En saanut toimeentulotukea uusiin silmälaseihin. Pitäisi pienestä eläkkeestä ne ostaa
Mitä jos joudun liikenne onnettomuuteen sen tähden etten näe ajaa. Onko Kela vastuussa?
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.lensway.fi/silmalasit/silmalasilista?sort=price
Lensway taitaa olla halvin eikä sieltä yritetä kaupata mitään erikoisia linssinkäsittelyitä.
Siis miten tämä yritys järjestää näönmittauksen ja silmänpohjan tarkastuksen? Kuka määrää linssit? Missä se silmälääkäri tai optikko luuraa? Ne linssithän tärkeimmät ja kalleimmat ovat. Kehykset ovat pikkujuttu linssien rinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Jos on varaa autoon ja sen ylläpitoon luulisi olevan varaa laseihin.
Ilman autoa ei jumalan selän takana matkusteta töihin. Kaupungissa taas kokoomus vetoinen talouspolitiikka syö kaikki rahat.
Nettikaupasta tilasin varalasit (miinus vahvuuksilla!) 17 eurolla. Normaalilasit on moniteholasit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään saanut. Olen pärjännyt pakosta näillä laseilla jo 20 vuotta. Telkkarista en näe tekstityksiä.
Mä olen tilannut kahdet lasit lenswayltä, maksoi molemmat (eri aikaan ostettu) noin 50e postimaksuineen. Suosittelen lämpimästi. Tuon rahan säästää pienemmistäkin tuloista. Naurettavaa yrittää pärjätä jollain 20v vanhoilla laseilla kun uudet saa parissa viikossa edullisesti.
Tää nyt oikeasti riippuu tosi paljon siitä, millaisista voimakkuuksista puhutaan. Jos on pienet voimakkuudet, pienet virheet lasien hionnassa ja tarkkuuspisteessä antaa antaakse. Itselläni on melkein -9 coimakkuus ja lasien pitää olla tarkalleen oikein. Pienikin virhe mittauksessa tai hionnassa aiheuttaa vääristymän.
No
Noilla voimakkuuksilla kannattaa miettiä laserleikkausta, tulee ajan saatossa halvemmaksi kuin uusia laseja muutaman vuoden välein. Senkin saa tietääkseni osamaksulla, jos ei ole varaa maksaa kerralla.
Tämä on totta, jos leikkaus on mahdollista. Olen nyt siinä tilanteessa, että näköni huononeminen on käytännössä pysähtynyt ja alkaa tulla ikänäköä (plussaa). Olen miettinyt laseria, koska lasit ovat ärsyttäviä maatessa sohvalla pää tyynyllä tai lenkkeilessä (huurtuu). Nyt kun ole muutaman vuoden seurannut näköni kehittymistä, niin se on aika tarkalleen pysähtynyt, joten harkitsen laseria nyt. Laseria ei kannata tehdä silloin, kun näkö vielä muuttuu suuresti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna silmälasit ovat olleet halvimmillaan 29 euroa peruslinsseillä! Sangat on mitä on (1 vaihtoehto), mutta on tyhmää kärsiä ja tihrustella. Ei pitäis olla liian kallista!
Nyt taitaa olla halvin 59 euroa.
Ei muuta kun tietyn firman mainoksia seuraamaan ja kaupoille!
Temusta saa halpoja lukulaseja, mutta sitten pitäisi tilata muutakin, ehkä turhaa tavaraa, että saa 25 euron tilauksen täyteen ja ilmaisen toimituksen.
Monitehoja ei varmasti saa noin halvalla. Mitä edes on peruslinssit? Monesti kehykset ja silmälasit maksavat erikseen.
Peruslinssit = ykstehot (senhän sanoo jo nimikin), ei extraohennuksia, ei muita "hienouksia". Noilla pärjää esim. autoillessa ja telkkaria katsoessa näkee tekstityksen.
Tuo on "könttätarjous", silmälasit: Kehykset, eli sangat + linssit. Huomaatko kömmähdyksen sanavalinnoissasi?
En huomauta pahalla, on vaan hyvä käyttää oikeita ilmauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin tarvitsisin uuden silmälasit tai edes linssit. Sangat vielä menisi. Olen töissä 80% työajalla ja olen ulosotossa eli käteen ei jää suurta summa. Nytkin tuli tänään palkkaa n.1200€. Asun yksin omakotitalossa joten kuluja on. Ei, en muuta tästä pois väliaikaisen elämäntilanteen vuoksi. Kärvistelen sen viitisen vuotta velkoja maksellen ja sitten helpottaa.
Ei ole varaa silmälaseihin. Mulla on taittovika joten ei mitkä tahansa linssit käy. Lisäksi pitäisi näkötarkistaa ja tarvitsen kaksitehot.
B a naa ni 150e monitehot. Kannattaa toki mennä eräisiin kivijalka putiikkeihin ja maksaa itsensä kipeäksi.
Lopeta jo tuo jankutus tuosta vi tun banaanista! Etkö vajaaälyinen tajua, että mun näkö pitää tarkistaa ja mulle ei riitä mitkään peruspaskat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos luottotiedot on kunnossa, uudet lasit voi liisata. Useimmissa ketjuliikkeissä on systeemi, jossa maksat kuukausimaksun, esim. 20 €. Kesto pari vuotta, jonka aikana linssejä voi uusia ja näköä tarkastuttaa, silmänpohjat kuvauttaa ilmaiseksi.
No tämähän on kunnon nylkyrihinta.
No ei kyl itse asiassa ole. Mulla pelkät linssit maksaa noin 800e. Ostan uudet lasit aina tarjouksista tyyliin vaikka maksa vain toinen linssi ja siitä huolimatta, mun lasit maksaa aina noin 700e. Mulle tuollainen diili tulisi halvaksi ja saisin uusia linssejä useammin kuin uusin nyt. Nyt huomaan, että en näe enää lähelle nykyisillä laseillani hyvin ja liisattuna vaihtaisin linssit.
Edeleenkin Banaani. Tai siis kannattaa toki maksaa turhaan satoja euroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään saanut. Olen pärjännyt pakosta näillä laseilla jo 20 vuotta. Telkkarista en näe tekstityksiä.
Mä olen tilannut kahdet lasit lenswayltä, maksoi molemmat (eri aikaan ostettu) noin 50e postimaksuineen. Suosittelen lämpimästi. Tuon rahan säästää pienemmistäkin tuloista. Naurettavaa yrittää pärjätä jollain 20v vanhoilla laseilla kun uudet saa parissa viikossa edullisesti.
Tää nyt oikeasti riippuu tosi paljon siitä, millaisista voimakkuuksista puhutaan. Jos on pienet voimakkuudet, pienet virheet lasien hionnassa ja tarkkuuspisteessä antaa antaakse. Itselläni on melkein -9 coimakkuus ja lasien pitää olla tarkalleen oikein. Pienikin virhe mittauksessa tai hionnassa aiheuttaa vääristymän.
No
Kaikkien silmille ei voi tehdä laserleikkausta.
Mitä persaukinen silmälaseilla tekee ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna silmälasit ovat olleet halvimmillaan 29 euroa peruslinsseillä! Sangat on mitä on (1 vaihtoehto), mutta on tyhmää kärsiä ja tihrustella. Ei pitäis olla liian kallista!
Nyt taitaa olla halvin 59 euroa.
Ei muuta kun tietyn firman mainoksia seuraamaan ja kaupoille!
Temusta saa halpoja lukulaseja, mutta sitten pitäisi tilata muutakin, ehkä turhaa tavaraa, että saa 25 euron tilauksen täyteen ja ilmaisen toimituksen.
Banaanista saa kahdet yksiteholasit satasella.
Tunge banaani perseeseesi jankuttaja.
Kyllä lammas kannataa köyhän maksaa turhasta. Sillä se velkalaiva kääntyy!
Pidä turpasi kiinni huo ra. Mä en ole kirjoittanut yhtään mitään siitä onko mulla itsellä silmälaseja tai onko mulla rahaa ostaa mitäkin. Mua vain vituttaa sun kaltaiset paskajankuttajat.
Vierailija kirjoitti:
Mitä persaukinen silmälaseilla tekee ?
Mitä sä noin tyhmä ihminen teet aivoillasi yhtään mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.lensway.fi/silmalasit/silmalasilista?sort=price
Lensway taitaa olla halvin eikä sieltä yritetä kaupata mitään erikoisia linssinkäsittelyitä.
Siis miten tämä yritys järjestää näönmittauksen ja silmänpohjan tarkastuksen? Kuka määrää linssit? Missä se silmälääkäri tai optikko luuraa? Ne linssithän tärkeimmät ja kalleimmat ovat. Kehykset ovat pikkujuttu linssien rinnalla.
Voi hyvää päivää taas. Optikko tai silmälääkäri määrää voimakkuudet kuten liikkeestä ostettaessa. Tilaaja hoitaa itse tietenkin itselleen lapun jossa lukee tarvittavat tiedot. Siitä lapusta tilaaja lukee tiedot ja näpyttelee ne tilauksen yhteydessä toimittajalle tiedoksi. Näkee ettet ole mitään vastaavaa netistä tilannut.
Itse en ole myöskään saanut harkinnanvaraista vastaaviin välttämättömiin menoihin. Olen katsellut kun Suomea puhumaton lappaa ruokalahjakortille Ben&jerrys ym tavaraa. Ei myöskään laskea osannut vaan tukki koko kassan ja pakotti kaupan työntekijät kanniskelemaan pois pakasteet ynnä muut tavarat jotka ei menneet siihen 100-150 e summaan. Oli kymmenien eurojen edestä tuotteita siinä yliarviossa.
Paljonko tämä pieni eläke ja asumistuki yhteensä ovat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman autoa ei jumalan selän takana matkusteta töihin. Kaupungissa taas kokoomus vetoinen talouspolitiikka syö kaikki rahat.
Eihän eläkeläinen tee töitä? Oikeasti köyhällä ei todellakaan ole varaa pitää autoa hupiajeluun.
BANAANI
BANAANI
BANAANI
BANAANI
BANAANI
BANAANI
BANAANI
BANAANI
BANAANI
BANAANI
BANAANI
BANAANI
BANAANI
BANAANI
BANAANI
BANAANI
BANAANI
BANAANI
BANAANI
BANAANI
BANAANI
BANAANI
BANAANI
BANAANI
BANAANI
BANAANI
BANAANI
BANAANI
BANAANI
BANAANI
BANAANI
BANAANI
BANAANI
BANAANI
BANAANI
Vierailija kirjoitti:
Ei kantikset saa mitään apua mihinkään. Edes lääkkeitä ei ole eläkeläisellä oikeutta saada. Lääkärin määräämiä lääkkeitä siis. Ja alle 1000e kuukaudessa eläke.
Vinku vonku. Minimieläke on paria euroa vaille tonnin, ja se tarkoittaa ettei ole juuri töitä eläessään tehnyt.
Me nuoremmat saadaan reilu puolet tuosta, ja silti pärjätään jotenkin.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole myöskään saanut harkinnanvaraista vastaaviin välttämättömiin menoihin. Olen katsellut kun Suomea puhumaton lappaa ruokalahjakortille Ben&jerrys ym tavaraa. Ei myöskään laskea osannut vaan tukki koko kassan ja pakotti kaupan työntekijät kanniskelemaan pois pakasteet ynnä muut tavarat jotka ei menneet siihen 100-150 e summaan. Oli kymmenien eurojen edestä tuotteita siinä yliarviossa.
Ymmärrän ärtymyksesi, koska itsekin olin vastaavassa tilanteessa, jossa harkinnanvaraisena minulle ei myönnetty ensiasuntoon muuttaessani mitään tukea hankkia sinne mitään. Sosiaalitoimi järjesti minulle asunnon, kun olin vielä opiskelija, koska en voinut enää asua kotona ja olin jo 18v. Muuta tukea en sieltä saanut, mutta onneksi sain tutuilta esim kattilan, kupin, haarukat, veitset ja lusikat jne. Kyllä sitä itsekin näin jälkikäteen miettii töitä tehdessä, että yhteiskunta maksaa esim. 10v Suomessa asuneille edelleen tulkkipalvelut ja miettii sitä, mitä tukea itse sai nuorena, kun oli pakko muuttaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin työssäkäyvä sitten tarvitsee toimeentulotukea? Kai työssäkäyvällä on varaa itse kustantaa lasinsa?
Itsellä voimakkuus "vain" -6 ja ihan hyvät sieltä tuli. Ostin kehykset Lenswayn alesta, maksoi kokonaiset 5e. Linssit yhteensä tais olla 30-40e päälle postikulut. Olin erittäin epäilevällä kannalla sen suhteen mitä sieltä tulee mutta työttömänä ei ollut kauheasti valinnanvaraa. Sama setti Instrusta vähintään 1500e. Nyt pitäisi hommata monitehot ja nehän maksaa. Lenswayltä saa mun vahvuuksilla alle 200e niin tilaan sieltä.
Eikä merkkiliikkeestä ostaminen takaa välttämättä parempaa lopputulosta. Paljon ihmisillä kokemuksia kun on mennyt pieleen eikä meinata millään korjata, sitäkin nihkeämmin korvata.