Kuinka monta kirjaa olet lukenut elämäsi aikana? (Tähän mennessä)
Osaatko arvioida? Itse olen pitänyt kirjaa lukemisistani ja viimeisen 13 vuoden aikana olen lukenut 271 kirjaa.
Kommentit (379)
Ole lukenut jokapäivä noin 20 vuoden ajan... rehellisesti uskon, että puhutaan kymmenistä tuhansista kirjoista. Luen varmasti kymmenistä satoihin sivuihin päivässä. 4 tuntia menee ihan tuosta vain ja usein pakotan itseni lopettamaan, kun aikaa kulunut päivässä 6 tuntia.
Kyllä, lukeminen on henkireikäni.
Olen valtavan onnekas, kun puoliso yhtä järjestelmällinen ja siisti, kun itsekin, niin jää runsaasti aikaa kummallekin.
Tottakai päiviä, kun on vain se 1/2 tuntia vain, mutta onneksi ne ovat harvassa.
Hurraa kirjastoille!
Tuhansia varmaan. Aloitin lukemisen heti kun osasin lukea ja pieni hetken tauko oli joskus nuorena aikuisena, ja sen jälkeen on taas ahmittu. Vähintään kirja viikossa, parhaimmillaan viisi tai enemmän.
Vierailija kirjoitti:
En ole kyllä ajatellutkaan niiden laskemista
Ajattele mielummin niiden lukemista.
Vierailija kirjoitti:
Tuhansia varmaan. Aloitin lukemisen heti kun osasin lukea ja pieni hetken tauko oli joskus nuorena aikuisena, ja sen jälkeen on taas ahmittu. Vähintään kirja viikossa, parhaimmillaan viisi tai enemmän.
Älä valehtele pösilö.
Vuodesta 2010 alkaen lähes 300. Aloin silloin ostamaan erilaisia elämäkertakirjoja uusina ja käytettyinä. Lähes joka kuukausi olen ostanut kirjan tai useamman. Loka ja marraskuussa luin 10 kirjaa, jotka olivat kertyneet kasoihin. Ennen vuotta 2010 lukemieni kirjojen määrä taisi olla muutamia kymmeniä.
Vierailija kirjoitti:
Luin lapsena kirjaston lastenosaston kaikki kirjat läpi, sitten siirryin aikuisten osastolle. Varmaan satoja ellei tuhansia kirjoja jo siinä, ja joitain satoja aikuisiällä.
Haettiin aina teininä 10-20 kirjaa per viikko lähikirjastosta. Luen nopeasti, pitkä romaani päivässä.
Luin lapsena myös kaikki "pojalle sopivat kirjat". Kirjastotäti valitsi aikuisten puolelta "Koljonvirran sissit". onneksi myöhemmin sain itsekin valita ja otin: Heminwayta, Haanpäätä, Veijo Merta jne Eikä sanat ja tarinat loppuneet kesken......
Niin paljon, että en ole laskenut. Jo pelkästään yksi AMK-tutkinto ja yksi yliopistotutkinto tuo valtavan kasan kirjoja lukulistalle ja siihen päälle kaikki muu hupilukeminen.
1221 kpl viimeisen neljän ja puolen vuoden aikana. Helppo katsoa kirjastojärjestelmän lainahistoriasta.
En todellakaan ole kokenut tarpeelliseksi laskea lukemiani kirjoja. Minulla on noin 10 hyllymetriä kirjoja, jotka olen kaikki lukenut. Lisäksi olen antanut luettuani kirjoja kierrätykseen. Lisäksi kotona on vanhempaa kirjallisuutta noin 3-4 hyllymetriä. joista olen vain osan lukenut. Sitten on vielä epälukuinen määrä kirjastojen, oppilaitosten ja kavereiden kirjoja lukulistoillani.
Vierailija kirjoitti:
1221 kpl viimeisen neljän ja puolen vuoden aikana. Helppo katsoa kirjastojärjestelmän lainahistoriasta.
Minä kävin viimeksi kirjastossa 1993. Vieläköhän näkyy lainahistoriani järjestelmässä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä on laskea lukemiensa kirjojen määrää?
Yksi entinen tuttavani kehuskelee sillä, monessako maassa hän on käynyt. Luku on nyt 84.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kävin viimeksi kirjastossa 1993. Vieläköhän näkyy lainahistoriani järjestelmässä?
Taisin käydä yleisissä kirjastoissa viimeisen kerran samoihin aikoihin. Tieteellisissä kirjastoissa käyn usein.
Vierailija kirjoitti:
Ei aavistustakaan. Tuhansia kuitenkin.
Ei olisi aavistusta minullakaan, mutta kirjaston lainaushistoriasta näen, että viimeisen 8 vuoden aikana olen lukenut 595 kirjaa.
Vaikea sanoa. Noin 200 per vuosi ja kun olen yli 60 niin lonkalta heittäisin noin 10000 kpl.
Aloitin jo lapsena lukuharrastuksen.Tähän ikään mennessä lukenut tuhansia,tuhansia,ehkä kymmenentuhattakin yli.Nyt eläkkeellä aikaa lukea ja illalla vielä sängyssä luetaan mieheni kanssa.Kirjat ovat minulle tärkeitä ja paperiversioina haluan lukea!
Vierailija kirjoitti:
Vaikea sanoa. Noin 200 per vuosi ja kun olen yli 60 niin lonkalta heittäisin noin 10000 kpl.
Etkö lue koskaan uudestaan jo kerran lukemaasi kirjaa?
Ennen luin paljon. Muistan kun rippikoulussa isonen oli yöllä ottanut kirjan kädestäni ja laittanut sivuun. Olin nukahtanut kirjaa lukiessa.
Mahdotonta laskea. Olen opiskellut yliopistossa kirjallisuutta ja suomentanut sitä vuosikymmenet sekä kirjoittanut itse. Kirjailijan työ alkaa aina lukemisesta.