi.
Eikä voi. Tuolla summalla ei todellakaan käydä kaupassa kahdelle ilman, että miettii hintoja.
Ihan turhaan siellä puhut mitä sattuu. Tiedän kokemuksesta että tuo summa riittää kahdelle oikein hyvin , tosin ruoka tehdään itse ja on tavallista monipuolista kotiruokaa, ei tavallinen ruoka maksa hirveästi. Se ruoka mikä jää syömättä on kalleinta. eri
Kattilallinen hernekeittoa kuivatut herneet pussillinen.
Liota yön yli herneet.
2,5 litraa vettä keittoon.
Mun kauppabudjetti on n.150€/kk ja todellakin pitää miettiä mitä ostaa. Tuolla rahalla pitää saada ostettua myös vessapaperi, shampoo yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan voi.
No ei todellakaan riitä hyvin. Kyllä saa laskea, että tuolla rahalla saa kahdelle ruoat. Missä helkutin todellisuudessa te jotkut elätte?!?
Ei tietenkään pienellä budjetilla pysty elämään silleen, että menee vain lähimpään pieneen K-kauppaan ja mättää ostoskärryn täyteen eineksiä. Kyllä jokainen sen ymmärtää, että ruokaan saa helposti menemään todella paljon rahaa. Ostaa jotain 50 € / kg ahvenfileitä niin tuolla budjetilla ei selviä päivääkään.
Ihan turhaan siellä puhut mitä sattuu. Tiedän kokemuksesta että tuo summa riittää kahdelle oikein hyvin , tosin ruoka tehdään itse ja on tavallista monipuolista kotiruokaa, ei tavallinen ruoka maksa hirveästi. Se ruoka mikä jää syömättä on kalleinta. eri
En puhu mitä sattuu vaan kerron todellisuutta. Mulla on erittäin hyvää kokemusta pienellä rahalla pärjäämisestä ja siksi tajuankin asioista enemmän kuin sä.
Tuo raha riittää aivan hyvin. Aamupuuro voi olla yksi lämmin ruoka, ja useimmille meistä riittää joko lounas tai päivällinen yhdeksi lämpimäksi ruuaksi.
Ei tarvitse edes mitenkään erityisen säästäväisesti ostella, kunhan mitään ei mene hukkaan. Kalliisiin erikoisherkkuihin ei ole varaa, mutta jos ostaisit yhden päiväysalennetun pippuripihvin ja pussillisen perunoita, saisit siitä kahdelle hengelle reilun merimiespihviaterian.
Vierailija kirjoitti:
Mun kauppabudjetti on n.150€/kk ja todellakin pitää miettiä mitä ostaa. Tuolla rahalla pitää saada ostettua myös vessapaperi, shampoo yms.
Sulla on siin 5 euron päiväbudjetti
Kuitu ei ole ravintoaine.