Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itse sanoin omalle pojalle että kotona ei asuta enää 18 jälkeen!

Vierailija
01.01.2026 |

Heti kun on täyttänyt 18 vuotta, on etsittävä omaa kämppää, eikä isän ja äidin helmoissa valmiissa ruokapöydässä! En ole mikään hotellinomistaja.

Kommentit (124)

Vierailija
101/124 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessahan tuo on mahdollista. Ei juuri missään muualla kukaan voi muuttaa 18-vuotiaana pois kotoa ilman tuloja ja ilman tuloja ei saa asuntoa. Ei muualla anneta ihmisille asuntoa, toimerntuloa ym tuosta noin vaan. 

Eiköhän tuokin käytäntö pian loppune. Hölmöläissatujen mukaan kansakunnan elämän järjestäminen tuottaa hölmöläissatujen mukaisia seurauksia.  

Vierailija
102/124 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskovaisten maailmassa naimaluvan saa jo 15v. Eli on kohtuullista että 18v jo elättää omaa perhettään.

Kertoisitko perusteluineen minkä uskonnon uskovaiset noin toimivat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/124 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs pappi sanoi myös, että hänen poikansa pitää muuttaa pois kotoa kun täyttää 18. Huom. pappi!

Aloitus  saattaa olla provo mutta tämä ei ole. On tämän papin kanssa sama harrastus ja kertoi tämän mulle, joten ei ole edes toisen käden tietoa. Sanoi ettei ala aikuista miestä elättämään. Muutti käsitykseni papeista kertaheitolla.

Voi kun tietäisit millaisia pappeja meillä on töissä.

Vierailija
104/124 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei olla kotiin tultu klo 18 jälkeen, ei tartte tulla enää ollenkaan!

Vierailija
105/124 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

21-, 23- ja 25-vuotiaat olivat juuri joulusta uuteen vuoteen meillä. Kiva oli, että he asuivat pitkästä aikaa hetkisen kanssamme.

Vierailija
106/124 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs pappi sanoi myös, että hänen poikansa pitää muuttaa pois kotoa kun täyttää 18. Huom. pappi!

Aloitus  saattaa olla provo mutta tämä ei ole. On tämän papin kanssa sama harrastus ja kertoi tämän mulle, joten ei ole edes toisen käden tietoa. Sanoi ettei ala aikuista miestä elättämään. Muutti käsitykseni papeista kertaheitolla.

Voi kun tietäisit millaisia pappeja meillä on töissä.

Pappi pappi pappi pap,

pappi pappi pappi pap....

Mitenkähän muuten lausutaan tuon Gershon nimi, "Zörsön"?

Vierailija
107/124 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko antaneet lapsellenne sellaiset hyvät, rakastavat eväät elämään, että hän pärjää itsenäisesti? Jotenkin epäilyttää...

Vierailija
108/124 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elämässäni kohdannut yhden isän, joka sanoi pakkaavansa lapsensa matkalaukun ja heittävänsä sen ulkorappusille, ellei lapsi itse älyä lähteä. Kovasieluisempaa ihmistä en tunne.

Vierailija
109/124 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen elämässäni kohdannut yhden isän, joka sanoi pakkaavansa lapsensa matkalaukun ja heittävänsä sen ulkorappusille, ellei lapsi itse älyä lähteä. Kovasieluisempaa ihmistä en tunne.

Oikein!

Vierailija
110/124 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä raakoja vanhempia. Aivan hirveä ajatellakaan, että nakkaisi lukion 2. Luokkalaisen ulos kotoa. En voi käsittää, että saadaan lapsi ja kun tulee tietty ikä niin heitetään ulos. 

Vierailija
111/124 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos, olet samanlainen peruspaska vanhempi kuin minä, niin kyllä se jälkikasvu lähtee 18 vuotiaana riemusta kiljuen omilleen.

Vierailija
112/124 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sit kannata myöskään palvelutalossa rollaattorissa roikkuen valittaa, ettei edes omat lapset käy katsomassa. Nyyhkyjuttuja "hylätyistä vanhuksista" saa aina silloin lukea iltalehdistä, milloin ei ole edes hautajaisiin tullut kukaan. Yhy yhy.

Vierailija
113/124 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluttaisiin viivyttää itsenäistymistä? 18- vuotiaat ovat aikuisia miehiä ja naisia! Hyvin monet muuttavat pois kotoa jo 16 vuotiaina, kun haluavat päästä mieleiseensä lukioon tai ammattikouluun.

Vierailija
114/124 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluttaisiin viivyttää itsenäistymistä? 18- vuotiaat ovat aikuisia miehiä ja naisia! Hyvin monet muuttavat pois kotoa jo 16 vuotiaina, kun haluavat päästä mieleiseensä lukioon tai ammattikouluun.

Eri asia lähteä hallitusti omasta toiveesta suunnitelmien ja vanhempien tuen kanssa kuin että nakataan ulos ja pahimmillaan varoittamatta. 

Vierailija
115/124 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vanhemmat kun vanhenevat odottavat vaikka mitä apua jälkikasvulta? Jopa hoitoa? 

Vierailija
116/124 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä raakoja vanhempia. Aivan hirveä ajatellakaan, että nakkaisi lukion 2. Luokkalaisen ulos kotoa. En voi käsittää, että saadaan lapsi ja kun tulee tietty ikä niin heitetään ulos. 

Vain Suomessa näin. 

Vierailija
117/124 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mun vanhemmat antoivat asua kotona niin kauan kuin itse haluan. Kävin töissä ja säästin rahaa oman asunnon ostoon. 

Nelikymppisenä oli jo maksettu kämppä. 

Vierailija
118/124 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaiset vanhemmat potkii lapsena pelolle ????

Ainakin minä teen niin, en tiedä muista "hemmottelijoista".

Miksi sinulla on lapsi? Me muut saamme sitten olla hänelle se vanhempi, mitä sinä et ollut, vaikka se oli tehtäväsi. Me maksamme aiheuttamasi terveyskulut. Puhumattakaan inhimillisestä kärsimyksestä. 

Minä olen psykopaattivanhemman lapsi, joka eli laiminlyötynä, mutta silti vanhemman mielestä oli hemmoteltu, jos ei hypännyt, kun hän käski tai osallistunut omiin kuluihinsa alle 10 v. Minulla ei ollut edes kasvopyyhettä ja hammasharjaa. 

Kaikesta huolimatta yritin saada otteen normaalista elämästä ja muuten sainkin, mutta sosiaalisesti jään aina jotenkin ulkopuolelle, asun omalla planeetallani. Ja lopulta sitten tapahtui se, mitä olen 18-vuotiaasta pelännyt, työkyky ei pysynyt kasassa enää viisikymppisenä. Olen loppuunajettu. 

Vierailija
119/124 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin jo 16 v. kyllä oli pelottavaa, joku voi pärjätä noin.

Vierailija
120/124 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No luonnollinen jatkehan on pistää poika miesten kouluun oppimaan. Ja voihan nykyään sen tytönkin painostaa meneen armeijaan hankkimaan elämänoppeja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi