Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itse sanoin omalle pojalle että kotona ei asuta enää 18 jälkeen!

Vierailija
01.01.2026 |

Heti kun on täyttänyt 18 vuotta, on etsittävä omaa kämppää, eikä isän ja äidin helmoissa valmiissa ruokapöydässä! En ole mikään hotellinomistaja.

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juuri kello 18.00?

Vierailija
62/86 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ruotsissa ei ole pahemmin tyhjiä asuntoja. Ja opiskeluasunnotkin on kiven takana. Eikä ole täällä ruotsissa perinnettä että lapset pistetään maailmalle heti 18 veenä. Useinhan lukiokin on vielä kesken sillon. 

Meillä sai lapset aikoinaan asua niin kauan kun tarvitsivat, opiskelijat tietty tuli takasin kesälomakuukaudet.

Asuimme omakotitalossa niin tilaa oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme omistusasunnossa, joten lapset saa asua kotona niin kauan kuin tykkäävät. On myös iso asunto, joten on omaa rauhaa. Osoite pitää laittaa poste restante, että saa paremmat tuet, varmaan Helsinkiin kun siellä koulussa kirjoilla.

Vierailija
64/86 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tytär oli 18-vuotiaana lukiossa ja sai pienen opintorahan. Ei olisi ollut mitään järkeä ajaa pois asumaan johonkin yksiöön yhteikunnan tuolla koska tässä omakotitalossa oli tilaa missä asua. Enkä todellakaan ottanut vuokraa missään kohtaa vaikka lukion jälkeen aloitti vakituisessa työssä. Omilleen muutti 21-vuotiaana ja nyt aloittaa AMK-opinnot töiden ohessa.

Ap saattaa olla trolli, mutta kyllä noita mulkkuja vanhempia on jotka ajaa lapsen pois kotoa heti kun tämä täyttää 18v vaikka vanhemmilla olisi kotona tilaa ja rahaa edelleen maksaa nuoren eläminen. 

Vierailija
65/86 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaako mennä vankilaan? Siellä saisi katon päälle ja ihania ystäviä.

Vierailija
66/86 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs pappi sanoi myös, että hänen poikansa pitää muuttaa pois kotoa kun täyttää 18. Huom. pappi!

Aloitus  saattaa olla provo mutta tämä ei ole. On tämän papin kanssa sama harrastus ja kertoi tämän mulle, joten ei ole edes toisen käden tietoa. Sanoi ettei ala aikuista miestä elättämään. Muutti käsitykseni papeista kertaheitolla.

Tää lähtee nyt vähän sivuraiteille, mutta jossakin tutkimuksessa mainittiin, että psykopaatteja houkuttaa papin tehtävä, koska on mahdollisuus päästä manipuloimaan herkkiä ihmisiä.

Vierailija
67/86 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt tammikuussa ja täytin 18 ollessani toista lukuvuotta lukiossa. Äiti olisi halunnut minun muuttavan pois kotoa, mutta koska täällä pikkupaikkakunnalla oli aika huono tilanne vuokra-asuntojen suhteen tehtiin kompromissi. Sain asua kotona, eikä minun tarvinnut maksaa asumisestani. Opiskelusta aiheutuvat kustannukset, henkilökohtaiset hygieniatuotteet ja vaatteet kustansin itse kesätyörahoilla.

Vierailija
68/86 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on tyttärelle jo asunto katsottuna. Ei ole varaa pitää kotona. Omassaan saa täydet tuet.

Tämä on se rahareikä, joka suomessa pitäisi tukkia. 

Olen jo pitkään ihmetellyt, että miksi 18-vuotiaat muuttavat yhteiskunnan tuilla omilleen. Italiassa ja Espanjassa esimerkiksi asuvat vanhemmillaan, kunnes tienaavat itse asumisensa.

(Ei sekoiteta tähän nyt sitä, että osa opiskelee kaukana ja siksi on muutettava.)

Entäs jos sitä lasta ei ikinä kiinnosta opiskella ammattia eikä saa työtä? Onko vanhemmilla silloin ikuinen elatusvelvollisuus? 

Se on heidän tekemä lapsi.  

Vierailija
69/86 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas pyysin asumaan kotona niin kauan kun on armeeja käyty ja ammatti hankittu.  En tehnyt tätätä lasta yhteiskunnan elätiksi.  Pääsi valmistuttuaan töihin ja 2 v säästi omaan asuntoon käsirahan.  Näin oli hyvä alku aloittaa oma elämä.

Vierailija
70/86 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaiset vanhemmat potkii lapsena pelolle ????

Vierailija
71/86 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minä teen niin, en tiedä muista "hemmottelijoista".

Vierailija
72/86 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeä ap, heittää poikansa pihalle joka ilta klo 18! Talvella vaikea löytää lämmintä yöpaikkaa.

Vierailija
73/86 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalit 18-vuotiaat haluaa lähteä pois mammansa helmoista. Ap ei kuulunut heihin. 

Vierailija
74/86 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törkeä ap, heittää poikansa pihalle joka ilta klo 18! Talvella vaikea löytää lämmintä yöpaikkaa.

Lasun paikka.

Vierailija
75/86 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalit 18-vuotiaat haluaa lähteä pois mammansa helmoista. Ap ei kuulunut heihin. 

Asun yksin tälläkin hekellä??? Vaimo erosi minusta

Vierailija
76/86 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma poikani, oma tyttäreni, naisena kirjoitan jne.

Kuulkaapa inselit, opetelkaa kirjoittamaan aikuisen asiatekstiä. Jos sulla on lapsi, ei ole tarpeen inttää, että hän on omasi, paitsi jos kyse on mielikuvituslapsesta tai kohdistat lapseesi jotain harhaista omistamisenhalua.

Aina nämä huonosti kirjoittavat jankuttajat paljastavat sepittämisensä näillä freudilaisilla. 

Vierailija
77/86 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on tyttärelle jo asunto katsottuna. Ei ole varaa pitää kotona. Omassaan saa täydet tuet.

Tämä on se rahareikä, joka suomessa pitäisi tukkia. 

Olen jo pitkään ihmetellyt, että miksi 18-vuotiaat muuttavat yhteiskunnan tuilla omilleen. Italiassa ja Espanjassa esimerkiksi asuvat vanhemmillaan, kunnes tienaavat itse asumisensa.

(Ei sekoiteta tähän nyt sitä, että osa opiskelee kaukana ja siksi on muutettava.)

Entäs jos sitä lasta ei ikinä kiinnosta opiskella ammattia eikä saa työtä? Onko vanhemmilla silloin ikuinen elatusvelvollisuus? 

Se on heidän tekemä lapsi.  

Sori harhoistasi, mutta 18-vuotiaalla ei ole enää oikeutta vanhempansa elatukseen. Jos hänet haluaa pois kattonsa alta eikä hän vapaaehtoisesti häivy, käynnistetään ihan normaali häätöprosessi.

Vierailija
78/86 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas pyysin asumaan kotona niin kauan kun on armeeja käyty ja ammatti hankittu.  En tehnyt tätätä lasta yhteiskunnan elätiksi.  Pääsi valmistuttuaan töihin ja 2 v säästi omaan asuntoon käsirahan.  Näin oli hyvä alku aloittaa oma elämä.

Tätätä. Jokos on pojulla nainen? Siis kun sua ei lasketa.

Vierailija
79/86 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Varmaan ap:n kaltaiset, jos hän olisi ikinä päässyt kastamaan kärkeä.

Vierailija
80/86 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijan jälkeen on hyvä lähteä kokeilemaan omia siipiä, tai kun jatko-opinnot alkavat. Mahdollisesti myös työ, jos ei opinnot maita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan