Musiikkituottaja Mikko Karmila on kuollut
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
ikinä kuullukka
Harvoinpa satunnainen kuuntelija tuottajista onkaan.
Vierailija kirjoitti:
ikinä kuullukka
Mikäli yhtään tuntee musiikkia, niin kyseisen herran nimi sanoo aika paljonkin.
Kepeät mullat, maailma menetti taas yhden oman alansa neron. Ei minulla kuitenkaan henkilökohtaista suhdetta herraan ollut.
Kopsu artikkelista
"Hän työskenteli Suomen johtavien rock- ja metallimusiikkibändien kanssa ja vaikutti niiden soundiin levyillä.
Karmila oli mukana suomalaisen metallin kansainvälisessä läpimurrossa 1990- ja 2000-lukujen taitteessa. Hän työskenteli muun muassa Nightwishin, Children of Bodomin, Kotiteollisuuden ja Lordin kanssa."
Vierailija kirjoitti:
Kepeät mullat, maailma menetti taas yhden oman alansa neron. Ei minulla kuitenkaan henkilökohtaista suhdetta herraan ollut.
Maailma menetti neron? Ei minusta lordit ja hynyset tällä pallolla ihan ykköstä ja kakkosta ole. Eikä kolmostakaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailma menetti neron? Ei minusta lordit ja hynyset tällä pallolla ihan ykköstä ja kakkosta ole. Eikä kolmostakaan
Lordi kyllä oli ihan todistetustikin ykkönen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne mullat tähän liittyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaan moniko pystyy kiillottamaan kolmosestakaan listamusiikkia? Karmila oli oman alansa kärkeä.
Ei kovin vanhaksi saanut hänkään elää.
Oman alansa gurut pääsee kuollessaan lehtiin jos sattuu olemaan toimittajan omassa kapeassa kuplassa. Jos ei niin sitten riippuu ihan hepun tutuista että lähetetäänkö lehteen valmiiksi kirjoitettu muistokirjoitus josta toimitus julkaisee reippaasti lyhennetyn version tai sitten ei edes sitä jos tyyppiä ei katsota riittävän tärkeäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mainitsit sit kaksi paskinta vaihtoehtoa, Karmilan soundi on kyllä kuultavissa todella kovilla kotimaisilla levyillä, joihin aiemmin mainittujen tuotokset ei kuulu, kannattaa tutustua jos sellainen oikeilla soittimilla soitettu hiukan haastavampi musiikki maistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaan moniko pystyy kiillottamaan kolmosestakaan listamusiikkia? Karmila oli oman alansa kärkeä.
Suomessa listamusiikiksi tuupataan niin mitäänsanomatonta bulkkituubaa ettei tuo vaadi ilmeisesti muuta kuin kavereita radiossa ja levy-yhtiössä.
Toki suomessa julkaistaan hyvääkin kamaa, ei siinä mitään. Pelkkä listamusiikki ei vielä siis paljoa kerro. Jos jotain kuunnellaan ulkomaillakin niin ainakin siinä on muutakin ainesta kuin kavereita suomalaisissa radioissa jotka pistää kappaleen spämmilistalleen soimaan 10 kertaa tunnissa joka kanavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ikinä kuullukka
alla ote CV:stä
Karmilan kädenjälkeä kuultiin vuosikymmenten aikana valtavalla määrällä suomalaisia rock- ja metallijulkaisuja. Hän työskenteli muun muassa Nightwishin, Children Of Bodomin, Stratovariuksen, Amorphiksen, Sonata Arctican, Kotiteollisuuden, Northerin, Waltarin, Tarotin, Charonin, Lordin, Stonen, Peer Güntin, Don Huonojen ja Impaled Nazarenen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mainitsit sit kaksi paskinta vaihtoehtoa, Karmilan soundi on kyllä kuultavissa todella kovilla kotimaisilla levyillä, joihin aiemmin mainittujen tuotokset ei kuulu, kannattaa tutustua jos sellainen oikeilla soittimilla soitettu hiukan haastavampi musiikki maistuu.
Eipä nuo Karmilan tuottamat Lordinkaan levyt (Scare Force One 2014, Sexorcism 2018) mitään paskoja ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ikinä kuullukka
Karmilan kädenjälkeä kuultiin vuosikymmenten aikana valtavalla määrällä suomalaisia rock- ja metallijulkaisuja. Hän työskenteli muun muassa Nightwishin, Children Of Bodomin, Stratovariuksen, Amorphiksen, Sonata Arctican, Kotiteollisuuden, Northerin, Waltarin, Tarotin, Charonin, Lordin, Stonen, Peer Güntin, Don Huonojen ja Impaled Nazarenen kanssa.
Eli lähinnä perus tusinarämpyttelijöitä
Liekö yhden käden yhdellä sormella laskettavissa ne kerrat kun levyn tai kappaleen jälkeen olen halunnut selvittää kuka sen on äänittänyt ja miksannut. Ja tuossakin voi olla 1 liikaa kertoja.
Eli kaveri voi olla alallaan nero, mutta ei yleisö tiedä noista juurikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ikinä kuullukka
Eli lähinnä perus tusinarämpyttelijöitä
Rämpyttelepä perässä.
ikinä kuullukka