Pitääkö silloin lukea uusi ammatti jos ei ole työllistänyt 4 vuoteen?
Ala on taide alalta mutta olen kyllä enimmäkseen hakenut töihin joista minulla on työkokemusta. Mutta työkkäri kysyi, et mitä voisi tehdä työllistymisen helpottamiseksi ja sanoin etten tiedä, kun en tiedä mitä alaa edes lähteä opiskelemaan ja riittääkö rahat siihen.
Kommentit (22)
Kysy työkkäriltä opiskelumahdollisuudesta. Haut alkaa ihan tuota pikaa. Jos ominpäin haet niin tuet menee, mutta jos työkkärin luvalla menet niin saat tukia.
Täältä vastausta kysele ????? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Eikö tuo ole kielletty? Kaikki tuet lähtevät, jos tekee muuta kuin makaa sohvalla.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo ole kielletty? Kaikki tuet lähtevät, jos tekee muuta kuin makaa sohvalla.
Työmarkkinatuella voi opiskella jos saa työkkäristä luvan.
Vierailija kirjoitti:
Kysy työkkäriltä opiskelumahdollisuudesta. Haut alkaa ihan tuota pikaa. Jos ominpäin haet niin tuet menee, mutta jos työkkärin luvalla menet niin saat tukia.
Miten niin tuet menee jos hakee opiskelemaan?
Itse pidin tuon verran "lomaa" ja työllistyin vielä sen jälkeen kunhan hain töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään vielä hakemisesta, mutta jos olet viitenä päivänä opiskelemassa, et ole työmarkkinoiden käytettävissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään vielä hakemisesta, mutta jos olet viitenä päivänä opiskelemassa, et ole työmarkkinoiden käytettävissä.
Mulle työkkärin nainen sanoi että on mahdollista opiskella 2 vuotta työmarkkinatuella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle työkkärin nainen sanoi että on mahdollista opiskella 2 vuotta työmarkkinatuella
On on, kunhan kysyy ensiksi luvan "työkkäristä." Lainausmerkit siksi, että työvoimatoimistoahan ei enää ole, vaan se on kuntien tarjoama palvelu. "Työkkärissä" arvioidaan täyttääkö haettava/haettu koulutus työllistymistä edistävät vaatimukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On on, kunhan kysyy ensiksi luvan "työkkäristä." Lainausmerkit siksi, että työvoimatoimistoahan ei enää ole, vaan se on kuntien tarjoama palvelu. "Työkkärissä" arvioidaan täyttääkö haettava/haettu ko
Pitääkö se lupa kysyä ennen opiskelujen hakua vai sitten kun saa paikan?
Ei ole pakko mutta kannattaa kyllä.
"Pitääkö se lupa kysyä ennen opiskelujen hakua vai sitten kun saa paikan?"
Ennen. Ja jos haet johonkin muuhun kuin työvoimakoulutukseen, lupaa ei välttämättä tule.
Mitä alaa suosittelette? Kun ei ole lähihoitajaksi
Eipä kiinnosta uudelleen kouluttautua, parin vuoden päästä eläkkeelle.
Ei. Työ on orjuutta, jota tulee vältellä.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Työ on orjuutta, jota tulee vältellä.
No mä haluan tehdä asioita elämässä, esim matkustella ja ton takia tartten rahaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahdessa vuodessa ei kovin kummoista tutkintoa suoriteta jos aloittaa alusta asti. Toki jos on jo kandin paperit niin maisterin ehtii tuossa ajassa tehdä.
En tiedä. Mä valmistuin 6 vuotta sitten enkä ole tehnyt minuuttiakaan koulutustani vastaavaa työtä.
T. Pitkäaikaistyötön
Vierailija kirjoitti:
"Pitääkö se lupa kysyä ennen opiskelujen hakua vai sitten kun saa paikan?"
Ennen. Ja jos haet johonkin muuhun kuin työvoimakoulutukseen, lupaa ei välttämättä tule.
Niin työklörin setä tai täti tietää sinua paremmin, mitä sinun kannattaa opiskella. - jo kahden vuoden rajaus asettaa rajan, ettei ainakaan mitään korkeakoulu tai yliopisto-opintoja kannata juuri haaveilla suorittavansa.
Eli jos olet esim n.n alan maisteri (esimerkiksi tuotantotaliuden diplomi-indinööri tai oikeustieteiden maisteri) niin sinua ohjtaan todennäköisesti opiskelemaan lähihoitjan tai puhtaanapitoalan perustutkinto kuin suorittamaan tekniikan (tai oikeustieteen) lisensiaatin tutkinto saati, että pohdittaisiin voisitko nyt aloitella tohtorin väitöskirjan tekemistä, jota varten voifit mahd.saada apurahanbtai apurahoja tai työllistyä myöhemmin osaksi tutkimushanketta tms.
Ei ole pakko, jos ei halua/huvita.
Itse tein sen elämäntyöni "konttorissa" eli en juurikaan joutunut siihen aspa-työhön. "Työkkärintäti" sanoi sen suoraan, et "olet nyt aika paljon koittanut hakea oman alasi töitä, etkä ole onnistunut työllistymään. Nyt minä alan laittamaan sulle osoituksia, jos et lähde, niin rahantulo loppuu". Heti eka paikka "natsasi", vaikeaahan se oli, mutta tulin kumminkin ihmisten kanssa juttuun, "käynnistysongelmien" jälkeen.
Sit se 6kk:n pesti loppui; kuulin sen jälkeen, et olin ollut pidetty työntekijä. Eihän sitä ihminen voi mitenkään itse päättää onko tykätty vai ei (jotkut on, jotkut ei).
....
Sillälailla heitto tuo yo. kertomani, etten koskaan ollut kokenut tuota. .... Mietin joskus myös (miehenä) sitä, että lukisinko lähäriksi, kun kumminkin tulen ihmisten kanssa toimeen? - Onneksi en lähtenyt, oisin luultavasti palanut niin äkkiä loppuun - liikaa empatiaa. Ja tuon kuulin eräältä kotihoidon lähäriltä (tuosta empatiasta siis).