Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita joiden puoliso on muuttanut omaan huoneeseen nukkumaan?

Vierailija
04.01.2026 |

Avovaimo on juuri ohittanut vaihdevuotensa ja samalla muuttanut nukkumaan vierashuoneeseen. Kuulemma heräilee öisin eikä halua pitää minua hereillä ja siksi nukkuu yksin. 
Seksiä ei enää ole ja muutenkin parisuhde on muuttunut ns. kämppis suhteeksi.

Mitään ei tehdä enää yhdessä vaan minulla on minun harrastukseni ja hänellä ainut harrastus on oleilla sohvalla ja kutoa tai pelata tabletilla jotain peliä. 
Itse olen ikäni harrastanut kuntoliikuntaa ja takavuosina avovaimokin lähti säännöllisesti kävelylle kanssani, mutta nyt on kaikki siis ihan kaikki yhteinen tekeminen seksi mukaan luettuna loppunut.

Onko muilla käynyt samalla lailla ja millä saisin avovaimon taas kiinnostumaan tekemään muutakin yhteistä kuin katsoa televisiota?

Kommentit (272)

Vierailija
241/272 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on turhaa terapiat ja muu värkkäys jos toista ei kiinnosta yhdessäolo eikä seksi, valitettavasti siinä ei ole muuta oikeaa vaihtoehtoa kuin erota.

Vierailija
242/272 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina ollut omat makuuhuoneet. Miehellä on kaikki omat jutut isossa makkarissa, telkkari, pelikonsolit, sohva...

Minulla on iso oma sänky, oma visio makkarin sisustuksesta ja todella monta isoa koiraa ja tarvitsen sen kokemuksen, että on oma tila ja rauha. 

Mies ei halua makuuhuoneeseen koiria, minä en halua makuuhuoneeseen sähkölaitteita. Ollaan harrastettu seksiä ihan sujuvasti kummassakin huoneessa ja jopa muissa kuin makuuhuoneissa 😁

Ja meillä on usein eri unirytmit. Mä teen töitä kotoa ja oon vähän ongelmainen, unirytmi kiertää sairaudenkin takia ties mitä kehää ja joskus iskee yhtäkkinen unettomuusvaihe kun taas toisinaan nukun ja nuokun päiväkausia. Mies on pääsääntöisesti hyvä nukkuja ja tekee keikkatyötä eli joskus viikko tai kaksikin töitä, joskus yli kuukausikin "vapaata". 

Ei kyllä kumpikaan kuorsata, haista pahalta, hikoilla jne. mutta mies pyhistä puheistaan huolimatta nappaa mut karhunhalaukseen, joskus chokehold-höystöllä aina nukahdettuaan. Nukutaan siis yhdessä joskus ja jouluna, yleensä mun huoneessa, koska isompi sänky. Mies nukkuu paremmin minun kanssani, minä nukun paremmin kuuden koiran kanssa (heillä olisi ulkotarhatkin mutta usein osa tai kaikki sisällä, saavat itse valita). 

Asutaan keskellä metsää, tilaa olisi vielä aitassakin jos oikein haluaisi hajurakoa toiseen 😅

Niin ja sairastelu on tosiaan täälläkin tuttua. Onneksi ei tarvitse olla missään normeissa kiinni. Meilläkin ystäviä joilla parisuhde sellainen että aina nukkuvat yhdessä, sellaisia jotka eivät ikinä voisi muuttaa yhteen ja kaikkea tuolta väliltä. Itse en varmaan voisi asua melkein kenenkään kanssa yhdessä, mutta oman miehen kanssa synkkaa 100% kaikki introverttiys-yksilöllisyyshommat. Hereillä ollessa harrastetaan yksin ja yhdessä vaikka mitä ja halitaan ja pötkötellään aina kun ollaan yhdessä kotona. 

N33

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/272 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään jo nukuttu eri huoneissa. Ihan sen takia, että molemmat kuorsaa.

Vierailija
244/272 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen noita periaatteen ihmisiä että väkisin pitää nukkua yhdessä, kun muuten parisuhteen "liima" katoaa. Ja se että toisen kuorsaukseen voi tottua "helposti".  No täytyy olla todella hyvät unenlahjat jos pystyy metelistä huolimatta nukkumaan hyvin. Kaikki eivät pysty mahdollisesta tahtotilasta huolimatta. Ja jos ihminen ei nuku, elämästä ei vaan tule kertakaikkiaan yhtään mitään. Näin on marjat.

Vierailija
245/272 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On erikoista syyttää vaihdevuosia pitäisikö miesten vaan katsoa peiliin pitkässä suhteessa.

Vierailija
246/272 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän vaimoasi.

Vaihdevuodet tekee unettomuutta. Jos siinä mies kääntyilee ja kuorsaa vieressä, on viimeisetkin unet mennyttä.

Meillä tuo vaan on päinvastoin, vaimo kuorsaa vaikka nukkuu kyljellään.  On yli 60 vuotias.

Vierailija
247/272 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies kuorsaa joten nukun mieluummin olkkarin sohvalla. 

Nukut mieluummin sohvalla? Vaihtoehtona on lisäksi hoitaa miehen kuorsaus.

Vierailija
248/272 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nämä kuorsaaja eivät hoida ongelmaa pois? Tapoja on monia, riippuen juurisyystä. Jokaikinen parantaa terveyttä ja lisää elinikää.

Vierailija
249/272 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä eroaisin ap:n tilanteessa.

M52

Vierailija
250/272 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kuorsauksen yleisin  ja toki tehokkain hoitomuoto, on CPAP hoito. Mutta kyllähän sekin aparaatti puhisee ja hurisee, ja maskin käyttäjä näyttää suurinpiirtein sarvikuonolta.  Mutta kuorsaajan väsymys kyllä vähenee ja muutenkin hyvä hoito,mutta ei  kyllä paranna sen vieressänukkujan unen häiriintymistä juurikaan.

Vierailija
251/272 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan nukuttu eri huoneissa kohta 13 vuotta. Olen herkkäuninen, enkä todellakaan kestä ukon kuorsausta. 

Vierailija
252/272 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja sieltä suoraan uuteen osoitteeseen.

M50

Vierailija
253/272 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmiten nielun kudokset löystyvät miehillä ja naisilla. Myös vanhat koirat ja jopa vanhat kissat kuorsaavat. Ei sille oikein mitään voi. 

Jos pätäkkää löytyy, voi toki kokeilla erilaisia hoitoja ja jos uniapnea niin laitehoidosta on hyötyä. Mutta ei nämäkään keinot aina kuorsaukseen auta. 

Ja jos huonounisena ei pysty tässä metelissä nukkumaan niin ei vain pysty. Pakko muuttaa toiseen huoneeseen tai oma terveys menee. 

Vierailija
254/272 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen huonouninen ja nukun eri huoneessa silloin kun ollaan yhdessä (ei asuta yhdessä). Seksiä on silloin päivittäin, joskus parikin kertaa, muuta hellyyttä riittämiin. Tuossa taitaa olla kyse muustakin kuin unesta.

Ettekö halaile ennen nukkumaanmenoa? Tai mikset mene välillä sohvalle viereen seuraksi, katsotte yhdessäkin jotain? Onko vaimo käynyt labroissa, jos esim kilpirauhanen tai muu vaje vaivaa, vähäenergiseltä kuulostaa? 

Tässä nimenomaan on pitkän suhteen salaisuus. 

Feministin moraali on erittäin vanha ja yhteyskunnan kannalta äärettömän tärkeää ja väliltämätön asia. 

Feministinen moraali suojaa naista, naisen lähes läpi elämänsä harjoittama sukupuolielimellä tapahtuvalta kaupankäynniltä. Moraali kiertää esimerkiksi jyrkästi naiselta kysymästä kuinka v-reuhka on käynyt kaupaksi. 

Nykyisin feministinen moraali on laajentuneeksi laajaksi moraaliksi läpi yhteiskunnan, valtavan määrän erilaisia asioita joista jyrkästi kieltään puhumasta, kielletään käyttämästä erilaisia sanoja ja jatkuvasti tulee uusia kielletyjä sanoja, tarvittaisiin sanakirja että tiedetään mitä suomalaisia sanoja voi miloinkin käyttää arjessa. Esimerkiksi oikeuslaitoksissa ja politiikassa asioiden käsittely on lähes mahdotonta koska ei voida käyttää suomen kieltä joudutaan puhumaan vihjauksin ja kiertoilmaisu n. Feministinen moraali on luonut käsitteistön tasa-arvosta jossa nainen voi pukeutumisillaan ja naamassa paklaamisillaan saa häiritä, kiristää ja rääkätä  seksuaalisesti rajattomasti ympäristöään mutta jos mies jotain kiinnostuksen osoitusta tekee niin hän on hyvin äkkiä käräjillä seksuaalisesta ahdistelusta. Jos minä esimerkiksi hienovaraisesti naiselta tiedustelisin voisinko käyttää hänen v-reuhkaansa lisääntymistarkoituksiinni, olisin hyvin äkkiä portatuomarin edessä oikeudessa syytettynä seksuaalisesta ahdistusta, vaikka tämä on täysin välttämätöntä yhteiskunnan tulevaisuuden kannalta. 

Vierailija
255/272 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä osaa kuvitella meitä mieheni kanssa eri huoneisiin nukkumaan, vaikka rakkaani kyllä välillä hieman kuorsaa... Ei haittaa, ei ole vuosikymmenien aikana muodostunut minkäänlaiseksi ongelmaksi. Illalla viimeksi tärkein siinä vieressä ja aamulla ensimmäisenä, poislukien jotkut harvat työmatkat tai muut yön yli menot. Meillä on hellyyttä ja rakkautta jokaisessa päivässä jollakin tapaa ja suhde erittäin elossa ja voimakas.

En halua kritisoida kun totean, että minusta on kamalan surullista miten yleistä on nykyään parisuhteen hoitamisen taidon puute ja miten helposti ihmiset eroavat. Minne se aito rakkaus muka katoaa. Ei aito rakkaus koskaan katoa kokonaan. Se jää jollakin tapaa vielä ehkä sittenkin, kun elämä on ohi. Sen täytyy jäädä, on se sellainen luonnonvoima.

Vierailija
256/272 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies kuorsaa joten nukun mieluummin olkkarin sohvalla. 

Nukut mieluummin sohvalla? Vaihtoehtona on lisäksi hoitaa miehen kuorsaus.

Ai vaimonko se pitäisi hoitaa? Meillä exä tiesi kuorsaavansa mutta ei uskonut kun sanoin olevan hengityskatkoksia. Koki että mitään ongelmaa ei ole paitsi minulla kun en kestä (katuporan lailla) kuorsaamista. Mitäs olet niin herkkä! Itse joi alkoholia joka ilta, oli reilusti ylipainoa (sitäkään ei myöntänyt) mutta vikahan oli vaan minussa.. onneksi on exä, enkä uutta kuorsaajaa ole sen jälkeen hankkinut. 10 vuotta jo hyviä yöunia!

Vierailija
257/272 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä potkaisin kuorsaavan puolison toiseen huoneeseen kun olin vuosikaudet kuunnellut sitä korinaa ja pärinää ja joutunut sen takia valvomaan eikä puoliso tietenkään omasta mielestään kuorsannut eikä omasta mielestään kuorsaa vieläkään. Edes kännykällä tallenteen teko ei ole saanut häntä uskomaan. Eikä tietenkään mene myöskään apua hakemaan. Luultavasti hänellä on uniapnea mutta kun ei kerran saa häntä hoitoon patistettua niin vähimmäisvaatimus on, ettei pilaa minun yöuniani. Seksihän siinä katosi tietysti, mutta ei sitä paljon ollut ennestäänkään kun puolisoa ei ole vuosiin kiinnostanut. Tietysti jos puoli yötä korisee hapenpuutteessa niin harva asia ylipäätään jaksaa kiinnostaa. Mutta ei tästä asiasta pysty mitenkään puolison kanssa keskustelemaan niin olkoon sitten niin, en jaksa enää tuhlata energiaa tähän asiaan. Koriskoon yksin toisella puolella taloa.

Kuulostaa tutulta. Meillä on mies nukkunut eri huoneessa kauhean kuorsaamisen takia jo 10 vuotta, on jo verenpainelääkitys mutta suuttuu jos otan uniapnea-asian esille. Ei suostu menemään lääkäriin, että uniapneaa tutkittaisiin, oireet ovat aivan selvät: kuorsaaminen, yöhikoilu, päiväväsymys, ylipaino, verenpaine koholla. Meillä ei ole ollut seksiä yli kahteen vuoteen, läheisyyttä ei juurikaan ole. Mies ei ymmärrä miten iso asia tämä on, ja olen sanonut että tämä kuorsausasia on vaikuttanut meidän parisuhteeseen. Parisuhdetta ei käytännössä enää ole, vaan olemme kuin kämppiksiä. Lapset ovat teini-ikäisiä ja asuvat vielä kotona. Haluaisin seksiä, mutta en halua enää miestäni. 

Vierailija
258/272 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on

avovaimo?

Ei ole vaimo, vaan kämppäkaveri, kämppis. Sitoumusta ei ole.

Vierailija
259/272 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mikä sä olet ketään luuskaksi sanomaan? 

Sähän et tiedä tilanteesta mitään. Et edes sitä miten tämä unelmamiehes käsittelee ja puhuttelee vaimoaan. Kaikelle käytökselle on syynsä. Eikä tämä mies välttämättä ymmärrä (näe) tekemisiään kuin posin kautta.

Jos esim vegelle jatkuvasti kokkaa siankylkeä.. jne. Vie hiihtokeskukseen lomalle, vaikka vaimo inhois lunta ja laskettelua. Ei kai muutoin kukaan olisi noin kiittämätön."

En kokkaa perheelleni siankylkeä. Esimerkiksi eilen valmistin täytettyjä herkkusieniä perunamuusin kera. Herkkusienissä oli vaimon mukaan se vika, että niiden sisään pilkkomiini paprikoihin oli jäänyt siemeniä, eikä hän siksi voinut syödä ateriaa lainkaan. Myöhemmin päivällä, kun meille saapui ystäväpariskunta vieraisille, hän kaatoi mielenosoituksellisesti keittämäni kahvit viemäriin, koska en kuulemma osaa edes sitä keittää. Mitä taas pilaamaani yllätyssynttärilomaan...

Keskustele vaimosi kanssa. Ei se vastaus täältä palstalta löydy.

Vierailija
260/272 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuosi-ikäinen ja hedelmätön nainen on biologinen turhake. Kun nainen ikääntyy, niin hän tarvitsee sänkyä lepäämistä ja nukkumista varten. Keho rupsahtaa, ulkonäkö kurjistuu, hiukset harmaantuvat, ylipainoa kertyy ja muisti heikkenee. Fyysinen kunto on yleensä surkea ja keskittymiskyky heikkenee.

Vaihdevuosi-ikäisen naisen alapää narisee ja on kuiva kuin Saharan aavikko. Ikääntyessä alkaa tulla myös monenlaisia terveysongelmia ja sairauksia. Kakkostyypin diabetes, verenpainetauti, sydänvaivoja, uniapneaa, tuki- ja liikuntaelinsairauksia, rintasyöpää ja muita syöpiä,  nivelrikkoa ja muistiongelmia. Vanha nainen saa postilaatikkoon seulontakutsuja mammografiaan, HPV-testiin ja suolistosyövän seulontaan. 

Puolisoitten nukkuminen eri huoneissa on tavallista. Asia on kuitenkin tabu ja siitä ei uskalleta puhua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän