Kuinka monta kirjaa olet lukenut elämäsi aikana? (Tähän mennessä)
Kommentit (379)
On kyllä hankala arvioida, mutta veikkaisin seitsemästä sadasta tuhanteen välillä.
M43
Tuhansia varmaankin.
Luin jo ala-asteella raskaampaa aikuisten matskua läpi, klassikot ja tunnetut kirjailijat. Muut luki vielä Neiti etsiviä ja Viisikoita kun itse kahlasin Kingit, Paasilinnat ja Tolstoit. Olin kaikkiruokainen, useimmiten päätin jonkun kirjaimen/hyllyn josta piti löytää uusi lukematon kirjailija, jos pidin ensimmäisestä kirjasta, luin ne kaikki. Kahlasin myös kaikki fantasia-romaanit läpi mitä käsiini sain. Nykyään (44v) tulee enää harvemmin luettua, jotenkin lasten myötä se jäi kun ei ollut aikaa keskittyä, kesässä terassilla istuessa menee kymmeniä romaaneja toki edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Lukemattomia!
Sama! Myös minun kaikki kirjat ovat lukemattomia.
Kamasutra on ainoa lukemani kirja. Lehtiä olen lukenut paljon, kuten Kallet ja Jallut.
Vierailija kirjoitti:
Lukemattomia!
Hauska sanaleikki. Lukenut lukemattomia kirjoja
Hullua laskea niitä. Eli en tiedä.
Tuo laskeminen tekee lukemisesta suoritettavaa pakkopullaa.
Ja takaisin kirjan ääreen
Vierailija kirjoitti:
itselläni on yli 7000 kirjaa joista lukematta on n.40 kpl. Varmaan tuhansia muita kirjoja olen lukenut, koska jo alle 15-ikäisenä olin lukenut kotikaupunkini kirjaston lasten/nuorten puolen kokonaan ja kirjaston hoitaja antoi minulle aikuisten puolelta valintani mukaan itse tarkastaen etten mitään sopimatonta ottanut. Tästä voitte päätellä jo ikäänikin, koska nykyään ei taida mitään rajoituksia olla toisin kuin 1960 luvulla.
1970-luvulla oli ainakin meidän seudulla. Lasten keltainen kirjastokortti vaihdettiin aikuisten siniseksi 13-vuotiaana ja vasta silloin sai lainata aikuisten osaston kirjoja. Minä sain meidän pienessä sivukirjastossa kuitenkin lainata aikuisten kirjoja jo 11-vuotiaana, olin siis erikoistapaus. Kirjastonhoitaja nimittäin piti minusta, ja 80-luvulla olimme jonkin aikaa yhdessä töissäkin kuntamme pääkirjastossa.
Muistan vieläkin ensimmäisen lainausnumeroni, joka siinä keltaisessa kortissa oli: 482.
Tuhansia varmasti. Joskus teininä pidin kirjaa luetuista kirjoista ja nyt taas kun löysin lukuharrastuksen uudelleen muutama vuosi sitten.
On kyllä hankala arvioida, mutta veikkaisin seitsemästä viiteentoista.
M52
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukemattomia!
Hauska sanaleikki. Lukenut lukemattomia kirjoja
Minulla on kirjahyllyjä, joissa on lukemattomia kirjoja.
Vierailija kirjoitti:
Määrittele kirja. Onko esim paperback pokkari kirja?
Toki.
Vierailija kirjoitti:
Luin lapsena kirjaston lastenosaston kaikki kirjat läpi, sitten siirryin aikuisten osastolle. Varmaan satoja ellei tuhansia kirjoja jo siinä, ja joitain satoja aikuisiällä.
Mulla sama juttu. Kirjaston lastenosasto käyty läpi. Aikuisena luin vähemmän, mutta nyt olen viimeisen 10 vuoden aikana innostunut taas lukemaan.. Lisäksi vajaa 5 vuotta kuunnellut äänikirjoja.
Olen merkannut lukemani kirjat ylös vuodesta 1999. Tänä aikana olen lukenut 186 kirjaa.
Ap on kyllä lukenut tosi vähän, mutta parempi sekin kuin ei yhtään lukisi.
En tiedä, useita satoja, jos ei tuhansia varmaan. Opin lukemaan viisivuotiaana ja alakouluikäisenä luin kirjan päivässä. Teininä vähän vähemmän, mutta silti kuukaudessa useampia kirjoja. Aikuisiällä luen vähintään 1-2 kirjaa kuukaudessa, lomalla enemmän. Joitakin suosikkejani olen lukenut useampaan kertaan.
Vierailija kirjoitti:
Luin lapsena kirjaston lastenosaston kaikki kirjat läpi, sitten siirryin aikuisten osastolle. Varmaan satoja ellei tuhansia kirjoja jo siinä, ja joitain satoja aikuisiällä.
Haettiin aina teininä 10-20 kirjaa per viikko lähikirjastosta. Luen nopeasti, pitkä romaani päivässä.
Aivan kuin itse olisin kirjoittanut tämän. Piti katsoa moneen kertaan että onko joku vuosia vanha ketju, johon olen jo vastannut kerran, mutta oli uusi kommentti.
Eli ylläoleva on myös minun tilanteeni lukemisen suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Ap on kyllä lukenut tosi vähän, mutta parempi sekin kuin ei yhtään lukisi.
No mikä nyt kenenkin mielestä on vähän. Onhan ap:n saldo keskimäärin parikymmentä kirjaa per vuosi. Ei se ainakaan minusta ole vähän. Itse yllän vain kolmannekseen tuosta määrästä.
Täällä hyperventiloidaan kirjoja.