Itse sanoin omalle pojalle että kotona ei asuta enää 18 jälkeen!
Heti kun on täyttänyt 18 vuotta, on etsittävä omaa kämppää, eikä isän ja äidin helmoissa valmiissa ruokapöydässä! En ole mikään hotellinomistaja.
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalit 18-vuotiaat haluaa lähteä pois mammansa helmoista. Ap ei kuulunut heihin.
Asun yksin tälläkin hekellä??? Vaimo erosi minusta
Tarkoitatko: "asun yksin täällä Hekalla"?
Sulla ikinä mitään vaimoa tai lasta ole ollutkaan eikä tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on muuttanut kaikki lapset omilleen ennen kuin täyttivät 18.
Miksi? Paskat kotiolot?
En ole tämä, jolle vastasit. Mutta olemme ostaneet sijoitusyksiöitä ja lapset muuttivat näihin alle 18- vuotiaina. Asunnot ovat ihan lähellä. Ovat jo kolmikymppisiä ja kaikki hyvin.
Erilaista voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Armeijan jälkeen on hyvä lähteä kokeilemaan omia siipiä, tai kun jatko-opinnot alkavat. Mahdollisesti myös työ, jos ei opinnot maita.
Minä en ole lähtenyt kotitalostani mihinkään. 66 vuotta asunut samassa talossa. Viimeiset reilut 30 vuotta yksin. Työelämässä pärjäsin kansalaiskoulu pohjalta eläkeikään asti. Armeijan sijaan kävin siviilipalveluksen 80-luvun alussa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on muuttanut kaikki lapset omilleen ennen kuin täyttivät 18.
Kyllähän moni lähtee huonosta kodista heti kun pääsee.
Kyllä mätä kodista lähteekin ,mutta rajaton on kamppailu pojalla ettei kotinsa paska tarttunut häneen vaan hyvää on opeltava loppuun asti.
Saako se häätämäsi lapsi jossain vaiheessa tulla sua jeesailemaan, jos sairastut vakavasti tai tulet vanhana köyhäksi ja avuttomaksi?
Vierailija kirjoitti:
Ja minkäs vuoksi sä niitä lapsia ylipäätään hommasit?
Kun hän on avuton ja avun tarpeessa , niin silloin voi käydä mielessä että nyt on lapsen vuoro ja velvollisuus hoitaa ja auttaa. Tuleekohan🤔🤔.
Ainakin 32-vuotiaaksi saa asua vanhempien luona.
Jatkat vaan paskanjauhantaa näillä palstoilla
ET SANONUT, EI SULLA OLE LAPSIA.
OLET TROLLAAAJA
Oma poika saattaa sanoa 81 vuotiaalle synnytäjälkr, että kotona ei sitten enää asuta!
Vierailija kirjoitti:
Saako se häätämäsi lapsi jossain vaiheessa tulla sua jeesailemaan, jos sairastut vakavasti tai tulet vanhana köyhäksi ja avuttomaksi?
Saa! Ja pitääkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas pyysin asumaan kotona niin kauan kun on armeeja käyty ja ammatti hankittu. En tehnyt tätätä lasta yhteiskunnan elätiksi. Pääsi valmistuttuaan töihin ja 2 v säästi omaan asuntoon käsirahan. Näin oli hyvä alku aloittaa oma elämä.
Tätätä. Jokos on pojulla nainen? Siis kun sua ei lasketa.
Mihin persaukinen naisen tarvitsee?
Juu Suomessa on hullu systeemi, kun valtio maksaa nuorelle asunnon ja elämisen, vailla mitään vaatimuksia. Ei siis tarvitse nuoren opiskella tai käydä töissä, mutta valtio maksaa pelkästä kotona piereskelystä. Ei ihme, että Suomi on konkurssissa.
Vielä tyhmempää on valtion maksaa 18-vuotiaalle päihdeongelmaiselle oma kämppä huumeidenkäyttöä varten ! Kaikissa narkkaritarinoissa omaan kämppään muutto omilleen ( vanhempien vähäisenkin kontrollin alta ) on pahentanut ongelmaa. Aivan järjetöntä touhua. Valtion pitäisi vaatia edes kunnollista elämää ja töitä tai opiskelua vastineeksi rahalle.
Kauhea ajatellakaan, että käynnistäisin häätöprosessin 18v lapseni suhteen. Itse olen aina ollut tervetullut kotiin vanhempanakin, jos on tarve ollut. Olemme aina sanoneet omille lapsillemme, että kotikoti on aina heille auki. 21v poikamme opiskelee kotipaikkakunnalla, asuu täällä kotona. En ikinä! häätäisi lapsiani pois. Kyllä aikanaan lähtevät aivan varmasti ihan itse.
Tyttäreni muutti 18-vuotiaana opiskelija-asuntoon, vaikka olisi kyllä voinut asua joko minun tai isänsä luonakin. Meiltä kouluun noin 40km, julkisilla matka-aika 1,5 tuntiasuuntaansa ja opintutukea sai noin 20e/kk. Nyt asuu solussa, koulumatka 5 minuuttia ja opinto- ja asumistuen jälkeen rahaa jää vielä 180e/kk. Mielestäni oli hyvin järkevä ratkaisu häneltä, kesäksi varmaan muuttaa vielä kotiin, mutta eiköhän syksyn tullen taas lähde.
Meilläkin poika yliopistossa ja mukava kun vielä jaksaa meitä, rakas lapsemme.
Ymmärrettävästi. Aiotko muutenkin seurata Maunulan muumion jalanjäljissä?