Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Skitsofreenikoitten oma ketju!

Vierailija
01.01.2026 |

Postaa tähän jos skitsofrenia.

Kommentit (107)

Vierailija
81/107 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sanoman virallinen linja estää vähemmistöryhmien ääni?

Vierailija
82/107 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli mut olikin väärä diagnoosi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/107 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saitko mitään korvauksia? Veikkaan että et, kun mitään vastuuta ei näy olevan.,

Vierailija
84/107 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä muita liitänäissairauksia teillä skitsoilla on ja onko niiden hoito kunnossa

Pitäisikö olla? Diabeteksen ja sisäelinvaurioita antipsykooteilla voidaan kyllä aiheuttaa, samaten pssd eli seksuaalisen toiminnan häiriöt, sillä ei toki mitään väliä  kun eihän kukaan kanssamme haluaisi harrastaa seksiä muutenkaan, eikös,  joten no prob kajotkaa vaan ja tuhotkaa kehomme väkisin, sehän on vaan "liitännäissairaus"

Tuo on kauheaa mitä ne lääkkeet tekee mutta onneksi maailmassa ei oo mitään niin ihmeellistä kuin ihmiskeho, se korjaa itse itseään. Yritäpä löytää kaivinkone joka tekee saman mutta niin vaan ne luun murtumatkin paranee ihmisessä. Joten uskon että tuollaisetkin vauriot kun antaa keholle terveellistä polttoainetta, liikuntaa ja positiivisia ajatuksia.

Vierailija
85/107 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korvauksia? Miks mä olisin saanu? Keneltä olisin edes hakenu? 

Vierailija
86/107 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain diagnoosin 18v ja muutettiin nykyseen (C-PTSD+ADHD) vasta 2-3v sit. Käytin aikoinaan 550mg päivässä leponexia. En saanu mitään korvauksia enkä olis ees osannu hakea. Oon nyt vasta kuitenkin 23. Mut en myöskään saanu pysyviä haittavaikutuksia

Vierailija
87/107 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa keskustelemaan vasemmistolaiset.

Vierailija
88/107 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitovirhe? Jos sinua hoidettu väärän diagnoosin mukaan.

Vierailija
89/107 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitovirhe? Jos sinua hoidettu väärän diagnoosin mukaan.

AAh. En saa. Koska mulle ei jääny pysyviä ongelmia ja hoito oli sen vanhan diagnoosin mukaan oikeata. Ainut josta olisivin voinu saada oli osastolla tapahtuneet mut nekin kerkes vanheta. Eli pelkkä väärä diagnoosi ei riitä, etenkään kun ne hoiti mua oikealla tavalla kun oli skitsofrenia virallisesti.

Vierailija
90/107 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä tuli ensimmäiset psykoosioireet 14 vuotiaana. 18v sain diagnoosin ensimmäisen sairaalahoitoon johtaneen psykoosin jälkeen. Sairaalahoitoja psykoosista johtuen on ollut 3 kpl ja nyt viimeisestä sairaalajaksosta on 5 vuotta. Lääkkeinä on lito, leponex ja suprium. Viimeisen sairaalahoitoni aikana aloitettiin myös sähköhoito, joka on auttanut.

Hienoa että olet voinut paremmin jo 5 vuotta. Käytkö edelleen sähköshokkihoidossa? Miten usein?

En käy sähköshokkihoidossa. 

Vierailija
91/107 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä muita liitänäissairauksia teillä skitsoilla on ja onko niiden hoito kunnossa

Pitäisikö olla? Diabeteksen ja sisäelinvaurioita antipsykooteilla voidaan kyllä aiheuttaa, samaten pssd eli seksuaalisen toiminnan häiriöt, sillä ei toki mitään väliä  kun eihän kukaan kanssamme haluaisi harrastaa seksiä muutenkaan, eikös,  joten no prob kajotkaa vaan ja tuhotkaa kehomme väkisin, sehän on vaan "liitännäissairaus"

Tuo on kauheaa mitä ne lääkkeet tekee mutta onneksi maailmassa ei oo mitään niin ihmeellistä kuin ihmiskeho, se korjaa itse itseään. Yritäpä löytää kaivinkone joka tekee saman mutta niin vaan ne luun murtumatkin paranee ihmisessä. Joten uskon että tuollaisetkin vauriot kun antaa keholle terveellistä polttoainetta, liikuntaa ja positiivisia ajatuksia.

Nämä lääkkeet tuhoaa kehoa jotenkin syvällä tavalla. Tuntuu että vaikuttaa solujen uusiutumiskykyynkin jotenkin. Mielestäni täysin barbaarista pakottaa näitä aineita injektioina ihmisille. Varsinkaan kun dopamiini-teoriaa ei ole kukaan todistanut.

Vierailija
92/107 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia arvoja kannnatatte? Minulle vihreät ja vasemmistolaiset arvot tärkeitää.

Oikeisto

Vierailija
93/107 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäköhän mahtaa olla syynä että psykoosit ovat yleistyneet? Oma poikani sairastui psykoosiin ja minun kahden ystäväni lapsetkin on sairastuneet.

Skitsofrenia sekoittuu varsinkin alaikäisillä autisminkirjoon tai dissosiaatiohäiriöön. Skitsofrenian yleisin alkamisikä on n.20 vuotta. Aiemmin alkanut oireilu voi juontaa juurensa dissosiaatiohäiriöön, aspergeriin tai esim. alhaisen syntymäpainon tai muun syntymätrauman aiheuttamaan lievään aivovaurioon (esim. äidin veren negatiivisen Rhesustekijän aikaansaamaan vauvan bilirubiinitason nousuun). 

Mikäli lasten isä/ äiti on ulkomaalaistaistainen, tämäkin on riski autisminkirjolle, johtunee D-vitamiinivajeesta uusimpien Yle- uutisten mukaan. 

Tää on muuten totta. Ja jos diagnoosi tehdään osastolla niin vielä suurempi riski. Kun noita diagnooseja ei myöhemmin tarkisteta jos oot saanu jonkun ellei ihan pakko.

Vierailija
94/107 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika mielikuvitus, ujous/välttelevyys ja runoiluun taipumus tulkitaan nykyään kuulemma skitsofreniaksi. Itse välttelen tietoisesti ihmisiä ja tunnen liian voimakkaasti herkkänä ihmisenä. Silti psykiatri epäilee skitsofreniaa eli tunneköyhyyttä kohdallani.

Vierailija
95/107 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liika mielikuvitus, ujous/välttelevyys ja runoiluun taipumus tulkitaan nykyään kuulemma skitsofreniaksi. Itse välttelen tietoisesti ihmisiä ja tunnen liian voimakkaasti herkkänä ihmisenä. Silti psykiatri epäilee skitsofreniaa eli tunneköyhyyttä kohdallani.

Tunneköyhyyttä on myös helppo noiden epäillä jos pelkäät lääkäreitä/hoitajia ja jäädyt vaikka muualla olisitkin normaali

Vierailija
96/107 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunneköyhyyttä on myös helppo noiden epäillä jos pelkäät lääkäreitä/hoitajia ja jäädyt vaikka muualla olisitkin normaali

Kyllä ja estyneeseen persoonaan, eli oikeaan diagnoosini, kuuluu tunteiden ilmaisun vaikeus, kun ei uskalla näyttää tunteitaan. Psykologi ja psykoterapeutti ovat tuon diagnoosin kannalla. He ovat nähneet tunteitani.

Vierailija
97/107 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri heiluttelee mustia vaatteita parvekkeella ja lähettää sähköä päähän pistorasioiden kautta vaikuttaakseen ajatuksiini.

Ja jokainen vastaantuleva mies rais kaa minut.

Vierailija
98/107 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ja estyneeseen persoonaan, eli oikeaan diagnoosini, kuuluu tunteiden ilmaisun vaikeus, kun ei uskalla näyttää tunteitaan. Psykologi ja psykoterapeutti ovat tuon diagnoosin kannalla. He ovat nähneet tunteitani.

Sen takia niiden pitäs saada tietoa tapaamisten ulkopuolella. Oon ihan erilainen vs vastaanotolla. Mulla vaan osaston takia traumoja lääkäreistä ja hoitajista niin pelkään niitä kuollakseni. Pelkokin toki tunne

99/107 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujous/Välttelytaipumus tunnutaan nykyään helposti sotkettavan muotidiagnooseihin kuten autismiin ja skitsofreniaan. Itselläni on varsin huonot kokemukset poliklinikkatyöskentelystä. Välttelevä persoonallisuus on loppu viimein yleisempää kuin psykoosisairaudet. 

Minulla ei ole tunne- eikä mielikuvitusköyhyyttä toisin kuin skitsofreniaa sairastavilla. Pikemminkin päinvastoin, liikaa uhka-ja ennakkopelkoja joita pakenen eskapismiin. Tunteiden tunnistaminen ja ilmaisu hankaloitunut, sillä ne ovat näkyvissä olevan pinnan alla voimakkaita ja vivahteikkaita. Uskallus kertoa niistä puuttuu. Tunteiden panttaaminen on merkki välttelevästä persoonanhäiriöstä, ei skitsofreniasta. Näiden vuoksi välttelen kontakteja.

Ketuttaa huolella, kun edes kuvittelen olevani "skitsofreenikko". Tulee oksettava olo.

Vierailija
100/107 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chunky kirjoitti:

Välttelevä persoonallisuus on loppu viimein yleisempää kuin psykoosisairaudet. 

Minulla ei ole tunne- eikä mielikuvitusköyhyyttä toisin kuin skitsofreniaa sairastavilla.  Tunteiden panttaaminen on merkki välttelevästä persoonanhäiriöstä, ei skitsofreniasta.

"Välttelevää persoonanhäiriötä" ei löydy tautiluokituksesta. Estynyt persoonallisuushäiriö saattaa olla se jota haet? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi