Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saanut toimeentulotukea uusiin silmälaseihin. Pitäisi pienestä eläkkeestä ne ostaa

Vierailija
31.12.2025 |

Mitä jos joudun liikenne onnettomuuteen sen tähden etten näe ajaa. Onko Kela vastuussa? 

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos luottotiedot on kunnossa, uudet lasit voi liisata. Useimmissa ketjuliikkeissä on systeemi, jossa maksat kuukausimaksun, esim. 20 €. Kesto pari vuotta, jonka aikana linssejä voi uusia ja näköä tarkastuttaa, silmänpohjat kuvauttaa ilmaiseksi.

Vierailija
22/100 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaani eyewear  monitehot alle 200e postikuluineen. Hyvää joulua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään saanut. Olen pärjännyt pakosta näillä laseilla jo 20 vuotta. Telkkarista en näe tekstityksiä.

Mä olen tilannut kahdet lasit lenswayltä, maksoi molemmat (eri aikaan ostettu) noin 50e postimaksuineen. Suosittelen lämpimästi. Tuon rahan säästää pienemmistäkin tuloista. Naurettavaa yrittää pärjätä jollain 20v vanhoilla laseilla kun uudet saa parissa viikossa edullisesti. 

Eihän tuossa ole valittavana silmälasien tehoja. Maksaa varmasti erikseen.

Vierailija
24/100 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

990e eläke ja 500e asumistuki ei ole pieni tulo

Vierailija
25/100 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

>Mitä jos joudun liikenne onnettomuuteen sen tähden etten näe ajaa. Onko Kela vastuussa? 

Ei, olet itse vastuussa siitä, että olet ajokuntoinen. Ei alkokaan ole vastuussa rattijuopoista. 

No sitten tuolla logiikalla kenenkään työttömän tai sairaan ei ole pakko hakea mitään ensisijaisia tukia tai toimimaan niin kuin hallitus haluaisi. Kelan pitää mukisematta maksaa ilman mitään, ehtoja tai porkkanoita.

Autolla ajaminen ei ole automaattinen oikeus. Logiikkasi on kummallista. 

T. Luonnontieteilijä

Vierailija
26/100 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos luottotiedot on kunnossa, uudet lasit voi liisata. Useimmissa ketjuliikkeissä on systeemi, jossa maksat kuukausimaksun, esim. 20 €. Kesto pari vuotta, jonka aikana linssejä voi uusia ja näköä tarkastuttaa, silmänpohjat kuvauttaa ilmaiseksi.

Tai tilaat ne banaanilta 150e/lasit.

Vierailija
27/100 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään saanut. Olen pärjännyt pakosta näillä laseilla jo 20 vuotta. Telkkarista en näe tekstityksiä.

Mä olen tilannut kahdet lasit lenswayltä, maksoi molemmat (eri aikaan ostettu) noin 50e postimaksuineen. Suosittelen lämpimästi. Tuon rahan säästää pienemmistäkin tuloista. Naurettavaa yrittää pärjätä jollain 20v vanhoilla laseilla kun uudet saa parissa viikossa edullisesti. 

Tää nyt oikeasti riippuu tosi paljon siitä, millaisista voimakkuuksista puhutaan. Jos on pienet voimakkuudet, pienet virheet lasien hionnassa ja tarkkuuspisteessä antaa antaakse. Itselläni on melkein -9 coimakkuus ja lasien pitää olla tarkalleen oikein. Pienikin virhe mittauksessa tai hionnassa aiheuttaa vääristymän. 

Vierailija
28/100 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Banaanista uuset lasit. 

Vierailija
29/100 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna silmälasit ovat olleet halvimmillaan 29 euroa peruslinsseillä! Sangat on mitä on (1 vaihtoehto), mutta on tyhmää kärsiä ja tihrustella. Ei pitäis olla liian kallista! 

Nyt taitaa olla halvin 59 euroa.

Ei muuta kun tietyn firman mainoksia seuraamaan ja kaupoille!

Temusta saa halpoja lukulaseja, mutta sitten pitäisi tilata muutakin, ehkä turhaa tavaraa, että saa 25 euron tilauksen täyteen ja ilmaisen toimituksen.

Vierailija
30/100 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ósta banaanilasit https://banaanieyewear.fi/collections/silmalasit?srsltid=AfmBOoqP-DLJqh… Ihan hyvät on.

Ovat tv. Asiakas joka on tyytyväinen ja sääati yli tonnin.

Vierailija
31/100 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenswayn laseissa oli ruuvit löysällä, kiristäkää ne!

Vierailija
32/100 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kantikset saa mitään apua mihinkään. Edes lääkkeitä ei ole eläkeläisellä oikeutta saada. Lääkärin määräämiä lääkkeitä siis. Ja alle 1000e kuukaudessa eläke.

Maalaa naamasi mustaksi ja mölise mina olla sokea ei nahda edes nalka.

Vierailija
33/100 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä vuonna silmälasit ovat olleet halvimmillaan 29 euroa peruslinsseillä! Sangat on mitä on (1 vaihtoehto), mutta on tyhmää kärsiä ja tihrustella. Ei pitäis olla liian kallista! 

Temusta saa halpoja lukulaseja, mutta sitten pitäisi tilata muutakin, ehkä turhaa tavaraa, että saa 25 euron tilauksen täyteen ja ilmaisen toimituksen.

Banaanista saa  kahdet yksiteholasit satasella.

Vierailija
34/100 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monitehoja ei varmasti saa noin halvalla. Mitä edes on peruslinssit? Monesti kehykset ja silmälasit maksavat erikseen.

Vierailija
35/100 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämähän on kunnon nylkyrihinta. 

Vierailija
36/100 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin tarvitsisin uuden silmälasit tai edes linssit. Sangat vielä menisi. Olen töissä 80% työajalla ja olen ulosotossa eli käteen ei jää suurta summa. Nytkin tuli tänään palkkaa n.1200€. Asun yksin omakotitalossa joten kuluja on. Ei, en muuta tästä pois väliaikaisen elämäntilanteen vuoksi. Kärvistelen sen viitisen vuotta velkoja maksellen ja sitten helpottaa.

Ei ole varaa silmälaseihin. Mulla on taittovika joten ei mitkä tahansa linssit käy. Lisäksi pitäisi näkötarkistaa ja tarvitsen kaksitehot. 

Vierailija
37/100 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kauheeta. Kaiken joutuu itse maksamaan. Yhy yhy

Vierailija
38/100 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.lensway.fi/silmalasit/silmalasilista?sort=price

Lensway taitaa olla halvin eikä sieltä yritetä kaupata mitään erikoisia linssinkäsittelyitä. 

Siis miten tämä yritys järjestää näönmittauksen  ja silmänpohjan tarkastuksen? Kuka määrää linssit? Missä se silmälääkäri tai optikko luuraa? Ne linssithän  tärkeimmät ja kalleimmat ovat.  Kehykset ovat pikkujuttu linssien rinnalla.

Vierailija
39/100 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monitehoja ei varmasti saa noin halvalla. Mitä edes on peruslinssit? Monesti kehykset ja silmälasit maksavat erikseen.

Jaa Banaani myy monitehoja 150e/kpl . Halvemmat tosta ois kai ilmaiset.

Vierailija
40/100 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa ole valittavana silmälasien tehoja. Maksaa varmasti erikseen.

Kun alat tehdä tilausta verkkokauppa kysyy vahvuudet. Jos ei ole tullut käytyä optikolla tai silmälääkärin vastaanotolla vuosiin niin kannattaa tietenkin käydä ensin hakemassa tuore resepti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän