Kuinka monta kirjaa olet lukenut elämäsi aikana? (Tähän mennessä)
Osaatko arvioida? Itse olen pitänyt kirjaa lukemisistani ja viimeisen 13 vuoden aikana olen lukenut 271 kirjaa.
Kommentit (379)
Tuhansia ja taas tuhansia. Opin 4-vuotiaana lukemaan ja nyt olen 62. Luen aina kun mahdollista, ihan kaikkea.
Opin lukemaan vähän alle viisivuotiaana ja olen ahminut kaikenlaista kirjallisuutta siitä lähtien. Luen sujuvasti kolmea kieltä ja kahta muuta melko sujuvasti. ikää on yli 65:n, joten tuhansissa mennään. Tällä hetkellä "työn alla" on Milan Kunderaa.
Mahdoton laskea. Ennätys on kolme dekkaris yössä, klo 02 arvelin että kannattaako aloittaa kolmas, ei nukuttanut joten siinä se meni.
Koulussa ala-asteella muinoin opetettiin pikaluku oppikirjassa.
Tuhansia. Mulla on kotona seinän kokoinen kirjahylly täynnä lukemiani kirjoja. Osan luen monta kertaa uudestaan, esim. Waltarit. 16 hyllymetriä x 30 kirjaa = 480 kirjaa pelkästään siinä hyllyssä.
Ei ole pystynyt laskemaan edes lapsuusvuosien jälkeen, koska luin silloin jopa 16 kirjaa päivässä (Muumeja, sarjiksia, pokkareita, dekkareita).
Kerran ostin kirjan, josta totesin että sehän on 26-osaisen sarjan 17. osa, joten oli pakko lukea ne muut osat kirjastosta ennenkuin pääsin lukemaan ostamaani. Ja sen jälkeen vielä sarja loppuun.
Tuhansia. Edelleen luen monta kirjaa kuukaudessa. Olen 54-vuotias.
Tuhansia. Opin lukemaan kolmevuotiaana ja nyt olen 60-vuotias. Kannoin jo 8-vuotiaana kotikyläni sivukirjastosta keskiviikkoisin kotiin vähintään kymmenen kirjaa ja seuraavana keskiviikkona toin ne takaisin ja lainasin uuden satsin. Kirjasto oli koulun yhteydessä ja luokkakaverini kirjapinojani aina ihmettelivät.
Nyt viimeksi eilen illalla myöhään lopetin yhden kirjan lukemisen ja aloitan tänään uuden. Lisäksi kirjastosta tuli aamulla tekstiviesti, että viimeistään 10. päivä pitää käydä hakemassa taas yksi varaamani kirja. Vien samalla mukanani eilen lopettamani kirjan, sillä siitä on varauksia. Muutkin nääs tykkäävät lukea.
Älytön kysymys. Kuinka monta kertaa olet vetänyt henkeä elämäsi aikana?
Luen vähintään pari kirjaa viikossa. Olen 60+.
Lainailen kirjastosta 120 - 150 kirjaa vuodessa. Yhteensä tullut luettua sanotaan 3500 kirjaa.
Nykyisin eläkkeellä on aikaakin lueskella kaikenlaista.
Vierailija kirjoitti:
En ole kyllä ajatellutkaan niiden laskemista
En minäkään. Enkä ala niiden määrää arvioimaan nytkään.
Arvio, jos olen lukenut 7-vuotiaasta lähtien keskimäärin 50 kirjaa vuodessa (nuorempana meni taatusti enemmän, välillä oli vuosia, että luin ehkä vain parikymmentä kirjaa vuodessa), on luku tähän mennessä 1900.
Vierailija kirjoitti:
Vuodessa on 52 viikkoa. 40 vuodessa viikkoja on 2080. Jos lukee 8000 kirjaa vähintään 40 vuodessa, tarkoittaa se 40 kirjaa viikossa.
Voi olla ehkä nahdollista. Mutta mitä muuta teet lukemisen lisäksi, entä ovatko kirjat vihkoja vai tiiskivityyppiä?
40 kirjaa viikossa tekee kylläkin 83 200 kirjaa 40 vuodessa.
Siis varmaan monia kymmeniä tuhansia.
Olen alkanut lukemaan kirjoja heti, kun opin lukemaan.
Nyt olen 65v. Luen ja olen aina lukenut paljon.
Kun olen muuttanut uudelle paikkakunnalle, ekana olen etsinyt kirjaston ja hommannut kirjastokortin.
omia kirjojakin on kertynyt, mutta niistä olen alkanut luopua tilanpuutteen vuoksi, enkä enää anna miehen ostaa minulle uusia vaikkapa joululahjaksi. Saan samat kirjat kyllä ajan kanssa kirjastostakin.
Vierailija kirjoitti:
Vuodesta 1974 2-5 kirjaa viikossa.
Joskus aloitan uuden kirjan ja huomaan sadan sivun jälkeen että olen tainnut lukea tämän aiemminkin.
Mulla sama. Aina välillä joku kirja paljastuu jo kerran luetuksi.
Ja vasta nyt syksyllä sian kirjastossa kuulla, että kirjastokorttiin saa sellaisen ominaisuuden joka kertoo, jos kirja on jo aikaisemmin lainattu ja siis luettu.
En kyllä tiedä toimiiko se niin, että näyttää kaikki tuolla kirjastokortilla lainatut kirjat vai vaan nyt siitä asti, kun tuo toiminta on aktivoitu.
Tuhansia. Pelkät kirjalainat vuodessa kirjastosta on toista sataa, kertoo lainaushistoriani. Siihen toinen samanmoinen lehtiä ja äänikirjoja autossa kuunneltavaksi. Noiden lisäksi useita kymmeniä äänikirjoja vuodessa äänikirjapalvelun kautta. Ja ihan tavallinen duunari olen.
itselläni on yli 7000 kirjaa joista lukematta on n.40 kpl. Varmaan tuhansia muita kirjoja olen lukenut, koska jo alle 15-ikäisenä olin lukenut kotikaupunkini kirjaston lasten/nuorten puolen kokonaan ja kirjaston hoitaja antoi minulle aikuisten puolelta valintani mukaan itse tarkastaen etten mitään sopimatonta ottanut. Tästä voitte päätellä jo ikäänikin, koska nykyään ei taida mitään rajoituksia olla toisin kuin 1960 luvulla.
Tosi vaikea arvioida, mutta tuhansia. Veikkaisin 5000- 8000. Olen ollut lukutoukka siitä asti kun opin lukemaan, nykyään tosin kuuntelen enemmän kuin luen.
Kerran mulle näytti yksi yliopistossa kirjallisuutta lukeva nuori nainen, mitä heidän tulee lukea opintojensa aikana. Se oli A4-arkki täynnä kirjojen nimiä. Olin lukenut ne kaikki, paitsi yksi niistä jäi kesken aikoinaan, se oli James Joycen Odysseus.
Vuodesta 1974 2-5 kirjaa viikossa.
Joskus aloitan uuden kirjan ja huomaan sadan sivun jälkeen että olen tainnut lukea tämän aiemminkin.