*****Enskaäidit ja -vauvat keskiviikkoon*****
Niin siinä vaan taas kävi, että oma elämä vei kaiken ajan palstailulta! :)
No, käytiin pitkästä aikaa salilla, kun mulle on tullut ihan megapitkä tauko siihen sen sairastelun ja sitten vielä matkan takia. Teki kyllä hyvää, kun mulla on lentomatkan jäljiltä edelleen migreeni, joka ei lähde pois millään ja mitään lääkettä en saa nyt ottaa. :(
Ja illalla laitoin vielä ison padan porisemaan quuta varten. Nyt on taas ruokaa tolle meidän suursyömärille. Lisäks ajateltiin alkaa nyt antaa jo säännöllisesti jotain tuoreraasteita jne. Niitä poitsu voikin maistella jo omin sormin, kun se tuntuisi kauheasti kiinnostavan. Tietääkö joku, saisiko jostain sellaisen " ruokailuviitan" ? Siis tyyliin parturinkapan, joka on jotain vahakankaan tapaista kangasta, joka on helppo pyyhkäistä puhtaaksi. Se olis aika kätevä, kun quu niin mielellään " söisi" jo itse, mutta jos sille antaa oman lusikan sohittavaksi, niin sitten on kyllä satavarmaan edessä koko vaatetuksen vaihto.
Ankan Allulle piti lähettää suurensuuret 1v. synttärionnittelut! Ja äidille onnittelut opiskelupaikasta!
Me ei päästä sinne teidän suunnittelemille puistotreffeille, kun meillä on lauantaisin just klo 13 vauvauinti. Harmi! Mutta pitäkäähän hauskaa ja kertokaa sitten täällä kuulumiset!
Viiperon Aleksin masuvaivat vaan jatkuu. :( Tosi kurjaa, kun ei voi pientä mitenkään auttaa. Ja harmi myös, jos joudut lopettamaan imetyksen, vaikka haluaisitkin jatkaa. Voimia teille!
Burden pesueelle onnea uuteen kotiin! Kuvista päätellen on oikein ihana asunto. Kateellisena täällä istun ja kauhistelen vielä meidän edessä olevaa muuttoa...
Kissankello, joo meilläkin on perjantaisin neuvolassa avoneuvolla, eli saa mennä ilman ajanvarausta. Sinne mä haluaisinkin ehkä mennä ja pyytää kuuntelemaan sydänääniä uudelleen, mutta mies toppuuttelee, niin ehkä sitten vaan jännittyneenä odottelen tän pari viikkoa. Meillä on siis np-ultra 4.5. eli ens viikon perjantaina.
Hyvä kuulla, ettei NapNapillakaan kuulunut rv 10 vielä sydänäänet. Ja niin ihana tyttönen teillä siellä. Ja mammiksella on myös jo nyytti turvallisesti kainalossa. Toivottavasti meille käy yhtä hyvin.
Poppikselle mukavaa Keuruun-matkaa! Meillä asuu paljon sukulaisia siellä. Ja varmasti ihan hyvä ottaa kaikenlaista härpäkettä mukaan vauvalle. Mäkin aina ihmettelen, että noin pieni ihminen, mutta noin paljon tavaraa!
Hyvä, että syy D:n haavoihin löytyi! Toivottavasti suu alkaa pian parantua. Ihme juttu toi sammas. Luulin, että sitä voi tulla vaan vastasyntyneelle.
NapNapko siitä quun hampaasta kysyi. Juu, alas se tuli, mutta toista ei vielä näy. Eiköhän se sieltä kohta puhkea kaveriksi, kun ainakin poitsu jyystää siihen malliin kaikkea mahdollista ja kuolaa ihan mahdottomasti. Ylähammasta me katsottiin jo matkalla, että se on jo pikkasen läpi ikenestä, mutta en tiedä nähtiinkö vaan harhoja. Ei se oo yhtään siitä ainakaan kasvanut. Taitaa kestää yhtä kauan kuin D:llä se ylähampaan kasvattelu, veljeksiä kun ovat. :)
Aah, onkohan se triptrapin asetusten säätäminen yhtä vaikeaa, kun tuolin kokoaminen? Meidän pitäis varmaan jo kohta säätää penkkiä alemmas, kun poikaa on vaikea saada mahtumaan siihen väliin. Kerron sitten, kun ollaan tehty toi toimenpide.
Autoon saatiin nyt vihdoin asennettua uusi turvaistuin, mikä olikin ihan hyvä, koska quu alkoi tosiaan olla liian iso vauvankaukaloon. Ja luulen, että se ohjeessa ollut 9kg raja on varmaan pikkuhiljaa ylittynyt, tai ainakin tosi lähellä.
Onnittelut Noelille terveen papereista! Tosi ihanaa, että kaikki on nyt hyvin!!!!!
Niameylle vielä tosta kiipeilevän vauvan seuraamisesta. Mä oon vähän samoilla linjoilla kuin jenni, että se tekee lapselle ihan hyvää, että se muutaman kerran vähän kupsahtaa ihan maahan asti. Kyllä se siitä sitten vähitellen oppii, että ai niin, pitää vissiin jotenkin vähän hillitymmin ja hallitummin tehdä se alastulokin. Ainoa, missä mä yritän olla aika valppaana on takan edusta, kun siinä on kivinen taso, josta quu ottaa tukea ja sitä vähän pelkään, että jos quu kaatuessaan lyö päänsä siihen niin voi tulla iso pipi. Mutta muuten poitsu kyllä jo kampeaa itsensä pystyyn sohvaa ja sänkyä jne. vasten ja annan sen keikkua siinä ihan vapaasti. Nyt se välillä osaa jo istahtaa itse takas maahan. Mutta välillä tullaan ryminällä alas... :/
Ei mutta, nyt sänky kutsuu. Öitä - tai oikeastaan huomenta vaan kaikille! :)
-Q- ja -q- 8,5kk ja miniquu 11+1
Kommentit (28)
NapNapin neidillä ja Eetulla on molemmilla korvatulehdus! :( Mun pitäis myös varata quulle aika taas sinne jälkitarkastukseen, kun sillä oli viime tarkastuksessa edelleen se liimakorva. Ja 8kk neuvolassa lääkäri tutki molemmat korvat just ennen matkaa ja sanoi, että ei ne vieläkään ihan normaalilta näytä, mutta ei ollut akuutisti tulehtunutkaan. Suositteli siis edelleen vaan käymään uudessa jälkitarkastuksessa. Oliks se nyt puol vuotta, mitä tollasen liimakorvan annetaan olla ennen kuin sille aletaan tekemään jotain. Toivottavasti ei tarttis laittaa niitä putkia.
Tänään quulla oli joku ihme huutokohtaus iltapäivällä, ihan kauhea mekkala eikä se rauhoittunut millään. Hieroi vaan suutaan ja kiljui. Ajattelin, että sillä varmaan hampaita särki ja annoin lopulta särkylääkettä. Se auttoikin, ja poitsu käpertyi ihanasti sängylle mun kainaloon päiväunille. En raaskinut edes laittaa yksin ulos vaunuihin, kun toinen oli niin ressukka. Joskus aina nukutaan yhdessä päikkyjä, ja on se vaan niin ihanaa, kun tollanen lämmin, onnellisesti tuhiseva lapsi on kainalossa. Yleensä herään ennen quuta ja katselen sitten vaan sen nukkumista ja odotan, että se herää. :)
Saatiin tänään kerhossa otetut n. 7,5kk valokuvat quusta. Oli tosi onnistuneet ja suloiset!
Kiitti NapNap ruokaviittavinkistä! Täytyy käydä tutkimassa niitä hyllyjä vähän tarkemmin. Mitä Napero olitkaan sanomassa niistä? Sulla tais juttu katketa kesken.
Nyt on ihan pakko mennä pesemään tukka ja sitten nukkumaan. Mennään huomenna ekaa kertaa täällä Espoossa leffaan. Saas nähdä miten ton vilivilpertin kanssa siellä nykyään sujuu. Viimeksi quu ei vielä osannut edes istua itse, ja nyt se jo kiipeilee joka paikkaan! :)
-Q- ja -q- 8,5kk ja miniquu 11+1
Ihan hikisenä tulin tähän koneelle, kun kävin äsken lenkillä. Joo, mä tiedän, et hiukan on meikäläisellä oudot lenkkeilyajat. Mä oon vaan aina ollut tällänen iltaihminen ja oon tarmokkain näin iltasella. Suihkun jälkeen alan väsäämään koulujuttuja. Plaah!!! EVVK!
Ankan Alisalle IIIIIIIIIIIISOT 1V SYNTTÄRIONNITTELUT! Kiva, kun kävit moikkaamassa :) Hienoa, että olet päässyt opiskelemaan sellaista alaa mistä tykkäät.
Miten ihmeessä pikkuinen D on mennyt kasvussa jo Joonan ohi??? Ei voi olla todellista. Ja vielä noilla ruokamäärillä, kun Joona taas syö, kun hevonen. Joonan kasvuun tai varsinkin painon nousuun on tosin varmaan vaikuttanut se, kun se on ollut kipeenä. Ei oo ihan niin hvyin ruoka maistunut kun aikasemmin. Kiva nähä sut ja D pitkästä aikaa, kun viime kerrasta on ties montako kuukautta.
Tosi kiva nähdä kaikkia muitakin pk-seudun treffeille tulijoita :) Kesis kanssa mukaan vaan. Olis kiva nähä teidän poitsua ja fiilistellä, millanen ruipelo meidän Joona oli vuosi sitten. Harmi, kun Q ei pääse. Näillä näkymin olis siis tulossa meidän lisäksi NApNAp, Jenni ja Kesis??? vauvoineen/taaperoineen. Ketä muita olis kiinnostuneuita? Rohkeesti mukaan vaan.
PI-KI älä stressaa tosta vellijutusta. Kyllä sä varmasti tiedät kaikista parhaiten mikä sinun vauvallesi on parasta. Turhaan stressaat jostain neuvolatädin suosituksista. Ei ne suositukset just sun vauvan parasta tunne. Ne on vaan tarkotettu keskivertovauvalle, joka pärjää pelkällä tissimaidolla. Ja suositukset on aina suosituksia. Kiellot ja rajotukset olis eri asia.
NapNApin tytölle ja Naperon Eetulle kovasti paranemisia täältä. Meidän Jonskukin on vieläkin räkänen :( Tää on varmaan jo kolmas vai neljäs perättäinen viikko, kun Joona on kipee. Onneksi yskä on rauhoittunut. Täytyy varmaan taas käydä korvat tarkistuttamassa. Toivottavasti ei oli taas tulehdusta. Toivotaan, että teilläkin antibiootit puree pian.
NapNap Joonallakin on yläetuhampaat sellaset leveät ja välissä iso aukko :) Hampulääkäri sano maanantaina, että " ompa isot hampaat" . Aluks mua harmitti se kommentti, mutta ei se tainnut pahalla sitä sanoa. Meidän pikku jyrsijä ;)
Hienoa, että Ykkösopen Aino Ja Kandin Noel saivat terveen paperit. Varmasti tosi mahtava fiilis, kun molemmilla on asiat hyvin.
Naperolle piän peukkuja, jotta tärppäis bdbd :) Ehkäpä Eetun sisko tai velikin saa heti pistosten avulla alkunsa. Hihii, saadaan lisää tonskia tänne :)
Voi itku Amy, kun ei se arpaonnikaan suosinut. No ehkäpä sua on sitten se vieläkin parempi pesti jossain odottamassa. Tsemppiä työn hakuun. Ihanaa, kun pääsette juhannusviikoksi reissuun ja ihan kahestaan vielä.
Pikku-quulle onnittelut ekasta hampulista :) Ja varmasti mini-quullakin on asitat hyvin. Meilläkään ei neuvolantäti suostunut kuuntelemaan sydänääniä ennen np-ultraa. Eli vasta joskus rv 15 kuunneltiin.
Kauheesti olis vielä juttuja, mutta pakko mennä sinne suihkuun vihdoin :)
pesukarhu ja Joona 1V
Harmi, kun ei Aurorallekkaan sovi viikonlopputreffit. Mitkäs treffit viikolla on? Mulla on tainnut mennä ihan ohi.
pesukarhu (vieläkin matkalla suihkuun)
Piti vielä palata fiilistelemään tota Naperon mahtavaa tilannetta! Ihanaa, että nyt saatte yrityksen tosissaan käyntiin! Toivottavasti tärppää yhtä pian kuin Eetu. Ihan hirmuisesti plussaonnea sinne suuntaan!!!!+++++++++
-Q-
Jonskulle myös pikaista paranemista! Toivottavasti ei oo korvatulehdusta sielläkin.
Ja jenni, älä suotta pahoittele! Me päästiin viimeks treffeille, kun ne oli sunnuntaina ja nyt on teidän vuoro. :)
minä taas...
[color=#8B008B]Ollut harvinaisen haipakka päivä tänään. Ei oo ehtinyt kirjoitteleen ja nytkin saattaa jäädä kommentointi lyhyeen kun neiti vähän taas valittelee mahanpurujaan. Onneksi antibiootit loppuu aamulla!
IIRIS oli ollut minilattareissa! :) Kuulostaa tosi kivalle.. Mullakin kiinnostaisi moinen. Täytyypä surffata joku pv vähän mistä Hesasta moinen löytyisi. Lähteekö KESIS + poju mukaan? ;) Muskaria oon vauvauinnin lisäksi mietiskellyt, Tiitiäinen kun tykkää laulelusta..
OPElla & AINOlla oli hyviä kuulumisia! :) Ja NOELin kontrollissa myös kaikki hyvin! :)))
Airbageista ja etuistuimesta, meillä sen airbagin sais kytkettyä helposti pois, mutta täytyy yrittää nyt ainakin alkuun pärjätä niin että neiti on takaistuimella. Mä en varmaan yksin lähdekään ihan lähiaikoina liikkeelle kun en saa nostaa turvakaukaloa + lasta.. Ans kattoo ny..
MIAMIK ¿ oliko kivat intialaiset päähieronnat? * kateellinen * ois NIIN ihana mennä kampaajalle tai jotain.. huoh.
PI-KIn Eemeli oli saanut hienon nimen! :) Kiva oli kuulla sunkin kuulumisia pitkästä aikaa. Käsittämätöntä että Arttu on jo 7 vkoa! Apuva miten aika menee nopsaa.. Kohta Tiitiäinen varmaan jo menee kouluun.. ;)
LEENIS ¿ mulla kaveri on käynyt SATS:n jossain baby pilatesissa ja ovat tykänneet kovasti! Ei kun kokeileen vaan! :) Ja te ootte jo käyneet shoppailemassakin! Wow!
Jep, huomenna on neuvola ja mennään ekaa kertaa luvan kanssa ulkoileen Tiitiäisen kanssa. Saas nähdä millanen huuto me saadaan aikaiseksi. ;) hih! Plus että isukki menee aamusta töihin. Ollaan siis ihan kahden koko päivä ekaa kertaa.. hui.
Mammis + Tiitiäinen 13 pv :)[/color]
open Aino on kasvanut tosi hienosti, ihanaa että kaikki on kunnossa vaikka vähän pikkuruisena syntyikin.
Jennin D:kin kasvaa kovaa vauhtia, hurjaa miten noi lapset kasvaa niin kovasti !
MiaMik on tehnyt päikkärikoulua, meilläkin päätin tänään laittaa Ainon itekseen nukkumaan, pistin mobilen pyörimään ja noin 3 minsaa sen pysähtymisen jälkeen kuului kiukuttelua, mutta sinnehän tuo sammahti, omaan sänkyyn.
Anoppisi voisi tulla meillekkin antamaan hierontaa, mä olen ikuisesti unelmoinut tuollaisesta päähieronnasta, mutta en oikein saa aikaiseksi.
Iiris oli ollut minilattareissa, vitsit että kuulosti tosi hauskalta !
Pikin Eemeli on saanut oman nimen, hieno nimi täytyy sanoa !
Korvatulehduksia on taas parillakin pienokaisella, se on niiiiiiiiin kurja juttu, meillä meni onneksi heti pois ja korvat oli jälkitarkastuksessa puhtaat ja siisitit.
Pi-Ki, eiköhän sun vellit ole ihan ok juttu, kun jatkat sitä imetystäkin kerran.
Voi Amy parkaa, ei ole kivaa kun tollalailla viedään hyvä työpaikka, toivottavasti jotain kivaa löytyy !
Mitään muuta ei nyt saa päästään ulos joka on muuten TAAS täynnä räkää, meillä on sellainen flunssa kierre täällä kotona menossa, ei kuulkaa paljon naurata 3 kerta Ainon syntymän jälkeen.
Kaikesta huolimatta oikein mukavaa loppuviikkoa
AA ja AE räkiksessä
Menipäs myöhäiseksi kirjoittelu. Oltiin tänään Oliverin kanssa jäkitarkastuksessa Helsingissä ja sit sen jälkeen vähän ostoksilla. Nyt kotona ja Poika untenmailla=)
Amy, Voi kurjuus tota työjuttua! Vaikuttaako mitenkään sun töihinpaluuseen, eli saatatko jäädä Emmin kans kotiin pidemmäksi aikaa jos et uutta mukavaa duunia löydä vai menetkö sinne " tylsään" kouluun jokatapauksessa heti syksyllä? Mites muuten vellin kanssa, sekoititko alkuun maitoon vai annoitko suoraan lusikalla/pullosta sellaisenaan?
NapNapin tytölle pikaista paranemista, tuntuu noi korvaongelmat olevan yleisiä näillä pikkuisilla=(
Ope, meillä Oliver istuu sekä mun että miehen autossa takapenkillä. Ja vaikka mennään miehen autolla niin istuu yksin takapenkillä, tyytyväisenä=) Eli ei kaipaa siellä seuraa, taitaa auton tasainen hurina riittää viihdykkeeksi meillä!
Treffeille en pääse minäkään, kun silloin 5.5. alkaa meillä uinti klo 11.00. Mut viikolla järjestettäviin treffeihin tulossa olen kyllä!! Noi viikonloput muutenkin vähän pahoja kun ainoa yhteinen aika miehen kanssa..
Pi-ki, kiva kun kävit moikkaamassa pitkästä aikaa! Mäkin yhdessä vaiheessa mietin vellejä kun poika veteli reilut 1300ml/vrk, mut nyt on rauhoittanut tahtiaan joten en ole vielä aloittanut. Maisisivellit odottaa kaapissa jos tarvis tulee, mut koitan pärjätä niin pitkään kun mahis ilman. Mut eipä tuosta varmasti haittaa ole, meille terkka sanoi että maissi ja riisivelli on lähes korviketta ja niillä hyvä aloitella=)
Rytmistä oli puhetta, meillä Oliverilla kyllä ainakin toistaiseksi säännöllinen rytmi. Illalla nukkumaan 20.00, herätään syömään 05.00, jatketaan unia aamuun 09.00, päikkäreille 12.00, herätään 16.00 ja sit taas yöunille 20.00. Näin menee päivä tunnin tarkkuudella meillä ja syöntikertoja tosiaan tulee vain 5-7/vrk. Saa nähdä kuinka kauan tällainen jatkuu, mut nyt jo pidemmän aikaa näin menty:))
Nyt mies huutelee leffaa kattomaan, Huomiseen!
Aurora & Oliver 2,5kk