Anna.fi: Naiset valittavat "piian roolista", mutta kyllä monet naiset haluavat kuitenkin lopuksi miehen joka kohtelee heitä sellaisina.
Anneli kertoi, miten hän joutui olemaan vuosikymmeniä miehensä "piikana", palvelemaan tätä kaikessa ja hoitamaan jopa miehen yrityksen asiat. Lopulta Anneli jätti miehen tämän alkoholiongelman vuoksi. Mutta vaikka näitä tarinoita kuulee jatkuvasti, niin miksi tuntuu, että juuri ne miehet, jotka käyttäytyvät huonosti, saavat naiset aina ympärilleen?
Minä olen nainen ja ihmettelen jatkuvasti samaa asiaa: Naiset valittavat, että miehet eivät tee kotitöitä, ovat välinpitämättömiä ja jopa kohtelevat heitä kaltoin. Silti juuri nämä miehet löytävät puolison toisensa jälkeen. Hiljaiset, kunnolliset miehet, jotka eivät istu nahkatuolissa komentelemassa ja olutta juoden, eivät tunnu kelpaavan. Ehkä meidän pitäisi katsoa peiliin ja kysyä: miksi niin moni nainen valitsee tällaisen miehen? Ehkä syy onkin naisissa itsessään - ehkä me salaa pidämme miehistä, jotka hallitsevat kotia ja ottavat tilansa?
Linkki: https://anna.fi/hyvinvointi/itsetuntemus/annelin-huono-parisuhde-ja-puo…
Kommentit (26)
AP on "näin naisena" mies, eli provohan tämä on
Vierailija kirjoitti:
AP on "näin naisena" mies, eli provohan tämä on
Ihan läpinäkyvää puuhaa 🤣
Aha en minä ainakaan halua miestä joka pitää piikanaan, ei kukaan varmasti halua. Eri asia, jos mies maksaa siitä hyvin ja tarjoaa hulppeat puitteet elämiselle, silloin kyseessä ei ole pelkkä piikominen, vaan työnjako.
Ap, naisille naiseus on ihan tavallista ihmisyyttä, me emme esitä mielipiteitämme naisina vaan ihan tavallisina yksilöinä.
Kyllä minä ihan oikea nainen olen. Sori nyt vaan.
Ap
Hänen nuoruudessa ei ole ollut tietoa saatavilla yhtälailla, kuten internetsukupolvella. Olen kuullut paljon tarinoita ja seurannut sivusta millaisia vanhemmat miehet ovat parisuhteissa, tuo on ollut hyvinkin normaali perhedynamiikka Annelin elinkaaren aikana. Valitettavasti tuon ikäpolven miehet yrittävät tyrkyttää tuota sovinistista mallia nuorille miehille vielä tänäkin päivänä. Nuoret naiset taas eivät alistu tuollaisen juopon tyrannin kanssa suhteeseen. Tässä yksi syy miksi ei parisuhteita muodostu.
Tai sitten naiset eivät osaa tehdä elämällään mitään muuta, kun ei ole ajoissa hankittu riittävää koulutusta ja esikuvatkin puuttuvat. Se on helpompi mennä tutun kaavan mukaan kuin yrittää jotain uutta. Useimmilla ei riitä jaksaminen eikä uskallus.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kyllä sinä, naisenamies, saat kokea itsesi ihan oikeaksi naiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miesten nainen
En ole ikinä tuntenut tarvettaa kertoa että olen nainen. Ikinä en aloita keskustelua kertomalla että naisena sitä ja naisena tätä.
Että totta molossa uskon että sinä olet ihan oikea nainen, et mikään omituinen mies joka saa jotain jännitystä elämään kirjoittelemalla ala-arvoisia "naisena olen yhtä fiksu kuin aivokuollut apina" provoja
Nyt ei mene mitenkään päin läpi, Pasi.
Naisena olen sitä mieltä että ap on nainen.
No enpä tiedä oikein tuommoisesta yleistyksestä. Eka pidempiaikainen poikaystävä oli vähän tuommoinen ja sai kenkää. Nyt hyvinkin kaikkeen kodissa ja sen ulkopuolella osallistuva mies, ollut jo 25 vuotta.
Aikaisemmassakin tutkimuksessa on havaittu RISTIRIITA opiskelijatyttöjen miesvaatimuksissa. Kun on kysytty yksitellen suhtautumista piirteisiin, jotka viittaavat pehmomieheyteen, tytöt kertoivat suhtautuvansa piirteisiin myönteisesti, mutta kun samoilta tytöiltä kysyttiin, haluaisiko puolisokseen pehmomiehen, vastaus oli kielteinen. Kynis.mi
Mistä nämä ei-koskaan-parisuhteessa-olleet miehet tietää miten kohtelisivat naista parisuhteessa? Jos heillä yhtäkkiä olisikin se nainen saman katon alla, voisivat he hyvinkin todennäköisesti luoda tätä kohtaan alitajuisiakin odotuksia, kuten että nainen hoitaa kodin, naisen kuuluu parantaa miehen elämänlaatua, kun miehen äiti tulee kylään nainen emännöi ja huolehtii pöydän koreaksi, nainen kuuntelee miehen tilitystä stressaavasta työpäivästä mutta mies ei naista koska hänhän on väsynyt jne.
Ihmisillä on usein epärealistisia luuloja itsestään. Ennen omia lapsia kaikki uskottelee itselleen että minä en koskaan huuda lapselleni enkä tarjoa eineksiä, mutta elämä opettaa. Samalla tavalla yksinäiset miehet väittää että olisivat hyviä kumppaneita, vaikka heillä on vaikeuksia luoda suhteita ihan omaankin sukupuoleensa eli ylläpitää ihan ystävyyssuhteita.
Kuvaavaa on myös se, että kiltiksi itseään kuvailevat miehet julistavat kuinka kaikki komeat ja supliikit miehet pettää ja kohtelee naisia kuin roskaa. Eli he itsekin toimisivat näin jos olisivat komeita ja supliikkeja.
Moni mies on alkuun ihastuneena erilainen, hyvä, kiinnostunut, huomioiva ja välittävä, mutta myöhemmin ei jaksa enää panostaa. Jos on yhteinen elämä ja perhe ja varmasti molemminpuolista jonkinlaista rakkautta ja kumppanuutta, niin aika vaikea siitä voi olla lähteä, ja välinpitämätön mies tietää sen. Miehet on varmaan nähnyt omassa elämässään monia tällaisia perheitä ja tietävät, että kyllä se omakin vaimo pysyy kuitenkin vierellä vaikkei ihan onnellinen ja tyytyväinen olekaan.
No nyt jotkut vähemmän älykkäät sitten ottivat tämän ragebaitin tosissaan :D
Vierailija kirjoitti:
No nyt jotkut vähemmän älykkäät sitten ottivat tämän ragebaitin tosissaan :D
Onhan se "tosi tarinaan" perustuva.
Nyt uhriutuu lehtien palstoilla miten mies kohteli häntä huonosti. Niin huonosti, ettei noitten vuosikymmenien ajan eronnut hänestä. Joskus naisilla olisi kyllä peiliin katsomisen paikka.