Onko muita joiden puoliso on muuttanut omaan huoneeseen nukkumaan?
Avovaimo on juuri ohittanut vaihdevuotensa ja samalla muuttanut nukkumaan vierashuoneeseen. Kuulemma heräilee öisin eikä halua pitää minua hereillä ja siksi nukkuu yksin.
Seksiä ei enää ole ja muutenkin parisuhde on muuttunut ns. kämppis suhteeksi.
Mitään ei tehdä enää yhdessä vaan minulla on minun harrastukseni ja hänellä ainut harrastus on oleilla sohvalla ja kutoa tai pelata tabletilla jotain peliä.
Itse olen ikäni harrastanut kuntoliikuntaa ja takavuosina avovaimokin lähti säännöllisesti kävelylle kanssani, mutta nyt on kaikki siis ihan kaikki yhteinen tekeminen seksi mukaan luettuna loppunut.
Onko muilla käynyt samalla lailla ja millä saisin avovaimon taas kiinnostumaan tekemään muutakin yhteistä kuin katsoa televisiota?
Kommentit (257)
Meillä sama homma,muija vaa makaa ja pelaa pasianssii ja älypelejä tietsikalla.ite töissä rekkakuskina,lapset teinejä joten osaavat omat menonsa hoitaa.mä ratkaisin tän siten että joka pe ilta vedän patukan muijan perseeseen pari tuntia.ei siitä tykkää mut muuten lähtis pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama homma,muija vaa makaa ja pelaa pasianssii ja älypelejä tietsikalla.ite töissä rekkakuskina,lapset teinejä joten osaavat omat menonsa hoitaa.mä ratkaisin tän siten että joka pe ilta vedän patukan muijan perseeseen pari tuntia.ei siitä tykkää mut muuten lähtis pihalle.
Sinähän ihme rekkakuski let, kun joka ilta kotona olet. Etpä taida töissä olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinähän ihme rekkakuski let, kun joka ilta kotona olet. Etpä taida töissä olla.
Oli niin epäselvää soperrusta, että ymmärsin ihan väärin.
Tuskin se sun rais*kattava kauaa jaksaa olla. vaikka saahan se tietenkin olla viikot rauhassa ja onhan sekin jotain. Silloin voi elää vaimokin omaa elämäänsä.
Viikonloput varmaan elää painajaisessa.
Meillä tilanne on tämä sama, olen alkanut vihaamaan miestäni, en jaksa seksiäkään. Juon vain olutta sohvalla ja murehdin tulevaa kuolemaa. Vituttaa kaikki. On siis vaihdevuodet menossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti nukutaan samassa huoneessa ja samassa sängyssä, vaikka ollaan jo ikäihmisiä (N67,M75) Sehän olisi kaiken loppu! En ymmärrä, miksi ikäihmiset eivät harrasta seksiä, sehän on iästä riippumatta ihanaa ja koko elämän suola..nukkuminen eri huoneessa tappaa viimeisenkin kipinän suhteesta.
Voi sua. Miksi luulet, että samassa sängyssä nukkuminen korreloi seksin kanssa?
Päinvastoin, se kipinä pysyy yllä kun pystyy nukkumaan paremmin yksin, eikä ole väsynyt ja vihainen.
Älä tee oletuksia toisten seksielämän laadusta nukkumispaikan perusteella.
Entä jos käy nukkumassa naapurissa tai puolisoa 10-15 v nuoremman vieressä. Onko OK tulla kotiin harrastamaan seksiä, jos vielä vieraassa sängyssä vietettyjen öiden jälkeen jaksaa?
Niinpä, huomaat tästä provosta its
Mitä hourit?
Juuri näin, toinen mikä kannattaa jättää pois on seksi. Sitä ei enää 40 ikävuoden jälkeen tarvitse kun ei lasten saanti ole enää ajankohtaista, mutta tätähän eivät moukat itseään täynnä olevat miehet ymmärrä.
Hyvä että meitä itsenäisiä viisaita itsestään huolta pitäviä naisia on vielä olemassa.
Peukut siitä sekä sinulle että kanssasisarilleni.
--
Jätin seksin pois vuosia sitten ja ihan mies olen. Sotkuista puuhaa, omin käsin saa paremman nautinnon ja vaihtoehtoja on internet täynnä.
Naisen limainen suolenpätkä.... ei kiitos.
Vaimo tosin itkeskeli aikansa sitä kun aloin antamaan pakkeja. Onhan tuo lihonut tietysti, mutta ei se liity asiaan mitenkään. Välillä se reppana kyselee onko mulla joku toinen... ei tietenkään ole.
Ei vain moukka naaras tajua että seksiä ei tarvita kuin lasten tekoon ja 35+ naarailla se alkaa olla liian myöhäistä.
Piereskely, kuorsaaminen ja unissamokeltaminen loppui, kun mies muutti toiseen huoneeseen nukkumaan.
Hei ap, älä heitä pyyhettä kehään. Ei kai kuvaamaasi tilannetta voi täysin tulkita niin, että asiat johtuvat vain siitä, mitä ap on tehnyt tai jättänyt tekemättä.
Nämä tulivat itselleni mieleen tilanteesta ja kommenteista:
1. Eri huoneissa nukkuminen ei välttämättä kerro mitään parisuhteen tilasta. Se voi olla vain keino varmistaa huonosti nukkuvalle paremmat yöunet. Älä siis turhaan ap siitä huolestu.
2. Huolestuttavaa on, että vaimollasi ei todennäköisesti ole kaikki hyvin, jos hän ei jaksa enää innostua samoista asioista kuin ennen ja on kovin passivoitunut. Tämä ei välttämättä liity sinuun, vaan voi johtua mainitsemastasi sairaudesta, vaihdevuosista, väsymyksestä. Voisiko vaimosi olla masentunut?
3. Jos seksi ei kiinnosta, niin vaikuttaisiko sairaus ja sen myötä muuttunut ulkonäkö ja painon nousu kokemukseen omasta viehättävyydestä? Miten vaimon saisi tuntemaan itsensä viehättäväksi?
4. Jos järjestämäsi yllätykset ja matkat ovat olleet mieleisiä, niin hieno juttu! Se, että joku kertoo oman miehensä yllätyksistä toisin, ei vähennä niiden arvoa.
5. Jos vaimosi alkaa voida paremmin, todennäköisesti myös parisuhteenne alkaa voida paremmin. Jatka sitä, mikä toimii. Anna vaimollesi tilaa, älä painosta tai osoita mieltä.
Kuorsaus liittyy lähes aina ylipainoon. Itsekin olen aika herkkäuninen ja nukkunut jo vuosia korvatulppien kanssa, kun mies on vieressä. Kuorsaus onneksi vähentynyt, kun tiputti vähän ylimääräisiä kiloja pois.
Yhdessä nukkuminen on itselle periaatekysymys. On kiva pitää kädestä illalla ja aamulla innostua usein seksiin. Iltaseksi vähän enemmän jäänyt, kun tulee mentyä niin myöhään nukkumaan, mutta lomilla onneksi sitäkin.
Erot johtuu siitä, ettei ihmisiä enää kiinnosta miellyttää kumppania tai tehdä mitään parisuhteen eteen. Pappi kysyy "tahdotko?". Tämä tahtominen on valittava joka päivä, molempien. Pitkissä suhteissa toki tulee ylä- ja alamäkiä, mutta parisuhde on aina tahtokysymys. Tahtoa pitää itsensä fyysisesti haluttavana, tahtoa kiinnostua edelleen toisesta, tahtoa läheisyyteen, tahtoa panostaa suhteeseen. Tämä tahtotila pitää jokaisen löytää oman päänsä sisältä.
N49
Parisuhteessa 28v
Vierailija kirjoitti:
Hei ap, älä heitä pyyhettä kehään. Ei kai kuvaamaasi tilannetta voi täysin tulkita niin, että asiat johtuvat vain siitä, mitä ap on tehnyt tai jättänyt tekemättä.
Nämä tulivat itselleni mieleen tilanteesta ja kommenteista:1. Eri huoneissa nukkuminen ei välttämättä kerro mitään parisuhteen tilasta. Se voi olla vain keino varmistaa huonosti nukkuvalle paremmat yöunet. Älä siis turhaan ap siitä huolestu.
2. Huolestuttavaa on, että vaimollasi ei todennäköisesti ole kaikki hyvin, jos hän ei jaksa enää innostua samoista asioista kuin ennen ja on kovin passivoitunut. Tämä ei välttämättä liity sinuun, vaan voi johtua mainitsemastasi sairaudesta, vaihdevuosista, väsymyksestä. Voisiko vaimosi olla masentunut?
3. Jos seksi ei kiinnosta, niin vaikuttaisiko sairaus ja sen myötä muuttunut ulkonäkö ja painon nousu kokemukseen omasta viehättävyydestä? Miten vaimon saisi tuntemaan itsensä viehättäväksi?
4.
Itse kyllä nostaisin kissan pöydälle ja kriisiyttäisin tilanteen. Harva ihminen tekee muutosta itsekseen, etenkään jos on laiskistunut tai allapäin.
Kerro ap puolisolle, ettet ole tilanteeseen tyytyväinen ja haluaisit enemmän parisuhteelta. Tämähän on positiivinen asia. Jos vaimo haluaa jatkaa suhdetta, niin pitäisi löytyä motivaatio tehdä jotain muutoksia.
On kummallekin aviopuolisolle eduksi, että he nukkuvat eri huoneissa. Voihan sitä käydä välillä puolison huoneessa juttelemassa. . . .
No minä muuttaisin omaan sänkyyn ja huoneeseen jos meillä vaan olisi tilaa siihen, mutta ei tässä pikku kaksiossa pääse pakoon kuorsaavaa ja piereskelevää miestä.
Ei silti, mies on muuten ihan kiva, mutta olisi kiva saada nukkua välillä.
Mutta jos se vaimosi vaan pelaa pasianssia, niin ei se estä juttelemasta kun siinä tuo vaan rentoutuu, eikä kutomisessakaan ole ajatukset poissa susta.
Mutta jos se vaimo pelaa jotain joukkuepelejä tai kilpa-ajo tai sellaisia, niin kyllä se on "poissa" sun luota.
Voisit alkaa katsoa uutta suhdetta. Ei sun ole elettävä ikävää elämää loppuelämäsi.
Jos on vaan avovaimo niin näytä ovea. Tablettinsa ottakoon mukaansa.
Vuorotyö vaikuttaa, että nukumme erillään. Ei 8 - 4 ihminen ymmärrä helposti minun rytmiäni. Mutta töissä on käytävä.
Omat makuuhuoneet ja näin on parempi!
"Kerro ap puolisolle, ettet ole tilanteeseen tyytyväinen ja haluaisit enemmän parisuhteelta. Tämähän on positiivinen asia. Jos vaimo haluaa jatkaa suhdetta, niin pitäisi löytyä motivaatio tehdä jotain muutoksia."
Jos vaimo on masentunut, niin hänellä ei ole välttämättä työkaluja muutokseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutin nukkumaan eri huoneeseen, koska mies kuorsaa. Eikä mitään hiljaisesti vaan tyyliin "voitonpäivä venäjällä" marssi. Aivan järkyttävää huutokorinaa joka asenossa. Extrana vielä huitominen, hyppykääntyily kylkeä vaihdettaessa, levoton riekkuminen koko yön jne.
En kestänyt sitä enää, koska nukun itsekin huonosti ja heräilen monta kertaa yössä. Jossain vaiheessa teki mieli painaa tyyny ukon naamalle niin ehkä oli parasta ettei enää nukuta yhdessä.
Ja niistä vaihdevuosista vielä sen verran, että ne ovat suunnaton myllerrys naiselle. Koko elämä muuttuu kertaheitolla, kun oireet alkavat: yöhikoilu, mielialanvaihtelut, haluttomuus, painon nousu, intiimipaikkojen kuivuminen ja yleisluonteinen vatutus yms. ovat kaikkea sitä "kivaa" mitä nainen saa kokea. Ja se valittava ukko ei ainakaan kohenna tunnelmaa.
Otan osaa, on niin raskasta olla nai
On olemassa myös naisia, joitten vaihdevuosissa ei ole mitään erityistä. Minä olen sellainen, eli vuotohäiriö oli ainoa sellainen, josta oli vaivaa. En tiedä, liittyikö sekään varsinaisesti vaihdevuosiin vain sattuiko muuten siihen aikaan. Sitten tuli rintasyöpä ja hormoninestolääkitys. Lääkäri mainitsi, että jos ei aikaisemmin ole vaihdevuosioireita ollut , nyt niitä voi tulla. Ei vieläkään kovin paljon, mutta nyt ymmärrän, mistä ne puhuvat, joilla sellaisia on.
Ylipainoon liittyvä rasva muuten vaikuttaa siihen, että estrogeenia riittää vielä vaihdevuosiin.
Kaikkea en jaksanut lukea, mutta olihan tuo aloitus vähän ajatuksella: "katsokaa olen unelmamies!" hän käy töissä, tekee kotityöt, harrastaa ja kaikenlisäksi yllättelee vaimoaan pikku järjestelyin. Puistattavaa itsensä ylentämistä. Vaimokin on lihonnut, eikä halua seksiä. ja puuhastelee käsitöitä ja istuu sohvalla.
Jospa et vaan enää ole mikään komistus, että häntä susta innostuisi. Jospa yrityksistä huolimatta olet päässyt rupsahtamaan ja lölliintymään, ettei mieli tee. Sellaista se vanheminen on.
Ainakin tuo asenne on todella turn off. "mä olen saalis, olen ansainnut seksini" - mutta et vaimoltasi seksiä halua kuitenkaan, kun onhan se lihava. :D
Semmoinen trolli tähän vuoden alkuun.
Meillä eri huoneet kuorsauksen takia.