Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puoliso ei suostu eroon

Vierailija
04.01.2026 |

Ihan uskomattoman tilanne, liitto on täysin lopussa. Avovaimolla jo toinen suhde päällä. Mutta,ei suostu eroon ja yhteisen asunnon myyntiin.

En ymmärrä mitä ihmettä luulee saavuttavansa. Pakko kai viedä asia oikeuteen asti ja saada myyntipäätös sieltä. Eli,lakimiehen palkkioihin palaisi rahaa paljon. Tosin palaisi myös hänellä,pakkohan myös hänen olisi ottaa lakimies itselleen.

Kellään kokemuksia vastaavasta tilanteesta ja miten asiat selviävät?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eron voi hakea yksinäänkin 

Vierailija
2/47 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä lapsia?

Jos olet AP maksanut suurimman osan yhteisistä kuluista, siis asumiskulut, ruuan, laskut, vakuutukset jne, niin se on niin hyvä diili naiselle, että hän ei halua luopua siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole siis naimisissa. Kenen se asunto on? 

Vierailija
4/47 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen mitään lupaa tarvita.

Vierailija
5/47 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asut siinä talossa kunnes myydään. Virhe olisi päästää toinen sinne ja lähteä pois, jos itse lyhennät lainaa.

Vierailija
6/47 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroon ei tarvitse "lupaa" liiton toiselta osapuolelta. Senku laitat asian vireille ja samalla haet käräjäoikeudelta yhteisomistuksen purkua. Palaahan siinä rahaa turhaan mutta homma viedään päätökseen vaikka toinen miten haraisi vastaan. 

Toimi äläkä kitise täällä. 

Vierailija
7/47 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet avoparit kertoo ettei avioliitosta ole mitään hyötyä verrattuna avoliittoon. Tässä taas nähdään yksi hyvä syy. Eroaminen on helpompaa jos toinen sitä vastustaa. Avioeroa voi hakea yksinkin ja siitä tulee virallista heti kun paperit on jätetty. Jos avopari alkaa vaikeaksi niin ainoa keino on viedä asia käräjäoikeuteen.

Vierailija
8/47 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroon ei tarvita toisen  lupaa mutta jos olette olleet naimisissa niin omaisuus menee jakoon 50-50 jos ei ole avioehtoa. 

Jos toinen ei suostu asunnon myyntiin niin sitten hän maksaa lähtijälle puolet asunnon arvosta.

Vierailija
9/47 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on avovaimo ei siihen mitään lupia haeta 

Vierailija
10/47 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisolta ei kysytä.

Vierailija
11/47 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä mitään kitise,ei kuulu minun luonteeseen. Sitä vain ihmettelen mitä puoliso luulee hyötyvänsä tästä. Rahaa palaa paljon turhaan ja helv.....oinen tappelu tulossa.

Vierailija
12/47 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet avoparit kertoo ettei avioliitosta ole mitään hyötyä verrattuna avoliittoon. Tässä taas nähdään yksi hyvä syy. Eroaminen on helpompaa jos toinen sitä vastustaa. Avioeroa voi hakea yksinkin ja siitä tulee virallista heti kun paperit on jätetty. Jos avopari alkaa vaikeaksi niin ainoa keino on viedä asia käräjäoikeuteen.

Heh, avioeron myöntäminen ei ratkaise aloituksen kaltaista ongelmaa.

Vierailija
13/47 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteys asianajajaan, jos et saa asuntoa myyntiin. Turha odotella, etenkin jos toinen on jo uudessa suhteessa.

Vierailija
14/47 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä avoero on helpompi. Siinähän ei tarvi kuin muuttaa erilleen niin ero on selvä. Ihan samalla tavalla aviopuolisot joutuu oikeuteen, jos toinen ei suostu asunnon myyntiin. 

Vierailija
15/47 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä mitään kitise,ei kuulu minun luonteeseen. Sitä vain ihmettelen mitä puoliso luulee hyötyvänsä tästä. Rahaa palaa paljon turhaan ja helv.....oinen tappelu tulossa.

No mun miesserkun vaimolla on toinen mies, mutta ei halua erota miehestään, koska tämä maksaa kaikki laskut,vastikkeet ja kauppaostokset.

Vierailija
16/47 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kaikki hyvä päättyy aikanaan.

Vierailija
17/47 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo-pena kysy sun iskältä neuvoja.

Vierailija
18/47 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuuko hän kanssasi? Voisit häiritsevästi heilutella elintä ja vongata koko ajan.

Vierailija
19/47 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asut siinä talossa kunnes myydään. Virhe olisi päästää toinen sinne ja lähteä pois, jos itse lyhennät lainaa.

Tässä olet väärässä. Lyhensin lainaa talosta, jota en olosuhteiden vuoksi voinut käyttää sen tarkoitukseen ja käräjäoikeus määräsi tästä hyvästä minulle hyvitystä, eli kun talo pakkomyytiin sain enemmän, kuin ex joka asui talossa. 

Vierailija
20/47 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se on avovaimo ei siihen mitään lupia haeta 

Miten voi päästä eroon koska rouva ei suostu muuttamaan. Syö kahta kakkua yhtä aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi