Tyypin 2 diabetes ja ruokavalio
Mitä ihmettä sitä pystyy syömään, kun nopeita hiilihydraatteja tulvii ovista ja ikkunoista ja sokerit nousee ja insuliiniresistenssi vaan pahenee!
Miten paljon hiilihydraatteja pystytte syömään aterioilla? Täällä jo 40 hhgrammaa on näköjään liikaa, eikä sokeria ja vehnäjauhoja tai suklaata saisi syödä ikinä yhtään. Rasittavaa kytätä joka suupalaa.
Kommentit (1085)
Vierailija kirjoitti:
Aliarvioin päivän hiilihydraattimäärät, niitä tulikin 250 vaikka luulin, että alle 200. Olin arvioinut päärynän jiilihydraatit liian mataliksi. Päivän kalorit 2780, eli eipä tuolla ainakaan laihdu. Tuosta olisi pitänyt jättää pois rasvainen juusto ja jogurtti sekä pähkinät, ja neljä suklaakonvehtia. Huomenna uusi yritys.
Sitä niin herkästi huijaa itseään ja luulee syövänsä kevyesti. Oikeasti laihtuakseen ihminen tarvitsee paljon aikaa ja päivittäistä kieltäytymistä loppu elämän ajan . Ei ole kivaa, mutta jos elämäntavat on jo ennestään kohtalaisen kunnossa, eli jo liikkuu ja höttöruoat on karsittu pois, ei voi muuta kuin karsia lisää ja liikkua lisää.
En minäkään millekään pikadieetille lähde, mutta en tiedä, miten enää voisin ruokavaliotani kiristää. Nälkä ei saa olla, ja vahdin joka ateriaa, ateriarytmin olen saanut kuntoon, mutta en vaan laihdu. Viikko jo yritetty.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään millekään pikadieetille lähde, mutta en tiedä, miten enää voisin ruokavaliotani kiristää. Nälkä ei saa olla, ja vahdin joka ateriaa, ateriarytmin olen saanut kuntoon, mutta en vaan laihdu. Viikko jo yritetty.
Jos nyt vaikka yrittäisit sen toisenkin viikon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt vaikka yrittäisit sen toisenkin viikon.
Pitäisi kyllä puhua ennemminkin vuosista ja vuodikymmenistä.
Vierailija kirjoitti:
Aliarvioin päivän hiilihydraattimäärät, niitä tulikin 250 vaikka luulin, että alle 200. Olin arvioinut päärynän jiilihydraatit liian mataliksi. Päivän kalorit 2780, eli eipä tuolla ainakaan laihdu. Tuosta olisi pitänyt jättää pois rasvainen juusto ja jogurtti sekä pähkinät, ja neljä suklaakonvehtia. Huomenna uusi yritys.
Eiköhän se kannata pitää se juusto ja karsia niistä hiilareista. Vähän kuin alkkis karsisi syömisistä ettei tarvitse juomista vähentää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä niin herkästi huijaa itseään ja luulee syövänsä kevyesti. Oikeasti laihtuakseen ihminen tarvitsee paljon aikaa ja päivittäistä kieltäytymistä loppu elämän ajan . Ei ole kivaa, mutta jos elämäntavat on jo ennestään kohtalaisen kunnossa, eli jo liikkuu ja höttöruoat on karsittu pois, ei voi muuta kuin karsia lisää ja liikkua lisää.
Pitää syödä itsensä täyteen ruoasta joka pitää nälän loitolla. Kieltäytyminen ja kituuttaminen saa aikaan vain sortumisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä niin herkästi huijaa itseään ja luulee syövänsä kevyesti. Oikeasti laihtuakseen ihminen tarvitsee paljon aikaa ja päivittäistä kieltäytymistä loppu elämän ajan . Ei ole kivaa, mutta jos elämäntavat on jo ennestään kohtalaisen kunnossa, eli jo liikkuu ja höttöruoat on karsittu pois, ei voi muuta kuin karsia lisää ja liikkua lisää.Pitää syödä itsensä täyteen ruoasta joka pitää nälän loitolla. Kieltäytyminen ja kituuttaminen saa aikaan vain sort
Pitää syödä sellaista ruokaa, josta pitää, ja joka pitää nälän loitolla. Siispä en lopeta leivän syöntiä, mutta huolehdin myös riittävästä proteiinin saannista.
Ensimmäinen tavoite on se, että paino ei nouse. Sekin vaatii työtä. Seuraava tavoite on, että lihas lisääntyy ja vatsa pienenee. Se vaatiikin sitten vielä enemmän työtä.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen tavoite on se, että paino ei nouse. Sekin vaatii työtä. Seuraava tavoite on, että lihas lisääntyy ja vatsa pienenee. Se vaatiikin sitten vielä enemmän työtä.
Ekana kantsii vähentää telkkaria, nettiä, kännykkää, istumista, loikoilua, autoilua ja muuta paikallaan olemista ja lähteä liikkumaan . Jos päivä kuluu vain makoillen, eipä siinä kovin paljoa energiaa tarvitse ja on vaikea olla lihomatta.
Vierailija kirjoitti:
Olette aivan idiootteja kun syötte hirveästi hiilihydraatteja. Hiilarit minimiin, joku 20 g päivä ja voitte unohtaa verensokerit.
Et voi suositella tuota kaikille sopivana ratkaisuna. Olen itse vhh:lla raskausdiabeteksesta johtuen, mutta mulla lähtee yöunet, jos hiilarit on alle 50 g/pv. Voin parhaiten n. 70-80g hiilarigrammoilla. Eikä mulla ole ollut tällä tyylillä mitään ongelmia verensokerin kanssa 23 vuoteen, ennen kuin estrogeeni alkoi vähentyä. Sen ongelman ratkaisin pätkäpaastolla, en hiilareita vähentämällä.
Vierailija kirjoitti:
Cashew-pähkinöissä on hiilihydraatteja melkein 20 g/ 100 g, joten siirrynpä muihin pähkinöihin, joissa on vähemmän.
Pähkinöitten kaikki hiilarit eivät imeydy johtuen korkeasta kuitupitoisuudesta.
Sitä voi kuvitella elävänsä terveellisesti, mutta jos oikeasti merkkaat vaikka muistikirjaan ylös, miten monta minuuttia päivässä liikut ja miten paljon et, samoin kuin mitä syöt ja miten paljon, voi tulla yllätyksenä, miten passiivista elämää oikeasti vietätkin ja miten huonosti syöt.
Vierailija kirjoitti:
Käytä Fineliä ja punnitse ruuat, sulla kyllä on ruokavalio sekaisin jos jotain diabetesta tai ylipainoa yrität hoitaa ja heitä ne suklaat roskiin jos ne sulle jokin pakkomielle on, tosin makean himo katoaa kun pudotat tuosta hiilarimäärästä 200grammaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan onnistu painon pudotus ilman kaloreiden laskemista. Finnli-laskuri on ihan kelvollinen.
Aina, kun lasken kaloreita, paino tippuu ja sitten, kun en enää laske, paino joko nousee tai ainakin tippuminen loppuu.
Onko dieettisi turhan tiukka, eli mitä kalorimäärää tavoittelet? Jos vetää energiansaannin liian pieneksi, paino nousee kyllä äkkiä takaisin, kun kyllästyt dieettiisi.
Ei mitään laihdutuskuureja vaan elämäntapamuutos pitää tehdä, laihdutuskuurin jälkeen lihoo takaisin jos mitään ruokailutapoja ei ole muuttanut, jojo ilmiö.
Vierailija kirjoitti:
Viikko? Muuta ajattelutapaasi ja ruokavaliota loppuiäksi, käy puntarissa kerran kuukaudessa ja käytä mittanauhaa niin näet mihinkä suuntaan olet menossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette aivan idiootteja kun syötte hirveästi hiilihydraatteja. Hiilarit minimiin, joku 20 g päivä ja voitte unohtaa verensokerit.
Et voi suositella tuota kaikille sopivana ratkaisuna. Olen itse vhh:lla raskausdiabeteksesta johtuen, mutta mulla lähtee yöunet, jos hiilarit on alle 50 g/pv. Voin parhaiten n. 70-80g hiilarigrammoilla. Eikä mulla ole ollut tällä tyylillä mitään ongelmia verensokerin kanssa 23 vuoteen, ennen kuin estrogeeni alkoi vähentyä. Sen ongelman ratkaisin pätkäpaastolla, en hiilareita vähentämällä.
Tuo pätkäpaasto on kyllä toimiva, syön myös hiilareita saman määrän, paino laskee hiljalleen ja verenpaine melkein alarajalle, suolaa en välttele vaan maun mukaan mennään.
Suosittelen kaikille naisille Mindy Pelzin kirjaa Fast like a girl. Vaikka et paastoilisikaan, kirjassa on hyödyllistä tietoa juuri naisen painonpudotuksesta, johon olennaisesti liittyvät hormonit ja niiden vaihtelu. Valitettavasti kirjaa ei saa suomeksi, mutta google lensillä voi suomentaa, jos ei osaa englantia kovin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Sitä voi kuvitella elävänsä terveellisesti, mutta jos oikeasti merkkaat vaikka muistikirjaan ylös, miten monta minuuttia päivässä liikut ja miten paljon et, samoin kuin mitä syöt ja miten paljon, voi tulla yllätyksenä, miten passiivista elämää oikeasti vietätkin ja miten huonosti syöt.
Miten niin yllätyksiä. Jos ostat kotiin vain järkeviä valintoja, teet eväsruoat itse/syöt etätöissä kotona. Tilaat ravintolassa salaatin tai kalaa. Et napostele. Seuraat älykellolla, että sopivaksi laitetut liikuntatavoitteet täyttyvät. Punnitset itsesi kerran viikossa ja katsot peiliin. Ei tule yllätyksiä, eikä tarvitse käyttää aikaa elintapaseurantaan.
Jos jonkun elämänlaatu paranee sillä, että syö yhden ( mutta ei enempää) suklaakonvehtin päivässä ( muun ruoan lisäksi), se hänelle suotakoon. Tuskin se diabetesta tai painon pudotusta kokonaan turmelee. Tosin se tekee 365 suklaakonvehtia vuodessa eli noin 2 kg hiilihydraatteja ja 20000 kcal.
Onko dieettisi turhan tiukka, eli mitä kalorimäärää tavoittelet? Jos vetää energiansaannin liian pieneksi, paino nousee kyllä äkkiä takaisin, kun kyllästyt dieettiisi.