En saanut toimeentulotukea uusiin silmälaseihin. Pitäisi pienestä eläkkeestä ne ostaa
Mitä jos joudun liikenne onnettomuuteen sen tähden etten näe ajaa. Onko Kela vastuussa?
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään saanut. Olen pärjännyt pakosta näillä laseilla jo 20 vuotta. Telkkarista en näe tekstityksiä.
Mä olen tilannut kahdet lasit lenswayltä, maksoi molemmat (eri aikaan ostettu) noin 50e postimaksuineen. Suosittelen lämpimästi. Tuon rahan säästää pienemmistäkin tuloista. Naurettavaa yrittää pärjätä jollain 20v vanhoilla laseilla kun uudet saa parissa viikossa edullisesti.
Tää nyt oikeasti riippuu tosi paljon siitä, millaisista voimakkuuksista puhutaan. Jos on pienet voimakkuudet, pienet virheet lasien hionnassa ja tarkkuuspisteessä antaa antaakse. Itselläni on melkein -9 coimakkuus ja lasien pitää olla tarkalleen oikein. Pienikin virhe mittauksessa tai hionnassa aiheuttaa vääristymän.
Jep. Itselläkin huono näkö (ei aivan yhtä huono kuin sinulla) ja monitehotarve, alennuksessakin yli 1200€. Käyn töissä mutta maksan erissä, reilu satanen kuussa.
Edullisemminkin kyllä voi saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään saanut. Olen pärjännyt pakosta näillä laseilla jo 20 vuotta. Telkkarista en näe tekstityksiä.
Mä olen tilannut kahdet lasit lenswayltä, maksoi molemmat (eri aikaan ostettu) noin 50e postimaksuineen. Suosittelen lämpimästi. Tuon rahan säästää pienemmistäkin tuloista. Naurettavaa yrittää pärjätä jollain 20v vanhoilla laseilla kun uudet saa parissa viikossa edullisesti.
Tää nyt oikeasti riippuu tosi paljon siitä, millaisista voimakkuuksista puhutaan. Jos on pienet voimakkuudet, pienet virheet lasien hionnassa ja tarkkuuspisteessä antaa antaakse. Itselläni on melkein -9 coimakkuus ja lasien pitää olla tarkalleen oikein. Pienikin virhe mittauksessa tai hionnassa aiheuttaa vääristymän.
Noilla voimakkuuksilla kannattaa miettiä laserleikkausta, tulee ajan saatossa halvemmaksi kuin uusia laseja muutaman vuoden välein. Senkin saa tietääkseni osamaksulla, jos ei ole varaa maksaa kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin tarvitsisin uuden silmälasit tai edes linssit. Sangat vielä menisi. Olen töissä 80% työajalla ja olen ulosotossa eli käteen ei jää suurta summa. Nytkin tuli tänään palkkaa n.1200€. Asun yksin omakotitalossa joten kuluja on. Ei, en muuta tästä pois väliaikaisen elämäntilanteen vuoksi. Kärvistelen sen viitisen vuotta velkoja maksellen ja sitten helpottaa.
Ei ole varaa silmälaseihin. Mulla on taittovika joten ei mitkä tahansa linssit käy. Lisäksi pitäisi näkötarkistaa ja tarvitsen kaksitehot.
B a naa ni 150e monitehot. Kannattaa toki mennä eräisiin kivijalka putiikkeihin ja maksaa itsensä kipeäksi.
Ei silmälasit ole enää nykyään kalliita. Alle satasella saa omilla vahvuuksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos luottotiedot on kunnossa, uudet lasit voi liisata. Useimmissa ketjuliikkeissä on systeemi, jossa maksat kuukausimaksun, esim. 20 €. Kesto pari vuotta, jonka aikana linssejä voi uusia ja näköä tarkastuttaa, silmänpohjat kuvauttaa ilmaiseksi.
No tämähän on kunnon nylkyrihinta.
Kannatetaan! Tv. Kokoomus ja Persut.
Kysele joltain,jos on jollain tarjota lappunen "kaverille ilmaiset lasit". Mun pieni eläkkeinen vanhempi osti itselleen kahdet lasit ja tuli kolmannet ilmaiseksi. Mä en todellakaan maksanut niistä laseista euroakaan. Mut hän osaa käyttää rahaa näköjään, että jää pienestä eläkkeestä rahaa laseihin.
Sinä vastaat ihan omasta ajokunnossa, jos et näe et aja, jos olet kipeä et aja, jos ryyppäät et aja jne. Silmälaseja saa halvalla jopa monitehoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos luottotiedot on kunnossa, uudet lasit voi liisata. Useimmissa ketjuliikkeissä on systeemi, jossa maksat kuukausimaksun, esim. 20 €. Kesto pari vuotta, jonka aikana linssejä voi uusia ja näköä tarkastuttaa, silmänpohjat kuvauttaa ilmaiseksi.
No tämähän on kunnon nylkyrihinta.
No ei kyl itse asiassa ole. Mulla pelkät linssit maksaa noin 800e. Ostan uudet lasit aina tarjouksista tyyliin vaikka maksa vain toinen linssi ja siitä huolimatta, mun lasit maksaa aina noin 700e. Mulle tuollainen diili tulisi halvaksi ja saisin uusia linssejä useammin kuin uusin nyt. Nyt huomaan, että en näe enää lähelle nykyisillä laseillani hyvin ja liisattuna vaihtaisin linssit.
Silmäleikkaus maksaa kai jotain 3000€. Se on monelle aivan saavuttamaton hinta. Ap:n kannattaa tarkistaa myös mitä piilarit maksaisi. Ne on nykyään melko halpoja myös.
Vierailija kirjoitti:
Kysele joltain,jos on jollain tarjota lappunen "kaverille ilmaiset lasit". Mun pieni eläkkeinen vanhempi osti itselleen kahdet lasit ja tuli kolmannet ilmaiseksi. Mä en todellakaan maksanut niistä laseista euroakaan. Mut hän osaa käyttää rahaa näköjään, että jää pienestä eläkkeestä rahaa laseihin.
Nuo tarjoukset on nykyään niin, että kaikki lasit pitää olla samoilla vahvuuksilla. Ei saa enää perheenjäsenille tai kaverille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosi sitten kahdet monotehot 59 euroa Specsaversilta
Vierailija kirjoitti:
Harkinnanvarainen toimeentulotuki myönnetään sosiaalitoimistosta eikä kelasta. Sinne varaamaan aikaa sosiaalityöntekijälle.
Voi luoja luuletko että sosiaalityöntekijä voi varata aikaa silmälaseja varten?? Tietäisit millaisia haasteita ihmisillä on ja heillekään ei tahdo riittää aikaa. Sos.työntekijän asiakkaat ovat erityistä tukea tarvivia luuletkö silmälaseihin tukea hakevan olevan sellainen?
Vierailija kirjoitti:
Harkinnanvarainen toimeentulotuki myönnetään sosiaalitoimistosta eikä kelasta. Sinne varaamaan aikaa sosiaalityöntekijälle.
Juu, emme myönnä silmälaseihin. Jos niitä ei saa Kelan perustoimeentulotuesta, siihen on syy. Ei me lähdetä siinä paikkaamaan, Jos silmälasit on niin tärkeät, niin luulisi, että niihin ihan ensimmäisenä laittaisi rahansa.
t. sossu
Vierailija kirjoitti:
Sinä vastaat ihan omasta ajokunnossa, jos et näe et aja, jos olet kipeä et aja, jos ryyppäät et aja jne. Silmälaseja saa halvalla jopa monitehoja
Kela myöntää ap:lle joko työkyvyttömyyseläkkeen tai tukea laseihin. Eikä sössötä kuin Sussanna Koski, että kaikilla meillä on haasteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna silmälasit ovat olleet halvimmillaan 29 euroa peruslinsseillä! Sangat on mitä on (1 vaihtoehto), mutta on tyhmää kärsiä ja tihrustella. Ei pitäis olla liian kallista!
Nyt taitaa olla halvin 59 euroa.
Ei muuta kun tietyn firman mainoksia seuraamaan ja kaupoille!
Temusta saa halpoja lukulaseja, mutta sitten pitäisi tilata muutakin, ehkä turhaa tavaraa, että saa 25 euron tilauksen täyteen ja ilmaisen toimituksen.
Banaanista saa kahdet yksiteholasit satasella.
Tunge banaani perseeseesi jankuttaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna silmälasit ovat olleet halvimmillaan 29 euroa peruslinsseillä! Sangat on mitä on (1 vaihtoehto), mutta on tyhmää kärsiä ja tihrustella. Ei pitäis olla liian kallista!
Nyt taitaa olla halvin 59 euroa.
Ei muuta kun tietyn firman mainoksia seuraamaan ja kaupoille!
Temusta saa halpoja lukulaseja, mutta sitten pitäisi tilata muutakin, ehkä turhaa tavaraa, että saa 25 euron tilauksen täyteen ja ilmaisen toimituksen.
Banaanista saa kahdet yksiteholasit satasella.
Tunge banaani perseeseesi jankuttaja.
Kyllä lammas kannataa köyhän maksaa turhasta. Sillä se velkalaiva kääntyy!
Jos on varaa autoon ja sen ylläpitoon luulisi olevan varaa laseihin.
Vierailija kirjoitti:
Ei kantikset saa mitään apua mihinkään. Edes lääkkeitä ei ole eläkeläisellä oikeutta saada. Lääkärin määräämiä lääkkeitä siis. Ja alle 1000e kuukaudessa eläke.
Jos eläkeläinen ei saa lääkkeisiin toimeentulotukea, on tulot sen suuruiset, että niillä pystyy ostamaan ne itse. Tämä on ihan puhdasta matematiikkaa koko toimeentulotuki.
t. sossu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo tarjoukset on nykyään niin, että kaikki lasit pitää olla samoilla vahvuuksilla. Ei saa enää perheenjäsenille tai kaverille.
Talven mahtavin ale: Kahdet sinulle ja kolmannet kaverille
Tollanen teksti löyty yhdestä silmälasiliikkeestä.
Ei ole työntekokaan tai sen haku, tilanteessa jossa kokoomus kikkailee valehdellen kansalle että töitä on ja että töitä on pakko tehdä vaikka työpaikkoja ei ole. T. Taloustieteilijä