Mitä asioita kaipaat 90-luvulta?
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Valkoisuutta ja suomalaisuutta
Joutuu nykyään muuttamaan tuon perässä.
Vierailija kirjoitti:
Leipäkonetta ja vesisänkyä.
Nyt on vaan surkea Airflyer....
Kumpiakin saa edelleen.
Sitä ettei ollut näitä kaiken maailman someja, muuten oli aika paskaa aikaa.
Järkeviä ihmisiä. Niitä jotka eivät feispuukkaile, instagrammaile tai tiktokkaile. Pitävät muksunsa kurissa ja nuhteessa, ennen kaikkea kurissa. Niitä minä kaipaan, tavallisia suomalaisia. Nyt ei niitä ole enää juuri missään, ei ainakaan nuoremmissa ikäpolvissa. Niistä ja niiltä on kaikki järki mennyt.
Vierailija kirjoitti:
SNESiä. Paras konsoli. Koskaan.
SEGA
Vierailija kirjoitti:
Kaipaan just niitä turvallisia rakenteita jotka viime vuosikymmeninä apinanraivo silmissä purettiin. Vaikka sellaista että työnteko kannatti, sen varaan pystyi rakentamaan jotain.
ihan haistakaa paska meno ollut jo pidempään pinnan alla. Nokia shown jälkeen varsinkin.
Olen 70-luvun lapsi ja minulle opetettiin kotona, että kouluttautuminen kannattaa ja työ pitää ottaa vastaan aina kun tarjotaan. Olen näitä periaatteita noudattanut, mutta niin vain nyt yli viisikymppisenä olen ilman työtä ja köyhä. Olin liian kiltti ja ahkera ja luotin aina että teot puhuvat puolestaan.
Nuo kaksi kaunista periaatetta oli olleet ehkä suurin kusetus. Entisessä yhteiskunnassa niiden varaan saattoi laskea, ei enää. Nykyään pitää olla saalistaja, muuten sinut syödään.
Hyvää musiikkia ja oikeita bändejä. Silloin tosin tehtiin parhaat hiphop-levytkin ja konemusa.
Sarjojen seuraamista televisiosta. Eli sitä, että TV:stä tuli tiettynä päivänä tiettyyn kellonaikaan ja silloin oltiin paikalla katsomassa se. Sitten odotettiin viikko seuraavaa jaksoa. Toki tätä vielä 2000- ja 2010-luvuillakin tapahtui, mutta sitten oli jo tietokoneetkin ajankuluna.
Vierailija kirjoitti:
Sarjojen seuraamista televisiosta. Eli sitä, että TV:stä tuli tiettynä päivänä tiettyyn kellonaikaan ja silloin oltiin paikalla katsomassa se. Sitten odotettiin viikko seuraavaa jaksoa. Toki tätä vielä 2000- ja 2010-luvuillakin tapahtui, mutta sitten oli jo tietokoneetkin ajankuluna.
Ja siis tarkennan vielä, että juonellisia fiktiosarjoja. Ei tätä ainaista treffailua ennen tai jälkeen alttarilla käynnin, mitään saarille tai erämaahan ihmisten lähettämistä vaatteet päällä tai ilman eikä mitään leipomisia, tanssimisia tai mitään nykyajan niin kutsuttua tosi-tv:tä tai kilpailuja.
Music TV oli silloin voimissaan ja sieltä tuli tietysti aina jotain Nirvanaa tai Youssou NDouria tai Fruit of the Loomin mainoksia. Pidin kanavaa auki aina kun silitin tai leivoin. Yleensähän ysärillä oltiin aina tulossa tai menossa, mutta kyllä joskus kotonakin piti olla ja silloin MTV oli hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeita Autoja.
Mikä niistä teki oikeita verrattuna nykyautoihin?
Ainakin se että niitä pystyi itse huoltamaan ja korjaamaan aika helvetin pitkälle...
En juuri mitään. Lama, sovinismin kulta-aikaa. Kaipaan oikeastaan vaan paria läheistä ja lemmikkiä. Muut muistot joutaa roskikseen.
Kaipaan eniten antiwokea ja tervettä järkeä.
Vierailija kirjoitti:
On minulla niitä DVD:itä edelleen vinot pinot, ja niistä en luovu. Mutta vähenemään päin se on, että saisi uusia suosikkeja fyysisinä itselle. Alkaa olla tosi harvassa, että jos löytää vaikka jonkun kiinnostavan minisarjan, että sitä saisi enää DVD:llä mistään. Esim. nyt Yle Areenassa on tuo Monte Criston Kreivi. Aivan huikea filmatisointi, mutta sitä ei ilmeisesti alunpitäenkään ole tehty DVD-levitykseen, kun ei mistään löydy. Nykyään alkaa löytyä enää kaikkein myydyimmät Hollywood-hitit DVD:llä.
FlickFetch -ohjelmalla saa Areenan videot imaistua koneelle talteen.
Vierailija kirjoitti:
Silloin pillut oli vielä karvaisia
Ja pojat sai ylipäätään, kun ne oli käyttöä eikä pihtailua varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset hoikkia, mallit kauniita, vaatteet puuvillaa, asiat hoidettiin kasvokkain.
Kate Moss, Cindy Crawford, Naomi Campbell, Helena Christensen, Linda Evangelista, Christy Turlington...ketäs muita? Oma suosikkini oli silloin ja vieläkin Helena Christensen.
Suomalaisista malleista Janina Frostell jatkoi uraansa vielä pitkälle 2000-luvun puolelle. Muita suomalaisia hänen ja Angelika Kallion lisäksi en sitten muistakaan, ja Frostellhan ei varsinainen huippumalli ollutkaan, mutta suomalaiselle yleisölle rakas.
Ulkomaisista Claudia Schiffer puuttuu listalta. Suomalaisista Katja Halme. Sitten oli joku tshekki, Eva Herzigova?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset hoikkia, mallit kauniita, vaatteet puuvillaa, asiat hoidettiin kasvokkain.
Kate Moss, Cindy Crawford, Naomi Campbell, Helena Christensen, Linda Evangelista, Christy Turlington...ketäs muita? Oma suosikkini oli silloin ja vieläkin Helena Christensen.
Suomalaisista malleista Janina Frostell jatkoi uraansa vielä pitkälle 2000-luvun puolelle. Muita suomalaisia hänen ja Angelika Kallion lisäksi en sitten muistakaan, ja Frostellhan ei varsinainen huippumalli ollutkaan, mutta suomalaiselle yleisölle rakas.
Karen Mulder 90-luvulla.
Puhelimella soittelua ja live-elämän sosiaalisuutta. Muuten nykyään kaikki on paremmin. m50