Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joidenkin on niin mahdotonta uskoa yliluonnolliseen?

Vierailija
04.01.2026 |

Olen usein miettinyt, että luulevatko nämä henkilöt todellakin, että kaikki tässä universumissa on selitettävissä jotenkin meidän ihmisten rajallisella ymmärryksellä? Minusta on jotenkin todella ylimielinen ajatus, että meidän käsityskykymme riittäisi siihen. Miten on niin mahdotonta ajatella, että voisi olla olemassa jokin meidän aistiemme ja tietoisuuden ulottumattomissa oleva todellisuus jota ei vaan ole mahdollista tämän maailman tieteen keinoin selittää? Itse uskon esimerkiksi henkimaailman olemassaoloon, vaikka mulla ei ole omaa henkilökohtaista kokemusta siitä.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän mennessä elämässäni eteen tulleet asiat joita en ole pystynyt siinä tilanteessa ymmärtämään, ovat selittyneet huonoilla havainto-olosuhteilla, väsymyksellä tai muista sen hetkiseen henkiseen tilaani liittyvistä harha-aistimuksilla. 

Vaikkapa väsyneenä pimeässä metsässä yksin ollessa voi alkaa nähdä ja aistia kaikenlaista. Lepääminen ja aamunkoitto selvittää pään ja hävittää peikot ja menninkäiset.

Siihen, jos joku kokee tavallisessa arkipäivän elämässään yliluonnollisia kokemuksia en ota kantaa. Ehkä ne ovat hänen psyykeelleen tarpeellisia. 

Vierailija
62/66 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi uskoisin mihinkään, mistä ei ole minkäänlaisia todisteita? 

Epäilemättä on valtavasti asioita, joita me ei vielä maailmankaikkeudesta tiedetä ja ymmärretä. Mutta yliluonnollisia nämä asiat eivät ole, vaan ihan kaikelle on totta kai olemassa tieteellinen selitys. 

....Niin.   ... mutta jos et koskaan ole nähnyt, esimerkiksi, Afrikkalaista, eihän se tarkoita sitä etteikö sitä voisi olla olemassa???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi uskoisin mihinkään, mistä ei ole minkäänlaisia todisteita? 

Epäilemättä on valtavasti asioita, joita me ei vielä maailmankaikkeudesta tiedetä ja ymmärretä. Mutta yliluonnollisia nämä asiat eivät ole, vaan ihan kaikelle on totta kai olemassa tieteellinen selitys. 

....Niin.   ... mutta jos et koskaan ole nähnyt, esimerkiksi, Afrikkalaista, eihän se tarkoita sitä etteikö sitä voisi olla olemassa???

En mä jaksa ruveta arvausleikkiin. Ihan varmasti on olemassa asioita, joista itse en tiedä yhtään mitään tai kukaan mukaan ei tiedä. Sellaista se rajallisen ihmisen rajallinen elämä on. En tiedä miksi ihmeessä mulla pitäisi olla tiedossa selitys kaikkeen. Onhan se kiva toisinaan spekuloida siitä, mitä kaikkea ehkä voisi olla, mutta se on enemmän sellainen mielikuvitusharjoitus. 

Vierailija
64/66 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon rehellisempää sanoa "en tiedä", kuin vain keksiä jokin yliluonnollinen selitys toistaiseksi tuntemattomille asioille ja ilmiöille.

Vierailija
65/66 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa matrixia se olisi, joten pohjimmiltaan epäuskottavaa.

Vierailija
66/66 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä realisteja on onneksemme niin paljon! Kaikenlaisia hömppäukkoja ja -akkoja on kuitenkin vieläkin liikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi