Onko muita joiden puoliso on muuttanut omaan huoneeseen nukkumaan?
Avovaimo on juuri ohittanut vaihdevuotensa ja samalla muuttanut nukkumaan vierashuoneeseen. Kuulemma heräilee öisin eikä halua pitää minua hereillä ja siksi nukkuu yksin.
Seksiä ei enää ole ja muutenkin parisuhde on muuttunut ns. kämppis suhteeksi.
Mitään ei tehdä enää yhdessä vaan minulla on minun harrastukseni ja hänellä ainut harrastus on oleilla sohvalla ja kutoa tai pelata tabletilla jotain peliä.
Itse olen ikäni harrastanut kuntoliikuntaa ja takavuosina avovaimokin lähti säännöllisesti kävelylle kanssani, mutta nyt on kaikki siis ihan kaikki yhteinen tekeminen seksi mukaan luettuna loppunut.
Onko muilla käynyt samalla lailla ja millä saisin avovaimon taas kiinnostumaan tekemään muutakin yhteistä kuin katsoa televisiota?
Kommentit (274)
Vierailija kirjoitti:
Mikä on
avovaimo?
Ei ole vaimo, vaan kämppäkaveri, kämppis. Sitoumusta ei ole.
Onko pikkasen vanhentunut ajatusmaailma? Avovaimo, avopuoliso - aivan eri asia kuin joku "kämppis". Aika harvat nykypäivänä ei asu yhdessä ennen mahdollista naimisiinmenoa. Lähinnä kai jotkut lahkolaiset.
Moni avopari on sitoutunut yhteisten lasten ja lainojen kautta ihan yhtä tiiviisti kuin joku tavan vuoksi naimisiin mennyt pari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on
avovaimo?
Ei ole vaimo, vaan kämppäkaveri, kämppis. Sitoumusta ei ole.
Onko pikkasen vanhentunut ajatusmaailma? Avovaimo, avopuoliso - aivan eri asia kuin joku "kämppis". Aika harvat nykypäivänä ei asu yhdessä ennen mahdollista naimisiinmenoa. Lähinnä kai jotkut lahkolaiset.
Moni avopari on sitoutunut yhteisten lasten ja lainojen kautta ihan yhtä tiiviisti kuin joku tavan vuoksi naimisiin mennyt pari.
... ja tietysti rakkauden kautta.
Oliko parempi ennevvanhainen systeemi että naimisiin mentiin ja pysyttiin vaikka olis ollut ihan pashaa? Ja pakolla vielä saman peiton alla.
"Ymmärtäisi mies edes kunnolla laihduttaa, niin kuorsauskin loppuisi tai ainakin vähenisi. Laihduttaminen auttoi aikoinaan vaivaan, kunnes kilot tulivat tuplana takaisin."
Miksi oletat, etteivät kilot tulisi taas tuplana takaisin? Niin nimenomaan käy.
Vierailija kirjoitti:
Hei ap, älä heitä pyyhettä kehään. Ei kai kuvaamaasi tilannetta voi täysin tulkita niin, että asiat johtuvat vain siitä, mitä ap on tehnyt tai jättänyt tekemättä.
Nämä tulivat itselleni mieleen tilanteesta ja kommenteista:1. Eri huoneissa nukkuminen ei välttämättä kerro mitään parisuhteen tilasta. Se voi olla vain keino varmistaa huonosti nukkuvalle paremmat yöunet. Älä siis turhaan ap siitä huolestu.
2. Huolestuttavaa on, että vaimollasi ei todennäköisesti ole kaikki hyvin, jos hän ei jaksa enää innostua samoista asioista kuin ennen ja on kovin passivoitunut. Tämä ei välttämättä liity sinuun, vaan voi johtua mainitsemastasi sairaudesta, vaihdevuosista, väsymyksestä. Voisiko vaimosi olla masentunut?
3. Jos seksi ei kiinnosta, niin vaikuttaisiko sairaus ja sen myötä muuttunut ulkonäkö ja painon nousu kokemukseen omasta viehättävyydestä? Miten vaimon saisi tuntemaan itsensä viehättäväksi?
4.
Lisäisin vielä, että jos avovaimosi käyttää lääkkeitä, niin (osa)selitys voi löytyä myös sivuvaikutusten luettelosta.
Kuorsaatko? Puoliso ei kehtaa sanoa, että ei saa nukuttua kun kuorsaat niin komeasti.
Kuorsaus ja piereskely on yleisimpiä syitä.
Parisuhde muuttaa muotoaan kun ihmiset vanhenee.se muuttuu luonnostaan enemmän ystävyydeksi ,tueksi ja turvaksi.jollain luontaistuotteilla tai lääkkeillä saa seksihaluja nostatettua ne kun hormonimuutosten takia vähenee kun ikää tulee.musta ois loukkaus ja julmaa hylätä toinen vanhenemisen tai sairauden vuoksi.sitä kun vanhenee itekkin.puhu asiasta
.kerro et kaipaat läheisyyttä.googlaa apuja.varmaan löytyy apua kun viitsii etsiä... voihan olla et puoliso häpee vaan esim.roikkuvia muotojaan ,pelkää ettet enää tykkää.puhumalla monet asiat ratkeaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen samassa tilanteessa kanssasi. Ollaan 50+ pari ja kaikki läheisyys on loppunut. Ennen kuin joku keksii sanoa, että entäpä, jos tekisit osasi kotitöistä, kerron vähän taustaa. Hoidan ateriat pöytään riippumatta siitä, onko pyhä tai arki. Vaimoa tämä ei kiinnosta. Korkeintaan hän nurisee siitä, ettei valmistamani ruoka maita. Parempituloisena hoidan myöskin kaikki taloutemme laskut, mutten ole tehnyt tästä numeroa. Kun hän nalkuttaa ja sättii milloin mistäkin, vääränlaisesta lomakohteen valinnasta, kun halusin yllättää hänet syntymäpäivänään, liitto on alkanut tympiä. Mietin eroa, mutta hänelle se tulisi yllätyksenä, koska on suhteeseemme kaiketi ihan tyytyväinen.
M57
Lopeta prinsessan hyysääminen.
Missä tämä asia on tutkittu? Miksi puolisoitten tulisi nukkua samassa sängyssä?
Jokainen ihminen, pariskunta ja perhe nukkukoot tavallaan! Perhepedin turvallisuus ei ole kuitenkaan yksiselitteinen asia. Imetyksen tuki ry:n sivulla on hyviä ohjeita myös perhepedistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri huoneissa nukkumisella ei ole mitään yhteyttä seksin harrastamiseen. Pääasia, että molemmat saavat nukutuksi hyvin, silloin seksikin kiinnostaa enempi.itse olen nukkunut 10 v eri huoneessa puolisoni kanssa, ja meille menee hyvin, myös romantiikkaa riittävästi ja usein
Hyvä jos näin on. Tutkittu tosin on, ettei ole viisasta nukkua eri huoneissa, se vaikuttaa suhteeseen. Omassa elämässäni törmäsin paljon vanhempiin, jotka pikkulapsi vaiheessa nukkuivat erikseen, jotta mies sai täydet yöunet jotta jaksaa töissä ja äiti nukkui vauvan kanssa. Oma kokemukseni on, että näiden perheiden avioliitto tyssäsi jo pikkulapsi vaiheeseen. Jotkut sinnittelivät ja varmaan sinnittelevät hautaan asti. Meillä ei perhepetiä ollut vaan onnellisesti samassa sängyssä kaksin. Nyt kun lapset lentäneet pesästä ja mies kaljuuntunut, kuorsaa, piereksii.. saa nukkua omissa oloissaan. Mieskuntokin h
Olemme nukkuneet alusta asti eri huoneissa ja hyvin on toiminut! Kokeilin joskus nukkua samassa huoneessa, mutta koska olen niin herkkäuninen, ei nukkumisestani tullut yhtään mitään. Heräilin useamman kerran yössä toisen kuorsaukseen tai asennon vaihtamiseen. Lisäksi kun elämme eri rytmissä, kumppanini tekee vuorotyötä, on minun helpompi nukkua omassa huoneessani, kun en havahdu hänen tullessa yövuorosta kotiin. Seksiä on normaalisti, voimme harrastaa sitä jomman kumman sängyssä ennen nukkumaanmenoa, tai vapaapäivinä vaikka keskellä päivää, ei läheisyyden tarvitse kadota vaikka nukkuisikin eri huoneissa kumppanin kanssa. Päinvastoin, olen aamulla jaksavampi, energisempi ja paremmalla tuulella, kun uneni ei ole ollut katkonaista. Kannustan jokaista huolehtimaan omasta terveydestään ja mahdollistamaan itselleen ja toiselle sikeät unet :)
Minä (nainen) ole se osapuoli joka kuorsaa mittauksen mukaan 80 % nukkuma-ajasta (ei uniapneaa) ja muutin toiseen huoneeseen nukkumaan kun ukko ei jaksanu kuunnella kuorsaamistani. Ei elämä ole ole erilläännukkumisen myötä muuttunu; seksi toimii ja samoja asioita tehdään kun ennenkin.
Meillä on aivan hölmö juttu, mies halusi ottaa verhotangon pois. Joka olikin jo rikki jne. Heräsin seuraavana aamuna klo 4.
Sanoin muutan viereiseen huoneeseen ja muutin. Uutta verhotankoa ei ole tullut
Sille kuorsaamisellekin voi tehdä jotain. Lääkärissä saa neuvoja. Ukkoa ei kiinnostanut lääkäriin meno. Liika itsekäs oli, minä-minä-minä-tyyppiä. Minun vain olisi pitänyt sietää kuorsaamista. Vaihdoin ukkoa.
Ensimmäinen saamani CPAP-laite oli todella meluisa. Äänitin, mittasin desibelejä (50 dB) ja otin yhteyttä laitteen toimittaneeseen firmaan. Seuraava laite oli paljon hiljaisempi eikä tee vieressä nukkumista mahdottomaksi. Olen tyytyväinen.