Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita joiden puoliso on muuttanut omaan huoneeseen nukkumaan?

Vierailija
04.01.2026 |

Avovaimo on juuri ohittanut vaihdevuotensa ja samalla muuttanut nukkumaan vierashuoneeseen. Kuulemma heräilee öisin eikä halua pitää minua hereillä ja siksi nukkuu yksin. 
Seksiä ei enää ole ja muutenkin parisuhde on muuttunut ns. kämppis suhteeksi.

Mitään ei tehdä enää yhdessä vaan minulla on minun harrastukseni ja hänellä ainut harrastus on oleilla sohvalla ja kutoa tai pelata tabletilla jotain peliä. 
Itse olen ikäni harrastanut kuntoliikuntaa ja takavuosina avovaimokin lähti säännöllisesti kävelylle kanssani, mutta nyt on kaikki siis ihan kaikki yhteinen tekeminen seksi mukaan luettuna loppunut.

Onko muilla käynyt samalla lailla ja millä saisin avovaimon taas kiinnostumaan tekemään muutakin yhteistä kuin katsoa televisiota?

Kommentit (337)

Vierailija
301/337 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mekin ollaan vanha aviopari , eikä meillä miestä ole koskaan kiinnostanut muu, kuin sohvalla makoilu ja aseet.

Meillä on ihan eri harrastukset. 

Minä olen kova liikkumaan ja käyn hiihtämässä ja lenkillä, uimassa ja ryhmäliikunnoissa jne. Käyn myös marjastamassa ja sienessä, miestä ei nekään kiinnosta yhtään. Toki teen myös käsitöitä ja luen paljon. 

Kyllä noita harrastuskia voi tehdä yksinkin, varsinkin kun siihen on koko suhteen ajan tottunut. 

Nukutaan kyllä samassa sängyssä, mutta seksi on loppunut vaihdevuosiin, eikä se ollut minulle hyvää oikein koskaan, ja sitten , kun se alkoi olla painajaista, lopetin koko touhun. Elämä on parempaa ilman seksiä. 

Mies oli ns minuuttimuna. En ehtinyt koskaan mukaan, kun mies ei edes esileikkejä harrastanut. Se oli oikeasti se parin minuutin jyystö.

Yritin joskus sanoa miehelle, että jos edes joskus tulisi viereen ilman taka-ajatusta tai koskettaisi il

Omistatteko talon yhdessä ja maksatte kulut yhdessä? 

Vierailija
302/337 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nukun +15 ja mieheni +23. Joten mies meni omaan makkariin nukkumaan kun sanoi ettei enää kestä kellarilämpötilaa. Olemme ratkaisuun niin tyytyväisiä, että menimme kuukausi sitten naimisiin. Ei enää yhteistä makkaria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/337 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kuorsauksen yleisin  ja toki tehokkain hoitomuoto, on CPAP hoito. Mutta kyllähän sekin aparaatti puhisee ja hurisee, ja maskin käyttäjä näyttää suurinpiirtein sarvikuonolta.  Mutta kuorsaajan väsymys kyllä vähenee ja muutenkin hyvä hoito,mutta ei  kyllä paranna sen vieressänukkujan unen häiriintymistä juurikaan.

Miehen cpap laite auttoi minun nukkumistani. On eri asia kuunnella tasaista puhinaa kuin katuporaa, joka pärähtää käyntiin ja sammuu, pärähtää käyntiin ja sammuu. Uniapneaa sairastavalla hengitys pysähtyy välillä ja käynnistyy uudelleen kaamean korinan ryydittämänä.

Aviopareilla ongelmat tulevat usein yhtä aikaa, naisella vaihdevuodet vievät muutenkin unet ja miehellä uniapnea alkaa. Siinä on aamulla kaksi yhtä väsynyttä ja äreää ihmistä, erilliset makuuhuoneet voivat pelastaa avioliiton.

Vierailija
304/337 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"millä saisin avovaimon taas kiinnostumaan tekemään muutakin yhteistä kuin katsoa televisiota?"

Vaihtamalla avovaimoa. Muuta keinoa ei ole. Mitä nopeammin ymmärrät, että hän haluaa nyt elää loppuelämänsä ilman seksiä ja ilman läheisyyttä, ainakin ilman niitä sinun kanssasi, sitä enemmän sinulla on aikaa tehdä omat valintasi loppuelämääsi ajatellen.

Vierailija
305/337 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutti pois kokonaan. Siitä on neljä vuotta.

Vierailija
306/337 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karmeen kuuloisissa parisuhteissa kuulostaa moni elävän tällä palstalla. En voisi kuvitellakkaan nukkuvani eri sängyssä mieheni kanssa. Mikä sen ihanampaa kuin käpertyä oman rakkaan kainaloon joka ilta ja aamullakin vielä hetkeksi, ennen kuin aloitellaan päivän työt. Seksiä on välillä enemmän ja välillä vähemmän, kuuluu asiaan, mutta läheisyydestä ja kosketuksesta emme tingi. Yhdessä kohta 25 v

Täysin samaa mieltä, outoja suhteita. Mistä lähtien pariskunnat nukkuu erikseen? Huh huh. Itselleni tarkoittaisi parisuhteen loppua. 

Vierailija
307/337 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö aikuinen ihminen osaa nukkua yksin?

Vierailija
308/337 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karmeen kuuloisissa parisuhteissa kuulostaa moni elävän tällä palstalla. En voisi kuvitellakkaan nukkuvani eri sängyssä mieheni kanssa. Mikä sen ihanampaa kuin käpertyä oman rakkaan kainaloon joka ilta ja aamullakin vielä hetkeksi, ennen kuin aloitellaan päivän työt. Seksiä on välillä enemmän ja välillä vähemmän, kuuluu asiaan, mutta läheisyydestä ja kosketuksesta emme tingi. Yhdessä kohta 25 v

Täysin samaa mieltä, outoja suhteita. Mistä lähtien pariskunnat nukkuu erikseen? Huh huh. Itselleni tarkoittaisi parisuhteen loppua. 

"Outoja suhteita", onko teidän joidenkin kommentoijien ihan mahdotonta käsittää ihmisten uniongelmia ja erilaisia aikatauluja, mieltymyksiä jne? Aika harvalla oikeasti parisuhde loppuu siihen että kumpikin saa nukkua rauhassa, pikemminkin siihen että ollaan kärttyisiä huonoista unista johtuen. 

Vierailija
309/337 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväuniset ei voi ymmärtää millaista on huonounisen levoton pyöriskely öisin unta yrittämässä. Ei siinä voi edes ajatella toisen kyljessä nukkumista!

Kumpikaan ei saa nukuttua joten on ihan kohteliasta ajatella toisen parasta ja nukkua omissa huoneissaan.

Vierailija
310/337 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväuniset ei voi ymmärtää millaista on huonounisen levoton pyöriskely öisin unta yrittämässä. Ei siinä voi edes ajatella toisen kyljessä nukkumista!

Kumpikaan ei saa nukuttua joten on ihan kohteliasta ajatella toisen parasta ja nukkua omissa huoneissaan.

Tämä. Ihan kauhea ajatella pariskuntia joissa toinen on se huonouninen, mutta hyvin nukkuva ei ota kuuleviin korviinsa toivetta erillään nukkumisesta, loukkaantuu, mököttää, kiukuttelee. 

Vierailija
311/337 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan nukuttu eri huoneissa ainakin 15 vuotta. Toinen palelee ja toisella kuuma + toinen iltauninen ja toinen iltavirkku + toinen tosi herkkäuninen. Yhdessä ollaan oltu yli 40 vuotta ja seksielämäkin on kunnossa. Ihanaa, kun ihminen saa nukkua hyvin niin jaksaa paremmin tätä elämää. Ja totuushan on se, että todennäköisesti jompikumpi meistä kuolee ennen toista, joten silloin viimeistään pitää opetella nukkumaan yksin. Meitä ihmisiä on joka lähtöön ja jokainen saa nukkua minun puolesta missä haluaa.......

Vierailija
312/337 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys: mitä ihmiset puuhaavat yhdessä nukkuessaan????

Vierailija
313/337 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan muutin omaan huoneeseen, kun puolisolla oli kolmivuorotyö ja minulla päivätyö. Lisäksi hän halusi nukkua 16-asteisessa makuuhuoneessa ja nauroi, kun  minä käytin villasukkia sängyssä. Omaan huoneeseen hommasin myös tv:n ettei tarvinnut kinastella, kumman suosikkiohjelmaa katsotaan.

Vierailija
314/337 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo "painu v.ttuun ja muuta heti" kihlattu minulle sanoi.

Olinkin kuukauden kuluttua jo naimisissa. Kuitenkin tämä ex tuli muuttoavuxi xxi xi myöhemmässä vaiheessa.

Pettämällä alkoi, pettämällä päättyi. 

Pettäjät eivät muutu. 

T. paha nainen 

Vierailija
315/337 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan nukuttu eri huoneissa ainakin 15 vuotta. Toinen palelee ja toisella kuuma + toinen iltauninen ja toinen iltavirkku + toinen tosi herkkäuninen. Yhdessä ollaan oltu yli 40 vuotta ja seksielämäkin on kunnossa. Ihanaa, kun ihminen saa nukkua hyvin niin jaksaa paremmin tätä elämää. Ja totuushan on se, että todennäköisesti jompikumpi meistä kuolee ennen toista, joten silloin viimeistään pitää opetella nukkumaan yksin. Meitä ihmisiä on joka lähtöön ja jokainen saa nukkua minun puolesta missä haluaa.......

Ikänne ja 

kuinka usein, missä paikoissa, missä asennoissa vetelette genitaaleja?

Vierailija
316/337 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kuorsauksen yleisin  ja toki tehokkain hoitomuoto, on CPAP hoito. Mutta kyllähän sekin aparaatti puhisee ja hurisee, ja maskin käyttäjä näyttää suurinpiirtein sarvikuonolta.  Mutta kuorsaajan väsymys kyllä vähenee ja muutenkin hyvä hoito,mutta ei  kyllä paranna sen vieressänukkujan unen häiriintymistä juurikaan.

Ei kai tuo CPAP-hoito kuorsauksen hoitoon ole tarkoitettu, vaan uniapnean. Kuorsaajista noin 70-80 prosentilla ei ole uniapneaa.

Vierailija
317/337 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nämä kuorsaaja eivät hoida ongelmaa pois? Tapoja on monia, riippuen juurisyystä. Jokaikinen parantaa terveyttä ja lisää elinikää.

Miten? Jos ylipainoa ei ole, eikä uniapneaa? Onhan sitä kaikenmaailman kiskoja, mutta auttaako ne.

Vierailija
318/337 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hyvä mies,lähde ajoissa,ehdit vielä saada hyvän parisuhteen.

Kuinka moni tyytyy tuollaiseen elämään,laiskuuttaanko.

Vierailija
319/337 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne. Ilmoitin vaimolle, että minulla on seksiä joko kotona tai muualla, hän saa päättää. Nyt on nuorempi rakastajatar ja kämppäkaverina vaimo. Ihan ok. 

Vierailija
320/337 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa sängyssä toki nukutaan ja vieläpä yhteisen peiton alla. Ei silti ole henkistä yhteyttä toiseen. N59v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi