Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita joiden puoliso on muuttanut omaan huoneeseen nukkumaan?

Vierailija
04.01.2026 |

Avovaimo on juuri ohittanut vaihdevuotensa ja samalla muuttanut nukkumaan vierashuoneeseen. Kuulemma heräilee öisin eikä halua pitää minua hereillä ja siksi nukkuu yksin. 
Seksiä ei enää ole ja muutenkin parisuhde on muuttunut ns. kämppis suhteeksi.

Mitään ei tehdä enää yhdessä vaan minulla on minun harrastukseni ja hänellä ainut harrastus on oleilla sohvalla ja kutoa tai pelata tabletilla jotain peliä. 
Itse olen ikäni harrastanut kuntoliikuntaa ja takavuosina avovaimokin lähti säännöllisesti kävelylle kanssani, mutta nyt on kaikki siis ihan kaikki yhteinen tekeminen seksi mukaan luettuna loppunut.

Onko muilla käynyt samalla lailla ja millä saisin avovaimon taas kiinnostumaan tekemään muutakin yhteistä kuin katsoa televisiota?

Kommentit (337)

Vierailija
281/337 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juniori muuttaa omilleen, vihdoin saa oman huoneen ukko odottanut jo 10 vuotta.

Vierailija
282/337 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy ja seuraus. Puhumisen välttely ja arkipäivän hellyyden ja arvostuksen puute johtaa kyllä oman nukkumisen laadun arvostukseen ja siihen panostamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/337 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mulla alkoi vaihdevuodet, ostin tuplaleveän parisuhdepeiton ja menen joka ilta alasti, pimppi öljyttynä rakkaani kainaloon nukkumaan. Jos se muuttais toiseen huoneeseen nukkumaan, sais samantien ettiä oman kämpän.

Taidat olla oman elämäsi nainen. Kukaan nainen ei puhuisi noin. Ja öök, tommosta peittoa tuskin voi pestä muuten kuin pesulassa. Ei jatkoon.

Vierailija
284/337 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmeen kuuloisissa parisuhteissa kuulostaa moni elävän tällä palstalla. En voisi kuvitellakkaan nukkuvani eri sängyssä mieheni kanssa. Mikä sen ihanampaa kuin käpertyä oman rakkaan kainaloon joka ilta ja aamullakin vielä hetkeksi, ennen kuin aloitellaan päivän työt. Seksiä on välillä enemmän ja välillä vähemmän, kuuluu asiaan, mutta läheisyydestä ja kosketuksesta emme tingi. Yhdessä kohta 25 v

Vierailija
285/337 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä muutin omaan huoneeseen kun mies ei tee kuorsaukselleen mitään. Enää kuorsaaminen ei ärsytä, koska en kuule sitä. Hyvin meillä muuten menee ja miksei menisi, kun saa nukkua hyvin. Sek si ei liity nukkumiseen, vaikka sitä usein sängyssä harrastetaan. Ei ole vähentynyt, ehkä jopa lisääntynyt, koska olen paremmalla tuulella.

Mieheni väitti minun kuorsaavan ja tyttäreni oli tehnyt saman havainnon. Mieheni vaati minua tekemään jotain kuorsaukselleni (en ole ylipainoinen), joten hakeuduin unitutkimuksiin. Niissä ei havaittu mitään hälyttävää tai elämässäni muutosta vaativaa asiaa. Hieman huvittavavasti  mieheni ei meinannut millään uskoa hänen itsekin kuorsaavan.

Nykyään nukutaan molemmat omissa huoneissa ja tällä taataan kummallekin hyvät yöunet. Yhdessä ja erikseen harrastetaan ja tehdään asioita; miten milloinkin tuntuu. Voi olla, että palataan samassa sängyssä nukuttuihin öihin muutaman vuoden päästä, kun huonosti nukutut yöt eivät niin rasita elämää sitten eläkkeellä ollessa. 

Vierailija
286/337 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä uni on tärkeää, jos kuorsaa voi nukkua esimerkiksi eri huoneissa. Sexiä voi harrastaa missä vain.

Vierailija
287/337 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mulla alkoi vaihdevuodet, ostin tuplaleveän parisuhdepeiton ja menen joka ilta alasti, pimppi öljyttynä rakkaani kainaloon nukkumaan. Jos se muuttais toiseen huoneeseen nukkumaan, sais samantien ettiä oman kämpän.

Sinähän ihme mies olet, kun sulla on "pimppi".

Vierailija
288/337 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä rakkaan kainalossa voi ihan  NUKKUA vaikka ei "pimppi" olekaan öljytty. Sotkeentuu vaan turhaan vuodevaatteet öljyyn. 

Vierailija
289/337 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kuorsauksen yleisin  ja toki tehokkain hoitomuoto, on CPAP hoito. Mutta kyllähän sekin aparaatti puhisee ja hurisee, ja maskin käyttäjä näyttää suurinpiirtein sarvikuonolta.  Mutta kuorsaajan väsymys kyllä vähenee ja muutenkin hyvä hoito,mutta ei  kyllä paranna sen vieressänukkujan unen häiriintymistä juurikaan.

Ensimmäinen saamani CPAP-laite oli todella meluisa. Äänitin, mittasin desibelejä (50 dB) ja otin yhteyttä laitteen toimittaneeseen firmaan. Seuraava laite oli paljon hiljaisempi eikä tee vieressä nukkumista mahdottomaksi. Olen tyytyväinen.

Mutta laite on tosi sexsy😂

Vierailija
290/337 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karmeen kuuloisissa parisuhteissa kuulostaa moni elävän tällä palstalla. En voisi kuvitellakkaan nukkuvani eri sängyssä mieheni kanssa. Mikä sen ihanampaa kuin käpertyä oman rakkaan kainaloon joka ilta ja aamullakin vielä hetkeksi, ennen kuin aloitellaan päivän työt. Seksiä on välillä enemmän ja välillä vähemmän, kuuluu asiaan, mutta läheisyydestä ja kosketuksesta emme tingi. Yhdessä kohta 25 v

No jos olisikin mies joka pystyy olemaan lähellä ja koskettamaan ilman taka-ajatuksia ja niin, ettei jokainen läheisyys tarkoita seksiä, niin olisihan se kivaa.

Meillä miehelle ei ollut muuta läheisyyttä ja kosketusta olemassa, kuin vain ainoastaan pano. 

Nukutaan kyllä samassa sängyssä, mutta kosketusta ei tietystä syystä ole. 

Viimeksi, kun jokunen vuosi sitten uskalsin  antaa miehelle suukon selkään, kun oli menty nukkumaan, niin tulin lähes rai*skatuksi. Enää en uskalla koskea ja mies ei voi koskea, koska hänelle kosketus = pano. 

Vierailija
291/337 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko piereskellä niin paljon, että puoliso haluaa nukkua eri huoneessa.

Vierailija
292/337 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaikki keski-ikäiset ystäväpariskunnat nukkuvat eri huoneissa. Nukkuuko joku vielä samassa, kun voisi saada kunnon yöunet eri huoneissa?

nim.merk. aktiivinen seksielämä

Vierailija
293/337 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri huoneissa nukutaan. Ei lainkaan hellyyttä, eikä läheisyyttä.

Vierailija
294/337 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läheisyys ja kosketus ei ole samassa sängyssä nukkumisesta kiinni. Meillä on paljon hellyyttä ja seksiäkin, ja nukutaan eri sängyissä. Mukavampaa sekstaillakin kun on hyvin nukkunut ja virkeä :)

yhdessä yli 30v

Vierailija
295/337 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avovaimo luovuttanut. Yritti varmaan vuosikaudet kertoa tyytymättömyyttä, mutta itsekäs mies ajattelee vain ja ainoastaan itseään, nytkin. 

Vierailija
296/337 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokeiltu eri huoneissa nukkumista kuorsauksen takia. Ei kiva. Nykyään nukutaan taas yhdessä. Seksiä on aina ollut

Vierailija
297/337 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä rakkaan kainalossa voi ihan  NUKKUA vaikka ei "pimppi" olekaan öljytty. Sotkeentuu vaan turhaan vuodevaatteet öljyyn. 

Parempi läträtä viiskymppisen ohentuneita limakalvoja öljyllä. Alasti saman peiton alla nukkuessa ei ikinä tiedä koska vällykäärme sujahtaa lämpimään pesään

Vierailija
298/337 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy ja seuraus. Puhumisen välttely ja arkipäivän hellyyden ja arvostuksen puute johtaa kyllä oman nukkumisen laadun arvostukseen ja siihen panostamiseen.

Juuri näin.  Omaa nukkumisrauhaa alkaa arvostaa, jos etäisyyttä tullut liikaa eikä tunne itseään enää puolisoksi. 

Vierailija
299/337 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan 30 v pariskunta ja nukutaan välillä eri huoneissa. 99% ajasta kuitenkin nukutaan samassa sängyssä ja lähekkäin. Syy eri huoneessa nukkumiseen on siinä, että itse olen välillä tosi herkkäuninen. On esimerkiksi öitä, jolloin saatan pyöriä sängyssä aamuun asti. Silloin haluan mielummin yrittää nukkua eri huoneessa etten hätkähdä puolison pienintäkään äänähdystä. Joskus puoliso kuorsaa tosi kovaäänisesti ja silloin saatan nukkua eri huoneessa, etenkin jos tiedossa on aamulla aikainen herätys tai töissä heti aamulla tosi tärkeä päivä ja haluan olla extra skarppina. Tällaisina öinä tosin varmaan oma stressikin valvottaa eikä se puolison kuorsaus tarvitse olla kuin pientä tuhinaa. 

Jos erillään nukkuminen liittyy johonkin suhteen läheisyyhaasteeseen tai kumppanin pahaan mieleen, sitten olisin vähän huolissani. Vaihdevuosiasiaan liittyy isot muutokset hormoneissa ja olettaisin, että aloittajan puolisollakin on varmaan sen takia haastavaa nukkua yhdessä. Kyseessä ei siis automaattisesti ole, että suhteessa olisi joku vialla. Toki puolisollasi voi olla jotain muuta mielen päällä. Onko lähipiirissä tapahtunut jotain tai työpaikalla asiat kunnossa? Toiset peittää surun ja vetäytyy, vaikka läheinen ihminen olis ihan vierellä. Joka tapauksessa, oli juurisyy mikä tahansa,  yrittäisin ottaa lempeän asenteen ja tukea puolisoa. Keskustella voi myös omista tarpeista ja toiveesta nukkua yhdessä, ja sitten kuulostella mikä puolison kanta asiaan on. Jos vaihdevuodet liittyy tähän, niin vaihdevuosiin erikoistuneella lääkärillä käyminenkään tuskin on pahitteeksi. Jokin fyysinen oirekin kuten hikoilun voisi kuvitella haittaavan öisin nukkumista. Jos suhteessa on jotain tyytymättömyyttä, siitä olisi toki hyvä puhua. Mutta ensisijaisesti en lähtisi syyttämään romantiikan katoamista erillään nukutuista öistä.

Vierailija
300/337 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä sama tilanne. Mietin että pitäisikö sitä vielä tässä iässä +60 (m) katsoa kelpaisiko sitä vielä jollekin toiselle, kun lasten lennettyä pesästä, myös parisuhde muuttui käytännössä kaverisuhteeksi.

Kelpaisiko ja kelpaisiko!

Mikä miehiä vaivaa, kun yksin asuminen ei ole edes mikään vaihtoehto? Eron jälkeen todennäköisesti olisit masentunut, kun ei ole sitä "kaveria" siinä pitämässä seuraa. (Ja pesemässä vaatteitasi)

Huomaat, että ne havittelemasi nelikymppiset eivät edes vilkaise sinua. Ja ikäisesi naiset osaavat elää itsenäistä elämää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän