Tyypin 2 diabetes ja ruokavalio
Mitä ihmettä sitä pystyy syömään, kun nopeita hiilihydraatteja tulvii ovista ja ikkunoista ja sokerit nousee ja insuliiniresistenssi vaan pahenee!
Miten paljon hiilihydraatteja pystytte syömään aterioilla? Täällä jo 40 hhgrammaa on näköjään liikaa, eikä sokeria ja vehnäjauhoja tai suklaata saisi syödä ikinä yhtään. Rasittavaa kytätä joka suupalaa.
Kommentit (1058)
Vierailija kirjoitti:
Olette aivan idiootteja kun syötte hirveästi hiilihydraatteja. Hiilarit minimiin, joku 20 g päivä ja voitte unohtaa verensokerit.
Haluan elää ilman hirmuisia rajoituksia, joten kaikkia hiilihydraatteja en lopeta. Jätän käyttöön hedelmät, marjat, kasvikset, täysjyväviljat, maitotuotteet ainakin. Valkoisen riisin lopetin, perunaa syön vain vähän, samoin pastaa. Leipää olen vähentänyt, yleensä syön näkkileipää. Pullaa, kakkua yms vain kyläillessäni. Sokeria välttelen, suklaata syön pari palaa päivässä. En juo mehuja, tuoremehua tai limpparia enkä alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette aivan idiootteja kun syötte hirveästi hiilihydraatteja. Hiilarit minimiin, joku 20 g päivä ja voitte unohtaa verensokerit.
Kun on jo käytössä SGLT2-estäjä, ei hiilihydraatteja saa karsia alle 100 gramman.
Et tarvitsisi sglt2-estäjää, jos lopettaisit hiilarien mössötyksen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on jo käytössä SGLT2-estäjä, ei hiilihydraatteja saa karsia alle 100 gramman.
Et tarvitsisi sglt2-estäjää, jos lopettaisit hiilarien mössötyksen
Sglt2-estäjä suojaa diabeetikon munuaisia ja vähentää sydänsairauksia.
Cashew-pähkinöissä on hiilihydraatteja melkein 20 g/ 100 g, joten siirrynpä muihin pähkinöihin, joissa on vähemmän.
Tänään syöty 30 g hh aamupalalla, 40 lounalla ja 10 hedelmästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue Pertti Mustajoen laihdutuskirjat, ne on hyviä!
Leo 70v. pudotti tuolla menetelmällä 37 kg painoa 2,5 vuodessa ilman diettiä, ja pääsi sillä eroon verenpaine- ja diabeteslääkkeistä (alkaen kohdasta 41.48).
Vaihdoin pastan tilalle pavuista tehdyt Just Taste -pastat.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdoin pastan tilalle pavuista tehdyt Just Taste -pastat.
En ole koskaan kuullutkaan moisista.
Vierailija kirjoitti:
Tänään syöty 30 g hh aamupalalla, 40 lounalla ja 10 hedelmästä.
Minulla suunnilleen sama. Olen tulokseen tyytyväinen, eilen meni yli 200 g hiilareita päivässä, tänään leipää on mennyt vasta 2 siivua.
Pähkinät on minulle ongelmallisia, kun niitä tulee syötyä päivässä kourakaupalla, ja ne on kuitenkin aikamoisen energiatiheitä. Paino ei millään halua tippua. Tai siis lihaksia pyrin lisäämään ja keskivartaloa kaventamaan, eli painon ei siis välttämättä tarvitse hirveästi tippuakaan.
Leipäkin on aikamoisen energiatiheää, huomatkaa tämä, te leivän ystävät!
Tänään oli hyvä päivä, suklaata vain yksi konvehti, hiilareita vasta alle 100 tänään.
Vierailija kirjoitti:
No niin on rasittavaa vahtia koko ajan mitä suuhun pistää. En tajua, välillä syön superterveellisesti ja välillä koko diabetes unohtuu ja syön mitä lystää. Havahdun taas, kun mittaan sokerin ja se on yli kympissä. Mutta en opi pysyvään elintapojen korjaukseen.
Joillekin on helpompaa muuttaa elintapoja siten, että tekee yhden muutoksen kerrallaan. Haastavin terveyshaaste itsellä on ruoka-allergia ja sieltä vehnäallergia. Vehnän poisjättäminen oli aluksi helppoa, mutta sitten sitä lipsahtaa. Kun sitten aina ei tule oireita, niin palaa takaisin vanhoihin tapoihin, mutta pikkuhiljaa se on onnistunut. Elämäntapamuutokset ovat juuri tuollaisia. Kun niistä on tullut rutiineja, niin se on aluksi aaltoliikettä. Kuitenkin sekin riittää, että kun on repsahtanut, niin sitten alkaa taas alusta. Ja on helpompi aloittaa muuttamaan vain yhtä tekijää kerrallaan, niin menee usein helpommin. Jos vaikka ei ole tottunut käymään lenkillä päivittäin, tai edes viikottain, niin ensimmäinen askel voisi olla ottaa kalenteriin yksi lenkki viikossa. Sitten palkita itseään kaikista ylimääräisistä, joita onnisstui viikon aikana tekemään.
Aliarvioin päivän hiilihydraattimäärät, niitä tulikin 250 vaikka luulin, että alle 200. Olin arvioinut päärynän jiilihydraatit liian mataliksi. Päivän kalorit 2780, eli eipä tuolla ainakaan laihdu. Tuosta olisi pitänyt jättää pois rasvainen juusto ja jogurtti sekä pähkinät, ja neljä suklaakonvehtia. Huomenna uusi yritys.
Vierailija kirjoitti:
Aliarvioin päivän hiilihydraattimäärät, niitä tulikin 250 vaikka luulin, että alle 200. Olin arvioinut päärynän jiilihydraatit liian mataliksi. Päivän kalorit 2780, eli eipä tuolla ainakaan laihdu. Tuosta olisi pitänyt jättää pois rasvainen juusto ja jogurtti sekä pähkinät, ja neljä suklaakonvehtia. Huomenna uusi yritys.
Eipä noita tiedä, jos ei laske kaloreita. Tuolla määrällä lähinnä lihoo.
Vierailija kirjoitti:
Pähkinät on minulle ongelmallisia, kun niitä tulee syötyä päivässä kourakaupalla, ja ne on kuitenkin aikamoisen energiatiheitä. Paino ei millään halua tippua. Tai siis lihaksia pyrin lisäämään ja keskivartaloa kaventamaan, eli painon ei siis välttämättä tarvitse hirveästi tippuakaan.
Hmm, no mitä jos jättäisit nuo pähkinät kokonaan pois...et sinä niitä tarvi