Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Skitsofreenikoitten oma ketju!

Vierailija
01.01.2026 |

Postaa tähän jos skitsofrenia.

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluan hoitoon!

Minäkin haluan sairaalaan! Eivät vaan ikinä huoli minua, koska olen niin rauhallinen skitsofreenikko, vaikka olisin miten sairas ja kauhuissani.

Vierailija
42/77 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä haluan hoitoon!

Minäkin haluan sairaalaan! Eivät vaan ikinä huoli minua, koska olen niin rauhallinen skitsofreenikko, vaikka olisin miten sairas ja kauhuissani.

Minä sain kolme päivää sairauslomaa lääkäriltä kun olin psykoosissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tuli ensimmäiset psykoosioireet 14 vuotiaana. 18v sain diagnoosin ensimmäisen sairaalahoitoon johtaneen psykoosin jälkeen. Sairaalahoitoja psykoosista johtuen on ollut 3 kpl ja nyt viimeisestä sairaalajaksosta on 5 vuotta. Lääkkeinä on lito, leponex ja suprium. Viimeisen sairaalahoitoni aikana aloitettiin myös sähköhoito, joka on auttanut.

Vierailija
44/77 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako näin skitsofreenikkona kysyä, että onko tämä joku Supon tietojen kalastelu ?

Tämä on Sotilaspoliisitiedustelu. Haemme tykinruokaa Ukrainaan. 

Vierailija
45/77 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole skitsofreniaa, mutta tämä ketju osui silmiini ja haluaisin kysyä noista näkö- ja kuuloharjoista. Tarkoitukseni ei ole olla epätahdikas, eikä tarkoitukseni ole loukata.

Naapurillani on skitsofrenia, on siis tämän ihan itse minulle kertonut. Aina välillä hän on täysin muissa maailmoissa ja puhuu "jollekin" kuiskaillen. Pari kertaa hän on soittanut minulle ja pyytänyt, että voisinko tulla varmistamaan, että hänen asunnossaan ei ole ketään. Olen siis antanut hänelle puhelinnumeroni, että voi soittaa jos tarvitsee apua.

Olen alkanut pohtimaan, että kuinkahan vaihtelevia nuo aistiharhat ovat ja kuinka helppoa on ymmärtää ne epätosiksi ja kuinka helposti taas ns. uskoo niihin? Toki tämä on aina yksilöllistä, mutta noin yleisellä tasolla kiinnostaa.

Vierailija
46/77 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako näin skitsofreenikkona kysyä, että onko tämä joku Supon tietojen kalastelu ?

Ei ole,  älä pelkää! Tämä on yhdyssanasalapoliisien ketju. Tietojenkalastelu on yhdyssana. Jeesuksen nimessä!

Vierailija
47/77 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä sain kolme päivää sairauslomaa lääkäriltä kun olin psykoosissa."

Paranitko 3 päivässä? 👀 Vähän vaikuttaa pilanteolta, ellei psykoosi johtunut jostain myrkytyksestä.

Vierailija
48/77 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🤪🎄💟🖕🌇👀🍻🎅🌿🎊🎇💩💋🍙💓💥🧺💉🍢🔪🐽🔥🛩😻👁🗨🥂💦🤟🚬💊🤑🧠🌈🍹🐷🥳🥃🍣🎁🎀🎑🧬🤮👻🍤🍷

https://media.tenor.com/kDcEavZljW8AAAAM/-hokka-blind-channel.gif 

Pappa vasuineen näyttää liittyneen joukkoon.

Hän tehtailee palstalle montaa sivupersoona-aloitusta. 

Vierailija
49/77 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minä sain kolme päivää sairauslomaa lääkäriltä kun olin psykoosissa."

Paranitko 3 päivässä? 👀 Vähän vaikuttaa pilanteolta, ellei psykoosi johtunut jostain myrkytyksestä.

En parantunut. Lääkäri sanoi minulle että määrää 3 päivää sairauslomaa mutta sitten pitää luvata että menen takaisin töihin.

Vierailija
50/77 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on Sotilaspoliisitiedustelu. Haemme tykinruokaa Ukrainaan. 

Myös CIA voi olla takana. Ehkä myös FBI. Eikä ole. Relaa.

Vierailija
51/77 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäköhän mahtaa olla syynä että psykoosit ovat yleistyneet? Oma poikani sairastui psykoosiin ja minun kahden ystäväni lapsetkin on sairastuneet.

Vierailija
52/77 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole skitsofreniaa, mutta tämä ketju osui silmiini ja haluaisin kysyä noista näkö- ja kuuloharjoista. Tarkoitukseni ei ole olla epätahdikas, eikä tarkoitukseni ole loukata.

Naapurillani on skitsofrenia, on siis tämän ihan itse minulle kertonut. Aina välillä hän on täysin muissa maailmoissa ja puhuu "jollekin" kuiskaillen. Pari kertaa hän on soittanut minulle ja pyytänyt, että voisinko tulla varmistamaan, että hänen asunnossaan ei ole ketään. Olen siis antanut hänelle puhelinnumeroni, että voi soittaa jos tarvitsee apua.

Olen alkanut pohtimaan, että kuinkahan vaihtelevia nuo aistiharhat ovat ja kuinka helppoa on ymmärtää ne epätosiksi ja kuinka helposti taas ns. uskoo niihin? Toki tämä on aina yksilöllistä, mutta noin yleisellä tasolla kiinnostaa.

Itsellä sairaudentunto paranee, jos minulla on seuraa, yksin menen joskus ihan sekaisin.  Vastaan äänille, vaikka seuraavassa hetkessä saatan ajatella, että olikohan tuo ääni realiteettia vai kuvitelmaa. Äänien kuuleminen ja vakoilemisen pelkääminen syö valtavasti energiaa, vaikka en koskaan menekään täysin psykoosiin. Juuri tuo elinvoiman kuluminen aivojen epäkuntoisuuteen ja turhien asioiden pelkäämiseen johtaa työkyvyttömyyteen.  Kyllä kelpaisi mieleltään terveen ihmisen aivot - opiskelisin jonkin kivan ammatin ja yrittäisin päästä työelämään.

Vierailija
53/77 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä tuli ensimmäiset psykoosioireet 14 vuotiaana. 18v sain diagnoosin ensimmäisen sairaalahoitoon johtaneen psykoosin jälkeen. Sairaalahoitoja psykoosista johtuen on ollut 3 kpl ja nyt viimeisestä sairaalajaksosta on 5 vuotta. Lääkkeinä on lito, leponex ja suprium. Viimeisen sairaalahoitoni aikana aloitettiin myös sähköhoito, joka on auttanut.

Hienoa että olet voinut paremmin jo 5 vuotta. Käytkö edelleen sähköshokkihoidossa? Miten usein?

Vierailija
54/77 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla diagnosoitu paranoidinen skitsofrenia vaikka ainut oire vainoharhat. En siis kuule ääniä tai näe näkyjä ollenkaan.

Vierailija
55/77 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla diagnosoitu paranoidinen skitsofrenia vaikka ainut oire vainoharhat. En siis kuule ääniä tai näe näkyjä ollenkaan.

No kyllä ne kriteerit täyttyvät jos on vainoharhainen.

Vierailija
56/77 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En parantunut. Lääkäri sanoi minulle että määrää 3 päivää sairauslomaa mutta sitten pitää luvata että menen takaisin töihin."

Siis sairaana töihin. Anna kun arvaan: työpaikkalääkäri? 

Vierailija
57/77 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäköhän mahtaa olla syynä että psykoosit ovat yleistyneet? Oma poikani sairastui psykoosiin ja minun kahden ystäväni lapsetkin on sairastuneet.

Päihteet?

Vierailija
58/77 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät persut saa perustaa  palstaa vain toisilleen !

Vierailija
59/77 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen kaikkea tämä on tosi tylsäksi tekevä sairaus, ei ole juuri tunteita eikä ajatuksia päässä. 

Eikös näiltä just löydykin monenmoista ajatusta ja osa jopa ihan mielikuvituksen tuotetta sairaudesta johtuen 

Vierailija
60/77 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä sairaudentunto paranee, jos minulla on seu

Kiitoksia vastauksestasi.

Kun olen käynyt tarkistamassa naapurini asunnon, se on hämmentävää kuinka naapurini pelko on niin totaalista, että se miltei tarttuu minuunkin. Siis kyllähän minun järkeni sanoo, ettei siellä asunnossa ole yhtään ketään, mutta se toisen tunnereaktio on vaan niin aito ja vahva. Voin vain kuvitella kuinka kuluttavaa tuo on. Rankka sairaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän