Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteitä Zalandon uudesta palautussysteemistä!

Vierailija
03.01.2026 |

Eli muotijätti luopui palautustarroista ja korvasi ne mm. koodeilla. Mielestäni tämä palauttamisen hankaloittaminen kertoo siitä, että he pyrkivät suitsimaan yletöntä tilaa-palauta-rallia. 

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan viittaavaa oli nähtävissä jo aiemmin. Jos teit palautusta, sivusto jumiutui paikoilleen jopa useiksi minuuteiksi.

Vierailija
2/25 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaamista tuo ainakin vähentää, koska ainakin syrjäseuduilla on oltava satavarma, että tilattua tuotetta ei tarvitse palauttaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaan viittaavaa oli nähtävissä jo aiemmin. Jos teit palautusta, sivusto jumiutui paikoilleen jopa useiksi minuuteiksi.

Olen huomannut samaa. Siinä on kait tarkoituksena, että asiakas väsyisi odottelemaan sivun avautumista. 

Vierailija
4/25 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvitin asiaa heidän sivuiltaan. Oma nimi kirjoitetaan koodin kanssa pakettiin ja viedään sitten lokeroon (pl. Lähiboksi). 

Vierailija
5/25 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli käsitin oikein, myös osoitetarralla saa edelleen palauttaa, mutta se on tulostettava itse. 

Vierailija
6/25 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla enää tilata, koska ei ole enää paikkaa, minne palauttaa. 

Vierailija
7/25 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan kyseisestä puljusta tilannut, mutta panee vain kuulemani perusteella miettimään, ampuuko yritys itseään tällä tavoin jalkaan. Ennemminkin asiakkaita kannattaisi pisteyttää ja tehdä tilaaminen vaikeaksi heille, jotka hyväksikäyttävät systeemiä. 

Vierailija
8/25 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa keino on hyvä, jos se auttaa vähentämään tai lopettamaan nettitilailun ja palauttelun.

Vierailija
9/25 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa tilaaminen nyt Zalandolta vähentyä. No, isepähän sen aiheuttivat.

Vierailija
10/25 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti Zalando yrittää tällä vaan vaikeuttaa tilaustensa palauttamista. 

Vierailija
11/25 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on toiminut minulla.

Vierailija
12/25 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin Zalando lyhensi tuota tuotteiden palautusaikaa ja nyt sitten tämä. Miksi tilaisin Zalandolta enää yhtikäs mitään?

Vierailija
13/25 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin on toiminut minulla.

Oletko palauttanut koodimenetelmällä onnistuneesti? Itse en saanut sitä toimimaan ja tuote jäi itselle. 

Vierailija
14/25 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä heidän olisi pitänyt kertoa hyvissä ajoin muutoksesta, jonka tulevat tekemään. Esimerkiksi omassa tapauksessani olisin jättänyt viimeiset tilaukset tekemättä, koska tuotteiden mahdollinen palautus olisi ollut niin vaikeaa. Onneksi tilaamani koko osui kuitenkin nappiin. Nyt voinkin sitten sanoa, että hyvästi Zalando! 

Vierailija
15/25 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sanoimme hyvästit paperisille palautuslomakkeille! Pyrimme aina parantamaan ostokokemustasi! Tästä syystä et enää löydä palautuslomaketta tai lähetyslistaa paketistasi". 

Yllä suora lainaus Zalandon sivuilta. 

Vierailija
16/25 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sanoimme hyvästit paperisille palautuslomakkeille! Pyrimme aina parantamaan ostokokemustasi! Tästä syystä et enää löydä palautuslomaketta tai lähetyslistaa paketistasi". 

Yllä suora lainaus Zalandon sivuilta. 

Heh, jos tämä oli heidän mielestään parannus, mikä olisikaan sitten huononnus? :D

Vierailija
17/25 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon paremmin toimii kuin aiempi.

Vierailija
18/25 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon paremmin toimii kuin aiempi.

No itse en saanut palautusta tehtyä, koska koodia ei löytynyt mistään. 

Vierailija
19/25 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tahansa keino on hyvä, jos se auttaa vähentämään tai lopettamaan nettitilailun ja palauttelun.

Myönnän, että toisinaan olen tilannut sekä koon XS että S asun. Sen jälkeen olen palauttanut sen, joka on istunut päälleni huonommin. 

Vierailija
20/25 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole koskaan kyseisestä puljusta tilannut, mutta panee vain kuulemani perusteella miettimään, ampuuko yritys itseään tällä tavoin jalkaan. Ennemminkin asiakkaita kannattaisi pisteyttää ja tehdä tilaaminen vaikeaksi heille, jotka hyväksikäyttävät systeemiä. 

Tässä olisi ideaa. Itse palautan tosi harvoin ja palautukseen on tosi hyvä syy (väärä koko, tuotekuva/kuvaus on ollut harhaanjohtava tai tuotteessa on joku vika). En tilaa vaatteita tai tavaroita vain katsellakseni onko ne kivoja. Ärsyttää kun palautuksesta on tehty vaikeaa ja joissain paikoissa nykyään peritään maksuja palautetuista tuotteista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi