Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Skitsofreenikoitten oma ketju!

Vierailija
01.01.2026 |

Postaa tähän jos skitsofrenia.

Kommentit (74)

Vierailija
2/74 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

örghts.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kaikkea tämä on tosi tylsäksi tekevä sairaus, ei ole juuri tunteita eikä ajatuksia päässä. 

Vierailija
4/74 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla todettiin jo teininä skitsofreenistyyppinen persoonallisuushäiriö, eli psykoosipiirteinen p.häiriö. Ennenvanhaan sama diagnoosi oli nimeltään "piilevä skitsofrenia".

Vierailija
5/74 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen kaikkea tämä on tosi tylsäksi tekevä sairaus, ei ole juuri tunteita eikä ajatuksia päässä. 

Taitaa olla se lääkitys, joka senbtekee.

Vierailija
6/74 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa jo se ajatusteni lukeminen!

Vierailija
7/74 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan hoitoon!

Vierailija
8/74 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, vaan skitsofrenian oireisiin kuuluu ajatusten ja tunteiden latistuminen, mitä kutsutaan negatiivisiksi oireiksi. Positiivisiksi oireiksi kutsutaan näkyjä ja ääniä joita ei kaikilla skitsoilla ole. 

Vierailija
9/74 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko teillä meni ensipsykoosista diagnoosiin?

Vierailija
10/74 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämähän selittää palstan tasoa.

Vierailija
11/74 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤪🎄💟🖕🌇👀🍻🎅🌿🎊🎇💩💋🍙💓💥🧺💉🍢🔪🐽🔥🛩😻👁🗨🥂💦🤟🚬💊🤑🧠🌈🍹🐷🥳🥃🍣🎁🎀🎑🧬🤮👻🍤🍷

https://media.tenor.com/kDcEavZljW8AAAAM/-hokka-blind-channel.gif 

Vierailija
12/74 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni noin 20 vuotta, oli/on kaikenlaisia muita diagnooseja myös, useampi psykoottinen jakso oli mitä luultiin virheellisesti pelkästään dissosiaatio-oireiksi. 

Vierailija
13/74 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkityksen takia siis ajattelu latistuu? Psykoosilääkkeet poistavat tehokkaasti tunteet, ja turvottavat kehoa. Söin joskus puoli vuotta Risperdalia ja lihoin, enää en syö mitään neuroleptejä. SSRI-lääkkeistä sain manian: hain yli 100:aa työpaikkaa, ostelin autoja, tein vuokrasopimuksia ja hain vaikka mitä yrityslupia + kosin kaikkia tuttuja. Lopetin lääkkeet ja mania loppui. Risolid on ollut paras lääke, sain sitä aikoinaan vankimielisairaalassa, mutta sitä ei saa enää Suomesta. 

Vierailija
14/74 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi. Hyvin menee. Ilman lääkkeitä kohta vuoden ollut. On tunteita ja ajatuksia päässä. Olen tk-eläkkeellä ja kuntoilen päivät pitkät. Ensi kesänä olen kuosissa tällä menolla.

Vierailija
15/74 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman yhtäkään fyysistä tutkimusta tai verikoetta, minun venäläisellä kaverilla todettiin skitsotauti. Psykotera-astronautti vaan näki sen naamasta

Vierailija
16/74 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, vaan skitsofrenian oireisiin kuuluu ajatusten ja tunteiden latistuminen, mitä kutsutaan negatiivisiksi oireiksi. Positiivisiksi oireiksi kutsutaan näkyjä ja ääniä joita ei kaikilla skitsoilla ole. 

Eikö vainoamis- ja kuuloharhat ole positiivisia, näköharhat negatiivisia?

Vierailija
17/74 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras diagnoosi! Eläke juoksee mutta olen riittävän hyväkuntoinen voidakseni tehdä elämälläni mitä haluan. Silti riittävän hullu voidakseni olla välittämättä mistään paskaakaan. 

Vierailija
18/74 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa jo se ajatusteni lukeminen!

Niinpä! Ja lopettakaa sen myrkkykaasun sumuttaminen postiluukusta ja ilmanvaihdosta! 

Vierailija
19/74 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

13-vuotiaana olin ihan sekaisin, valvoin yöt ja kuljin ulkona veitsi kädessä öisin. Näin Jeesus-harhanäyn lähimetsikössä. En kuitenkaan tehnyt mitään pahaa, enkä puhunut sekavia, vaan - suurin ponnistuksin - vaikenin ja esitin että kaikki on hyvin. Psykoosi meni ohi. Seuraavaksi oireilin pahasti 17-vuotiaana ja ymmärsin varata ajan psykiatrilta. Suomessa oli ennen Mielenterveystoimistoja, johon voi soittaa ja varata ajan, saada diagnoosin, sairasloman ym..

Vierailija
20/74 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut monien mt-potilaiden kanssa tekemisissä ja pidän kyllä skitsofreniaa kaikken vaikeinpana sairautena luokassaan. Pakkolääkitys injektiona heille kaikille kuuluisi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä