Kuinka monta kirjaa olet lukenut elämäsi aikana? (Tähän mennessä)
Osaatko arvioida? Itse olen pitänyt kirjaa lukemisistani ja viimeisen 13 vuoden aikana olen lukenut 271 kirjaa.
Kommentit (379)
Varmaan jonkun 3000. Lapsena/nuorena luin enemmänkin, nyt menee noin kirja viikkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuhansia varmaan. Aloitin lukemisen heti kun osasin lukea ja pieni hetken tauko oli joskus nuorena aikuisena, ja sen jälkeen on taas ahmittu. Vähintään kirja viikossa, parhaimmillaan viisi tai enemmän.
Oletko koskaan harkinnut, että ryhtyisit ajattelemaan kirjojen sisältöä niiden ahmimisen sijaan?
En lue opiskellakseni kirjoja ulkoa, luen niitä viihtyäkseni.
Vierailija kirjoitti:
Yli 3000, opin lukemaan tosi nuorena ja vietin koko lapsuuden nenä kiinni kirjassa. Aikuisiällä ole lukenut vähintään kirjan viikossa. Olen nyt 54
Heh! muistan jostain lukeneeni että sinun ikäluokkasi oli lapsina oikeita lukutoukkia. Vanhempanne olivat jopa huolissaan. Heille itselle oli opetettu lapsena että lukeminen oli hömppää joka pilaa silmät sekoitti pään ja oli ylellisyyttä joka vei aikaa tärkeämmiltä töiltä ja laiskan merkki. Sitten heidän lapsensa eli sinun ikäluokkasi luki vimmatusti. Psykologit rauhoittelivat huolestuneita vanhempia ja puhuivat lasten "kirjojenahmimiskaudesta". Lapset myös saivat kirjoista "sijaiskokemuksia" mitä psykologit pitivät arvokaana lapsen kehitykselle.
Itse kannan lapselleni lastenkirjoja kirjastosta koska haluan että hänellä on sujuva lukutaito. Ensi syksynä alkaa ekaluokka. Hän onkin onneksi jo innokas lukemaan. Aku Ankka on suosikki.
Oma kirjastoni käsittää n. 12 000 nidettä, niistä lukemattomia parikymmentä. Osa luettu moneen kertaan. Siihen päälle kirjastosta lainatut. Olen kaikkiaan lukenut arvioni mukaan n. 20 000 kirjaa elämäni aikana. Ikää minulla on nyt 65. En pysty edes nukahtamaan jos en illalla lue jotakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuhansia varmaan. Aloitin lukemisen heti kun osasin lukea ja pieni hetken tauko oli joskus nuorena aikuisena, ja sen jälkeen on taas ahmittu. Vähintään kirja viikossa, parhaimmillaan viisi tai enemmän.
Oletko koskaan harkinnut, että ryhtyisit ajattelemaan kirjojen sisältöä niiden ahmimisen sijaan?
Omituinen kommentti. Itse ainakin rakastan sitä tunnetta kun on oikein hyvä kirja, joka tempaa niin täysin mukaansa että aika unohtuu. Muistan kun ķerran illalla aloitin Carlos Ruiz Zafonin "Henkien Labyrintti" kirja oli alussa sellaista tervanjuontia että ajattelin että se kelpaa hyvin unilääkkeenä, mutta 50 sivun jälkeen kirja tempasi niin mukanaan että aika unohtui ja luin sitä aamuun asti. kirja oli vielä "järjetön tiiliskivi" ja vaikeinta oli aamulla pitää silmät auki. Outo tunne, aivot oli virkeät ja halusi tietää miten tarina päättyy mutta silmäluomet oli kuin lyijyä.
Vierailija kirjoitti:
Satoja, mahdoton arvioda, luultavasti tuhansia
Juurikin näin. Mahdoton homma arvioida kun jo lapsena noin 8-15 v. kannoin kirjastossa joka toinen viikko kasan kirjoja joita sitten lueskelin kun vähän jokainen asia kiinnosti tuolloin varhaisteininä eli taisin olla vähän sellainen lukutoukka.
Typerä kysymys. Tähän eivät voi vastata ne joille kirjallisuuden lukeminen on ammatti.
Muistatteko vielä mikä oli sisältö lukemissanne kirjoissa?
Minä luen kirjan ja viikko, mutta illalla nukkumaanmennessä.
Unohdan kirjojen sisällön nopeasti.
Kauanko teillä pysyy mielessä?
Pari tuhatta. Mulla on Excel lista parhaista lukemistani kirjoista. Siinä on joku viitisensataa nimekettä. Nykyään luen n. 50-60 kirjaa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Oma kirjastoni käsittää n. 12 000 nidettä, niistä lukemattomia parikymmentä. Osa luettu moneen kertaan. Siihen päälle kirjastosta lainatut. Olen kaikkiaan lukenut arvioni mukaan n. 20 000 kirjaa elämäni aikana. Ikää minulla on nyt 65. En pysty edes nukahtamaan jos en illalla lue jotakin.
En usko tätä hetkeäkään. Olisitko koko elämäsi lukenut melkein kirja per päivä tahtia. Joo, tuskinpa.
Harmittaa,etten ole pitänyt laskua kirjoista Elämäni aikana kuitenkin useita satoja!Olen yli viisikymppinen.
Vierailija kirjoitti:
Oletko laskenut, monta vuotta elämästäsi on mennyt kirja käsissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 3000, opin lukemaan tosi nuorena ja vietin koko lapsuuden nenä kiinni kirjassa. Aikuisiällä ole lukenut vähintään kirjan viikossa. Olen nyt 54
Heh! muistan jostain lukeneeni että sinun ikäluokkasi oli lapsina oikeita lukutoukkia. Vanhempanne olivat jopa huolissaan. Heille itselle oli opetettu lapsena että lukeminen oli hömppää joka pilaa silmät sekoitti pään ja oli ylellisyyttä joka vei aikaa tärkeämmiltä töiltä ja laiskan merkki. Sitten heidän lapsensa eli sinun ikäluokkasi luki vimmatusti. Psykologit rauhoittelivat huolestuneita vanhempia ja puhuivat lasten "kirjojenahmimiskaudesta". Lapset myös saivat kirjoista "sijaiskokemuksia" mitä psykologit pitivät arvokaana lapsen kehitykselle.
Itse kannan lapselleni lastenkirjoja kirjastosta koska haluan että hänellä on sujuva lukutaito. Ensi syksynä alkaa ekaluokka. Hän onkin onneksi j
Lapsesi tulee olemaan omassa ikäluokassaan eliittiä. Sanavarastokin ihan eri tasolla kuin monilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko tätä hetkeäkään. Olisitko koko elämäsi lukenut melkein kirja per päivä tahtia. Joo, tuskinpa.
Tuttu meis 65-vuotias on pikalukija. Hän lukee kirjan illassa, siis illassa. Samoin nais tuttu on pikalukija, ja lukee samaan tahtiin. Olisinpa oppinut pikalukua, nyt vanhempana ei aivot enää suosu sitä oppimaan.
Noin 3000 jo ei lasketa oppikirjoja mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa,etten ole pitänyt laskua kirjoista Elämäni aikana kuitenkin useita satoja!Olen yli viisikymppinen.
Useita satoja. Onko se sinusta yli viisikymppiselle paljon? Tuonhan lukee vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Muistatteko vielä mikä oli sisältö lukemissanne kirjoissa?
En tietenkään muista tuhansia kirjoja. Mitä väliä sillä edes on muistaako?
En edes tiedä, mutta paljon ja vain tietokirjoja.