Loppuuko toimeentulotuen asumisen maksaminen oikeasti?
Tai siis tuleeko joskus seuraavassa vaiheessa voimaan se että vuokraa ei enää toimeentulotuessa korvata kokonaan (rajoihin saaakka)? Eihän kenelläkään ole varaa maksaa 200-400 euroa perusosasta vuokraa? Tuohan tarkoittaisi että käytännössä kaikki köyhät ja ulkomaalaiset joutuisivat muuttamaan pois isoista kaupungeista.
Kommentit (53)
En myöskään ymmärrä ihmisiä, jotka eivät millään työllisty tai halua työllistyä /osallistua, ei siirretä muuttotappioalueille halvempiin asuntoihin.
Vierailija kirjoitti:
Ylipäätään toimeentulotuen tulisi olla määräaikainen. Max. 10 vuotta/ talous. Kyllä tuossa ajassa jokainen normaaliälyllä varustettu ihminen on jo oppinut tulemaan toimeen.
Mitä sen jälkeen sitten, jos ei ole oppinut? Sinäkö olet pyövelinä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipäätään toimeentulotuen tulisi olla määräaikainen. Max. 10 vuotta/ talous. Kyllä tuossa ajassa jokainen normaaliälyllä varustettu ihminen on jo oppinut tulemaan toimeen.
Mitä sen jälkeen sitten, jos ei ole oppinut? Sinäkö olet pyövelinä?
Kyllä 5 vuotta saisi riittää. Mitä se muiden huoleksi sysätään, jos joku ei opi tulemaan toimeen??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo loppuu. Nyt demari työnhakuun. Loisiminen loppui
Purra laittaa persuköyhät katuojaan.. kannatus vaan tippuu edelleen. Yyyy yyyy
Hallitusohjelma on Kokoomuksen sanelema. Et sinämä muuta halua kuin rajat auki ja kaikki tänne Kelan tuille ja wolttikuskeiksi, ihan sama vaikka Kokoomus ajaisi sinutkin katuojaan siinä samalla.
No minä olen tehnyt töitä 43vuotta ja nyt jäin työttömäksi 62vuotiaana ja saan sitä kadehdittua ansiosidonnaista 1150/kk tilille josta maksan kaiken itse enkä saa mitään tukia enkä ole koskaan saanutkaan.Ihmiset jotka eivät ole koskaan tehneet töitä saavat melkein sman rahan yhteiskunnalta.
Muuttaa sitten takaisin kaupunkiin kun töitä on löytynyt.Ei sen asuminen halvemmalle paikkakunnalla tarvitse olla lopullista.Niin mekin on jouduttu työn perässä ympäri Suomea muuttamaan.Eihän se kivaa ole, mutta ennemmin töissä kuin työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
En vaan tajua miksi ihmiset ei puhu tästä enemmän. Tämähän tarkoittaisi satojen tuhansien pakkomuuttoa pois isoista kaupungeista.
Eivät puhu, koska tuollaista ei tule tapahtumaan. Ap sekoilee omiaan ja jengi trollaa perään innoisaan.
Tyypillistä Vauvaa.
Ruotsissa ei makseta edes asumistukea ja samaan olisi syytä siirtyä Suomessa. Rahat menevät sijoittajien taskuun kun vuokrataso pysyy keinotekoisesti korkealla. On tämä Suomi sellainen tukipummioleskeluyhteiskunta että ei paremmasta väliä. Kelaloinen saa saman elintason kuin työtä tekevä kovan verotuksn vuoksi.
Rikastuminen on sallittua vain lottoamalla, perimällä tai urheilemalla. Yrittäjiä vihataan kuin ruttoa vaikka aika moni saa töitä näiltä. Julkinen sektori paisuu kuin pullataikina kun rahaa saa lisää tarvittaessa verottamalla tai ottamalla velkaa.
Kelan pitäisi lopettaa kokonaan toimeentulotuki ja asumistuki. Jos ei tukipummi pärjää normituella niin voi aina mennä töihin tai muuttaa hiiteen parempien sosiaalietujen perään. Kukaan ei jää kaipaamaan yhtäkään kelan tukikupparia.
Vierailija kirjoitti:
No minä olen tehnyt töitä 43vuotta ja nyt jäin työttömäksi 62vuotiaana ja saan sitä kadehdittua ansiosidonnaista 1150/kk tilille josta maksan kaiken itse enkä saa mitään tukia enkä ole koskaan saanutkaan.Ihmiset jotka eivät ole koskaan tehneet töitä saavat melkein sman rahan yhteiskunnalta.
Ihmiset eivät ymmärrä että ansiosidonnainen on aika lailla surkea osa bruttopalkasta. Esimerkiksi 3000 euron kk-palkkaa saanut henkilö saa ansiosidonnaista päivärahaa noin 1600 euroa kk, kun ansiopäiväraha on 100 %. Mutta sehän ei ole sitä kovin kauan ja kun se laskee 70 %:iin niin käteen jää hiukan alle 1200 euroa. Ei noilla ruhtinaallisesti voi elää. Jos on asuntovelkaa niin kusessa ollaan kun omistusasuntoon ei enää saa asumistukeakaan.
Ansiopäivärahan leikkuri sen mukaan miten suuri palkka on, on aika karu. Esimerkiksi 5000 euron kk-palkalla ansiopäiväraha on 100 % tasolla vain 2200 euroa (brutto tietysti).
Vaikka en itse ole toimeentulotuki asiakas niin seuraan hallituksen ja kelan asioita niin minusta sekavalta vaikuttaa toimeentulotuki hakeminen ja päätökset. Monilla on todella tiukkaa nykyään.
Vierailija kirjoitti:
En myöskään ymmärrä ihmisiä, jotka eivät millään työllisty tai halua työllistyä /osallistua, ei siirretä muuttotappioalueille halvempiin asuntoihin.
Kelaelukat pitäisi siirtää leireihin ja lopettaa tuet kokonaan. Vuoden voisi tukia maksaa mutta jos sitten ei töitä löydy niin pitää alkaa laittaa saatanat kuriin.
Ei maalla halpoja asuntoja ole kaikille tarvitsijoille. Eikä täällä ole enää riittäviä määriä päivähoitoa ja koulujakaan. Mikään kunta ei työttömille asuntoa vuokraa, koska saa sakkoja heistä ja vielä joutuu kustantamaan palvelut.
Edes ammattilainen ei tällä hetkellä joudu TÖIHIN, siitä pitää hallitus huolen.