Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläke häämöttää, miten järjestää raha-asiat?

Vierailija
02.01.2026 |

Olen ollut aina alipalkattu, masentaa ajatus, että eläke on puolet surkeista tuloistani. Lisäksi on vähän säästöjä ja sijoituksia rahastoissa, joista en ymmärrä mitään. Mihin kannattaisi nyt endisijaisesti keskittyä, mikä olisi paras ratkaisu, kun olen jäämässä eläkkeelle noin kolmen vuoden kuluttua?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita saada jotain sivutyötä nyt, kun olet vielä työkykyinen, niin se kartuttaa loppuelämäsi eläkettä. 

Vierailija
22/25 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyttele työelämässä mahdollisimman pitkään, palkka on aina parempi kuin eläke. Muitakin etuja saattaa olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole eläkkeesi välttämättä puolet tuloistasi - kannattaa tarkastaa eläkevakuutusyhtiöstäsi, jotta ei tule pettymyksiä. 

Vierailija
24/25 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden päivät eläkkeellä olleena olen havainnut, että tulojen lisäksi myös menot laskee eläkkeellä (sillä oletuksella, että pysyy terveenä). Ei mene enää rahaa työmatkabensoihin (noin 50 km/päivä) ja työpaikkalounaisiin (11-12 euroa päivä plus kahvit) eikä tarvitse juuri mitään uusia vaatteita.

Vierailija
25/25 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy pankissa juttelemassa sijoitusneuvojan tms. kanssa niin saat ainakin yleiskuvan selväksi itsellesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä