Kertokaa parhaat sukat talvipakkaseen.
Ulkona oli viimeyönä - 15 astetta pakkasta ja mun varpaat paleltu. Tilaan nettikaupasta parhaaksi katsomani sukat.
Kommentit (46)
Itse ostin aikoinaan lekasta merinovillikset - hyvät, mutta pelkkä villa ei kestä kulutusta (sad but true). Åippä neuloi joskus, isän kotipaikalta kerittyjen lampaitten villoista - jumankekka: näähän on mun itteni syöttämien lampaitten villoista kehrätyt ja neulotut! :)
No, äidillä muistisairaus iski ja se siitä sitten. Ostin sitten fudissukat, s-kaupasta: kahdet mustat, yhdet siniset ja valkoiset (keltaisia ja punasia en).
Hyvät, ei vaan saa enää :( . .... Kävin katsomassa vanhempiani; bussilla kotiini lähtö, pohkeita palelsi talvipakkasilla lähtiessä niin älyttömästi. Sitten lämpö nousi ja vaivihkaa kiskoin varret alas :) .... "sukat on sillä makkaralla ja ...." :)))
t. m60v (silloin 50v.).
Ostin jokunen talvi sitten Sievin xl-lestin nahkanilkkurit, vettähylkivät, villavuoriset, alumiinihuopapohjalla. Niiden kanssa olen selvinnyt ihan tavallisellakin sukalla.
Eli huomasin, että se suojaava, eristävä ja tarpeeksi tilava laatujalkine on kaikkein tärkein asia, vasta sitten se sukka siellä jalkineen sisällä. Kun olen varmuuden vuoksi laittanut merisnovillasekoitesukan näihin nilkkureihin, jaloilla on joskus turhankin lämmin ollut kävellessä.
Nämä nilkkurit maksoivat n. 200 euroa, mutta ne ovat olleet ainoat, jotka oikeasti pitävät lämpimänä. Minua ei saa enää mikään sukka vakuuttuneeksi. Vaikka olisi paras laatusukka jalassa, mutta huono jalkine sen päällä, ei se sukka mitään pelastaisi.
Muuten, outo juttu, että kun tuota ikää tullut, niin enemmän paleltaa sormia (ulkona) kuin varpaita. Teini-iässä se oli päinvastoin. Muistan, kun murkkuna/teininä piti notkua kaupungilla, kotiin tullessa varpaat aivan "jäässä". Nyt, vanhempana ne varpaat lähes hikoilee, mutta sormet on aivan .... Ilmeisesti verenkierto (-ongelma?), lämmin veri menee jalkoihin eikä käsiin, niinkuin nuorena.
t. sama m60v.
Supikoiran karvasukat