Kuinka monta kirjaa olet lukenut elämäsi aikana? (Tähän mennessä)
Osaatko arvioida? Itse olen pitänyt kirjaa lukemisistani ja viimeisen 13 vuoden aikana olen lukenut 271 kirjaa.
Kommentit (379)
Tämä on villi veikkaus, sillä ei koskaan tullut mieleen alkaa laskemaan. Olen osannut lukea 55 vuotta. Keskimäärin kuukaudessa 2 kirjaa tekee 1320.
Lukekaa koraani!
The Queer Origins of Muslim Hate for Dogs: A Prophet, a Gay Lover, and a Puppy
Vierailija kirjoitti:
Lukekaa koraani!
The Queer Origins of Muslim Hate for Dogs: A Prophet, a Gay Lover, and a Puppy
Muhammad's Secret Source of Manliness
6000-7000, vähintään 2 kirjaa/vko yli 60 vuoden ajan
Anne Frankin päiväkirja (varhaisin versio?= ===) ja Mein K perätäåisinä päivinä.
Kumatkin huonoja...
Anne Frankin päiväkirjaa pitkään epäiltiin väärenökseksi.
Opin lukemaan 5v, joten varmaan 10 kirjaa vähintään vuosittain. Elikkäs 10x 40= 400
Vierailija kirjoitti:
Opin lukemaan 5v, joten varmaan 10 kirjaa vähintään vuosittain. Elikkäs 10x 40= 400
Ei pidä paikansa eli epäuskotavaa...... Minulla meni jo ensimäisenä vuonna 50 kirjaa. Ei mitään vaikeita. Alistair Maclean , Bagley , AAGathoja , .....
Psyykisesti vaikein kirja
Koiranheisipuu .... olin astumassa varhaisteini-ikään ja se muokkasi mielipidetäni naisista. ....*mutissee ... noi kaksoiskonsoantit *kiroo*
Mitä Muhammediin tulee niin mitä historiasta olen lukenut niin pahasti hyväksikäytetty nuoruudessaan. Ei ihme miksi tulos on se mikä on.
Zarathustralaiusuus , Zoroastrim, lyö nyt itseään vahvasti läpi Iranissa. Juuret kolmeen suureen nykyuskontoon ovat vahvat Zarathustralaisuuden perusrungosta päätellen. Valitettavasti tietopohjani on heikko vielä asiasta.
Tykkään lukea, mutta mä olen hidas lukija. Luen ehkä 50 sivua kerralla, ja saattaa olla useampi päivä välissä että jatkan. Tykkään pitää sitä kirjan tunnelmaa yllä pidempään kuin päivän, tuppaan pysähtymään kesken lukemisen, miettimään kirjan herättämiä ajatuksia ja ehkä kirjoittaa jotain ylös, ehkä nousta tekemään jotain mitä kirjasta tulee mieleen. Joten lukemieni kirjojen määrä ei liene kummoinen.
Vierailija kirjoitti:
6000-7000, vähintään 2 kirjaa/vko yli 60 vuoden ajan
Monelta aloitat lukemisen ja monelta lopetat?
Exäni aina lesoili sillä kuinka paljon hän lukee. Lainasi aina ison pinon kirjoja lähes joka viikko. Ihmettelin että missä välissä hän ne aina lukee kun niin vähän näin häntä kirjan kanssa. Hän vastasi naurahtaen, että eihän niistä tarvitse joka sivua lukea, riittää kun silmäilee sieltä täältä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on villi veikkaus, sillä ei koskaan tullut mieleen alkaa laskemaan. Olen osannut lukea 55 vuotta. Keskimäärin kuukaudessa 2 kirjaa tekee 1320.
Samoissa määrissä mennään. Tosin olen lukenut myös samoja kirjoja useaan kertaan, lasken ne silti tähän mukaan.
En osaa sanoa... lapsena ja nuorena luin todella paljon. Välillä oli pitkästi taukoa, ja muutama vuosi sitten löysin kirjat uudelleen niin luettavina kuin kuunneltavina versioina. Harvoin on päivää, ettenkö ainakin kuuntelisi kirjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki maailman tieto ja ajattelu on kirjoissa. Outoa kysyä mitä niistä jää käteen. Niistä jää käteen kaikki arvokas mitä ihmiskunnalla on.
Ihmiskunnan kaksi suurintä keksintöä ovat pyörä ja kirjasto. Historia alkoi siitä kun kirjoitustaito keksittiin. Kulttuurievoluutio, eli se että tulevat sukupolvet voivat rakentaa sen tiedon päälle mitä jälkipolvet ovat kirjanneet muistiin, on vähintään tuhat kertaa nopeampaa kuin biologinen evoluutio.
Ihmiskunnan ensimmäinen suuri keksintö oli miten hallita tulta ruuan valmistuksen, lämmityksen ja valon lähteenä. Luolassa asuminen olisi ollut aika karua ilman tulta ja voi helposti kuvitella miten ihmiset kokoontuivat yhteisen nuotion tai muun tulisijan äärelle kauan ennen kuin sähkö keksittiin. Valitettavasti jumalilta tulen varastanutta Prometheusta rangaistiin julmasti teostaan ihmisten hyväksi.
Olen "pitänyt kirjaa " lukemistani kirjoista vuodesta 1969 alkaen ja saldo oli vuodenvaihteessa 4647 kirjaa. Tämä vuonna olen lukenut jo 4 kirjaa. Minulla on kirjapäiväkirjoina pieniä sinikantisia vihkoja. Toimivat hyvin. Menossa on nyt 16. vihko.
Joka ilmoittaa lukeneensa "kymmeniätuhansia kirjoja", valehtelee.
En ole kyllä laskenut.
Lapsena luin tosi paljon.
No, heitetään nyt lonkalta: lapsena jotain yli 200 kirjaa, aikuisena alle 100.
N42