Millainen wanhojen tanssimekko sulla oli ja mikä vuosi juhlit?
Mulla oli teetetty punainen mekko ja vuosi oli 1993.
Kommentit (14)
Ei minkäänlaista, ei ollut tanssiaisia, pukeuduimme vanhuksiksi, vuosi oli 1975.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli viininpunainen.Yläosa oli pitsiä ja pitkähihainen. Alaosa oli satiinia. Vuosi oli 1994.😊
Eikun vuosi olikin 1996!😅
Harmaa arkimekko 1900-luvun alkupuolelta, tai siis sen tyylinen, ei kai aito sentään kun oli teatterista lainattu, vuonna 1981.
Vuosi oli 2004 ja mulla oli tummanvihreää kiiltävää kangasta sellainen leveähelmainen mekko. En tiedä olinko missannut edellisen vuoden tanssien katsomisen vai oliko muoti vaan yhtäkkiä muuttunut, mutta vasta kun näin muiden tyttöjen mekot tajusin, että se mun oli hitusen "out". Sinä vuonna olisi pitänyt olla metallinsävyinen, hieman "rosoinen" kangas, ja vyötäröllä ei olisi saanut olla sitä vaakasuuntaista saumaa vaan mekon piti jatkua yhtenä kappaleena ylhäältä alas, tasaisesti leventyen. No mun kaverit oli kyllä ihan yhtä out kuin minäkin mutta suosituimmilla tytöillä oli tuollaiset kuvailemani mekot.
Vihreä samettinen, kultaisilla yksityiskohdilla, "keskiaikaishenkinen". Vuosituhanteen vaihteessa.
Tanssin vanhojen tanssit vuonna 1974, jolloin pukeuduttiin vielä oikeasti vanhuksiksi, siis vanhoiksi mummoiksi ja papoiksi. Minulla oli pitkä sarkahame, villatakki, lapikkaat, huivi päässä ja sen alla tiukka nuttura, ei tietenkään meikkiä.
Siihen aikaan kukaan ei vielä nähnyt untakaan nykyisestä amerikkalaishömpötyksestä iltapukuineen. Sillähän ei ole mitään tekemistä vanhuuden kanssa.
Tanssit oli v. 1987, päällä oli aito 50-luvun mekko, jossa oli kapea vyötärö ja leveä helma
Keskiaikateemainen vihreä samettimekko täälläkin, vuonna 1995.
Olen niin vanha, että niitä kutsuttiin vanhojen tansseiksi ilman mitään tuplaweetä.
En osallistunut vanhojen tansseihin enkä penkkareihin.
Vuosi oli 1992 ja päällä oli viininpunainen satiinimekko jossa mustasta sametista yläosa, pitkät hihat puhveilla.
Aniliininpunainen teatterin puvustamosta vuokrattu mekko. 1990
Ruskea 50-luvun alun mekko, tavallisen kansan sellainen ei ihan arkimekko. 1985.
Minulla oli viininpunainen.Yläosa oli pitsiä ja pitkähihainen. Alaosa oli satiinia. Vuosi oli 1994.😊