Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita joiden puoliso on muuttanut omaan huoneeseen nukkumaan?

Vierailija
04.01.2026 |

Avovaimo on juuri ohittanut vaihdevuotensa ja samalla muuttanut nukkumaan vierashuoneeseen. Kuulemma heräilee öisin eikä halua pitää minua hereillä ja siksi nukkuu yksin. 
Seksiä ei enää ole ja muutenkin parisuhde on muuttunut ns. kämppis suhteeksi.

Mitään ei tehdä enää yhdessä vaan minulla on minun harrastukseni ja hänellä ainut harrastus on oleilla sohvalla ja kutoa tai pelata tabletilla jotain peliä. 
Itse olen ikäni harrastanut kuntoliikuntaa ja takavuosina avovaimokin lähti säännöllisesti kävelylle kanssani, mutta nyt on kaikki siis ihan kaikki yhteinen tekeminen seksi mukaan luettuna loppunut.

Onko muilla käynyt samalla lailla ja millä saisin avovaimon taas kiinnostumaan tekemään muutakin yhteistä kuin katsoa televisiota?

Kommentit (337)

Vierailija
321/337 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama tilanne. Ilmoitin vaimolle, että minulla on seksiä joko kotona tai muualla, hän saa päättää. Nyt on nuorempi rakastajatar ja kämppäkaverina vaimo. Ihan ok. 

Mihin sinä tarvitset vaimoasi, onko hän äidin korvike/siivooja? Vai pelkkä lastesi äiti? Vai kustantaako elämäsi?

Mielenkiinnosta kyselen Nainen vm45

Vierailija
322/337 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottakaa kuorsaajille että he valvovat hiljaa kirjaa lukien klo 22-04 ja sen jälkeen kuorsaamisesta kärsijä valvoo ja kuorsaaja nukkuu 04-10. Tämä siis lomilla jos pitää ottaa yhteinen hotellihuone tai hytti.

Kaikki kyllä tähän suostuu ja ymmärtää tilanteen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/337 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän monella erikseen nukkuvalla pariskunnalla on ylipaino-ongelmia ainakin jommallakummalla? Olen todella yllättynyt miten yleistä tämä erillään nukkuminen näyttää olevan. No, jokainen tyylillään, mutta ei kuulosta kovin normaalilta nuo uniongelmat, pyöriskelyt, kuorsaaminen... 

Itse ollut naimissa jo yli 20 vuotta, aina nukuttu yhdessä, ei tulisi mieleenkään nukkua eri huoneissa tai sängyissä. Molemmat hoikkia ja pidetään muutenkin itsestämme huolta. 

N49

Vierailija
324/337 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ollut naimissa jo yli 20 vuotta, aina nukuttu yhdessä, ei tulisi mieleenkään nukkua eri huoneissa tai sängyissä. Molemmat hoikkia ja pidetään muutenkin itsestämme huolta. 

N49

Näinkö on.

Naapuri nauraa.

Vierailija
325/337 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän monella erikseen nukkuvalla pariskunnalla on ylipaino-ongelmia ainakin jommallakummalla? Olen todella yllättynyt miten yleistä tämä erillään nukkuminen näyttää olevan. No, jokainen tyylillään, mutta ei kuulosta kovin normaalilta nuo uniongelmat, pyöriskelyt, kuorsaaminen... 

N49

Olemme nukkuneet aina omissa huoneissamme, minä olen normaalipainoinen, mies BMIn mukaan vähän ylipainoinen (treenannut 20v tavoitteellisesti salilla ja lihasta on "hieman") ja molemmat liikunnallisia. Ei liity mitenkään. Seksiäkin on ja läheisyyttä, pusuja, flirttiä. 

Ei esimerkiksi miehen vanhemmat tai minun isä tiedä, että nukumme erillään, ei täällä kukaan käy ja jos käy niin mun huone on mukamas meidän makkari, koska mulla on parisänky. 

Musta tuntuu että moni änkeää sinne samaan sänkyyn, koska pakko. Ja monta muutakin asiaa tehdään koska pakko. Me oltaisiin varmasti jossain kohtaa päädytty siihen, että mun on pakko päästä omaan sänkyyn jos itsetuntemus ei olisi sellainen, että sanoin jo ennen muuttoa että mulla oma makkari tai ei tule mitään mistään. 

Nukutaan välillä yhdessä, mies haluaisi että vaikka joka yö, minä muutaman kerran vuodessa. Kumpikaan ei kuorsaa ja toisen läheisyys ja tuoksu tuntuu hyvältä, mutta nukun paremmin yksin ja kaipaan omaa tilaa.

N35

Vierailija
326/337 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten alkoi yhä enemmän nukkua omassa huoneess ja nykyisin oikeastaan koko ajan. Alkaa tuntua että voisi vaikka muuttaa ihan omaan asuntoonkin kun ei noita vierailujakaan varsinaisessa makuuhuoneessa ole kuin erran kuussa jos sitäkään

Vierailija
327/337 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samassa sängyssä toki nukutaan ja vieläpä yhteisen peiton alla. Ei silti ole henkistä yhteyttä toiseen. N59v

En yhtään ihmettele ettei ole henkistä yhteyttä koska ikää sinulla on jo sen verran että vaihdevuodet ovat takana ja seksielämä on loppunut. Seksi on parisuhteen liima ja kun se loppuu loppuu kaikki muukin.

Vierailija
328/337 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eukkosi taitaa nukkua vierashuoneessa naapurin Raunon kanssa.  Sinä.olet vain surkea aisankannattaja.

Vierailija
329/337 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kaikki noin parikymppisiä, joille yhteinen sänky (paino sanalla "sänky") on sama kuin s*ksi?

Yhteistä aikaa ja tätä s*ksiä voi olla muutenkin. Nukkuminen (eli hyvät yöunet) on ihan eri asia. Kun elää tarpeeksi vanhaksi, oppii ehkä ymmärtämään sitä omaa rauhaa ja sitä, mitä vaatii että jaksaa nousta aamulla virkeänä töihin.

Minä huonouninen heräilen n. kolme kertaa yössä (en ole ylipainoinen) vessaan. Herään aamulla töihin 5.00. Puoliso (ei ole ylipainoinen) tulee sen sijaan nukkumaan vasta n. 23.50 kun minä olen jo unessa. Hän on hyväuninen mutta kuorsaa eikä pysty nukkumaan ilman tv:tä. 

Jos me nukuttaisi samassa sängyssä, ei kumpikaan nukkuisi edes välttävästi hyvin.

Vierailija
330/337 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän sai mennä sen jälkeen omaan huoneeseen kun sain selville touhunsa.

Vierailija
331/337 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän sai mennä sen jälkeen omaan huoneeseen kun sain selville touhunsa.

Mitkä touhut?

Eikö olisi parempi laittaa omaan asuntoon.

Vierailija
332/337 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne alkaa olemaan minun mielestä siis siinä pisteessä, että jos ei ole taloudellisia/vastaavaa tarvetta olla yhdessä, niin eikö ole aika lähteä omaan asunbtoon nukkumaan, ja jättää se kuiva haluton akka siihen sohvalle hikoilemaan sen tabletin kanssa? Eihän tästä mitään tule! Tää on iha vastatuuleen kusemista koko homma. Mene harrastamaan liikuntaa, tapaa siellä aktiivinen ja sporttinen nainen, ja lankkisaunan jälkeen harrrastatte gorillaseksiä ja juotte litran Gatoradea per nuppi. Kyllä näin on vissi!!

Vierailija
333/337 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me nukumme eri huoneissa. Olemme olleet yhdessä 30 vuotta, ja melkein koko sen ajan nukuttu eri sängyissä. Olen todella levoton nukkuja, heräilen usein ja vaihdan kylkeä. Mieheni ei saisi nukuttua. Olemme hyvin rakastuneita toisiimme ja seksiä on. 

Mekin oltu yhdessä lähes tuo 30 vuotta 

ja ehkä puolet eli 15 vuotta mä olen nukkunut 

sohvalla, lattialla, milloin missäkin huoneessa 

unettomana, levottomana ; traumojen ja stressini myötä.

V i t u t t a a joka ilta kun en nukahda toisen viereen.

Vierailija
334/337 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sillä eroa onko ainoa lapsi vai sisaruksellinen.

Itse olen ainoa lapsi ja huonosti nukkuva, varsinkin toisen vieressä vanhemmalla iällä.

Vierailija
335/337 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N49

Me ollaan molemmat ylipainoisia, mutta on mulla aivoissakin vikaa kun ei uni maistu.

toinen n49

Vierailija
336/337 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka yleistä onkaan uniapnea, varsinkin ikäihmisillä.

Vierailija
337/337 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N49

Eihän se normaalia olekaan. Sulla ei varmaankaan traumaattista elämää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme