Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puoliso ei suostu eroon

Vierailija
04.01.2026 |

Ihan uskomattoman tilanne, liitto on täysin lopussa. Avovaimolla jo toinen suhde päällä. Mutta,ei suostu eroon ja yhteisen asunnon myyntiin.

En ymmärrä mitä ihmettä luulee saavuttavansa. Pakko kai viedä asia oikeuteen asti ja saada myyntipäätös sieltä. Eli,lakimiehen palkkioihin palaisi rahaa paljon. Tosin palaisi myös hänellä,pakkohan myös hänen olisi ottaa lakimies itselleen.

Kellään kokemuksia vastaavasta tilanteesta ja miten asiat selviävät?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se on avovaimo ei siihen mitään lupia haeta 

Miten voi päästä eroon koska rouva ei suostu muuttamaan. Syö kahta kakkua yhtä aikaa.

Muuttamalla itse. 

Vierailija
22/47 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroon ei tarvita toisen  lupaa mutta jos olette olleet naimisissa niin omaisuus menee jakoon 50-50 jos ei ole avioehtoa. 

Jos toinen ei suostu asunnon myyntiin niin sitten hän maksaa lähtijälle puolet asunnon arvosta.

He ovat avoliitossa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eron voi hakea yksinäänkin 

Näähän on AVOliitossa. Tarvii mitään eroa haukea :D

Ongelma voi olla talon myynti, jos toinen ei halua, mutta ap voi vaan muuttaa pois ja katsoa pystyykö ex avovaimo maksamaan lainat yksinään, kun ei suostu asunnon myyntiin.

Vierailija
24/47 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuuko hän kanssasi? Voisit häiritsevästi heilutella elintä ja vongata koko ajan.

Tämä voisi toimia. Tai sitten ylipäätänsä hengailet kotona aina alasti ja lopetat kotitöiden tekemisen. Alat soitella uudelle miehelle ja lähettää omituisia viestejä. Ei uhkaavia, ei vihamielisiä, vaan noloja ja omituisia.

Vierailija
25/47 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä lapsia?

Jos olet AP maksanut suurimman osan yhteisistä kuluista, siis asumiskulut, ruuan, laskut, vakuutukset jne, niin se on niin hyvä diili naiselle, että hän ei halua luopua siitä.

Näytä minulle mies joka maksaa kaiken elämisen perheessä??

Edes hyvätuloiset miehet ei tee niin ja ap tuskin on maksanut yhtään mitään , eikä hänellä ole avovaimoa eikä omistusasuntoa. 

Trolli koko aloitus.

Ja jos aloitus olisikin totta, ei tarvita muuta, kuin että ap muuttaa pois ja  katsoo miten kauan ex  pystyy asuntoa yksin pitämään/maksamaan.

Vierailija
26/47 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä mitään kitise,ei kuulu minun luonteeseen. Sitä vain ihmettelen mitä puoliso luulee hyötyvänsä tästä. Rahaa palaa paljon turhaan ja helv.....oinen tappelu tulossa.

No mun miesserkun vaimolla on toinen mies, mutta ei halua erota miehestään, koska tämä maksaa kaikki laskut,vastikkeet ja kauppaostokset.

Höpö höpö. Ketään ei voi pitää väkisin suhteessa tai maksumiehenä. Sen kun serkku ottaa ja lähtee. Pitääkö sitä aina odottaa, että nainen on se lähtijä :D

Ihme ukkoja. Vingutaan, että vaimo ei lähde, vaikka sillä on toinen, mutta eipä ymmärretä lähteä itsekään. 

Ja miksi mies on niin saamaton, että maksaa ne ne ruuat? ostaa vaan itselleen. 

Laskut ja vastikkeet pitää miehen maksaa sittenkin itse, kun nainen on lähtenyt, mutta ei sitä  vaimoa tarvii ruokkia.  Vaimolta voi myös vaatia, että jos käyttää suihkua maksaa vedesta jne. 

Mutta onko tuossakin niin, että vaimo tekee ruuat, huolehtii pyykit , siivoukset ym yksin ja mies saa elää sen suhteen huoletonta elämää?

Ei kai muuten kukaan mies ole niin tyhmä, että maksaa kaiken, tekee yksin kaikki kotityöt jne?  Ja naisella on toinen mies.

Vierailija
27/47 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono trolli :(

Vierailija
28/47 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap omistaa puolet asunnosta tai on toinen vuokralainen, ei hän voi jättää asuntoa vaan maksamatta. Tai voi, mutta pääsee sitten ulosottoon ja saa maksuhäiriömerkinnän, jos se exä ei maksa kaikkea. Enpä suosittele. 

Vierailija
29/47 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näähän on AVOliitossa. Tarvii mitään eroa haukea :D

Ongelma voi olla talon myynti, jos toinen ei halua, mutta ap voi vaan muuttaa pois ja katsoa pystyykö ex avovaimo maksamaan lainat yksinään, kun ei suostu asunnon myyntiin.

Laina on ilmeisesti joko ap:n tai yhteinen. Ei siinä kauheasti pysty odottelemaan maksaako, joku toinen sen kokonaan. Jos ei maksa  menee omat luottotiedot ihan turhaan.

Yhteys asianajajaan osituspyyntö oikeuteen. Luulisi olevan rutiinijuttu. 

Vierailija
30/47 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eron saa aina, siihen riittää toisen tahto. Jos olet kuluja ne maksanut yksin se on voi voi. Ulkomaan avioliitot ovat hankalampia kun toisella eri kansalaisuus. Mutta eron saa kaikista. Usein avioliitossa Amiens on se pahempi hyväksikäyttäjä. Mm. kiristää seksiä, kotityöt jne.

Vierailija
31/47 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ero avolittosta?

Vierailija
32/47 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä lupaa tarvitse kysyä eroa haettaessa.

Provo.

Vierailija
33/47 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen tarvii suostua. Riittää, että sinä haluat erota.

Vierailija
34/47 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän nuo ole edes naimisissa, jos on AVOVAIMO, niinkuin ap mainitsi!

Vierailija
35/47 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä lapsia?

Jos olet AP maksanut suurimman osan yhteisistä kuluista, siis asumiskulut, ruuan, laskut, vakuutukset jne, niin se on niin hyvä diili naiselle, että hän ei halua luopua siitä.

Näytä minulle mies joka maksaa kaiken elämisen perheessä??

Edes hyvätuloiset miehet ei tee niin ja ap tuskin on maksanut yhtään mitään , eikä hänellä ole avovaimoa eikä omistusasuntoa. 

Trolli koko aloitus.

Ja jos aloitus olisikin totta, ei tarvita muuta, kuin että ap muuttaa pois ja  katsoo miten kauan ex  pystyy asuntoa yksin pitämään/maksamaan.

Jos laina on yhteinen, lainanmaksun tyrehtyminen koskettaa myös tätä poismuuttanutta osapuolta. Luottotiedot menee häneltäkin ja pankki voi lunastaa talon, jos se lainan vakuutena.

Vierailija
36/47 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai siis voisi, jos olisi naimisissa. Mutta ap on avoliitossa ja tarkoittaa erolla yhteisen asunnon myymistä. Sitäkin voi hakea käräjäoikeudesta yksinkin, mutta tulee aika kalliiksi. 

Vierailija
37/47 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat myyntiin oman osuutesi asunnosta. Kerrot avokillesi tämän ja ehkä hän voi mahdollisesti itse ostaa toisen puolen tai laittaa oman puolensa myyntiin. Älä suostu kiristykseen vaan pysy jämäkkänä. Ehkä voisit konsultoida asianajajaa saadaksesi selville vaihtoehtoiset toimintatavat tilanteestasi.

Vierailija
38/47 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä neuvoja avoliiton erotilanteeseen: https://www.heikkilaco.fi/avoliitto-ero-yhteinen-asunto/

Vierailija
39/47 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä mitään kitise,ei kuulu minun luonteeseen. Sitä vain ihmettelen mitä puoliso luulee hyötyvänsä tästä. Rahaa palaa paljon turhaan ja helv.....oinen tappelu tulossa.

No mun miesserkun vaimolla on toinen mies, mutta ei halua erota miehestään, koska tämä maksaa kaikki laskut,vastikkeet ja kauppaostokset.

Näitä lompakkoloisia kyllä tässä maassa riittää. Täytyy miehen olla tosi torvelo jos tuohon kaikkeen suostuu!

Vierailija
40/47 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroon ei tarvita toisen lupaa koskaan. Voit erota ilmaan lupaa. Jos vaino ei halua myydä asuntoa niin se maksaa siitä kulut mitä sulle tulee tappiota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä