Orpo leikkaamassa lisää vähätuloisilta (linkki)
Kun eurooppa sitä vaatii:
Silti on tunnin junaan tuhlata miljardeja eli haiskahtaa korruptiolta.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
voisi meiltä hyvätuloisiltakin leikata..
Meinaan veroprosenttia.
Älä jaksa. Yli 60000 vuodessa, % 21. Naurettavan matala. 🤣
Yli 100 000 vuodessa, veroprosentti nyt 45%. Tähän kun tulee päälle ne veroluonteiset maksut niin menee yli 50 että heilahtaa.
50 000€ vuodessa tilille, reilu neljä tonnia kuukaudessa. Silläkö ei pärjää? Minä pärjäsin hyvin alle 2000€/kk palkalla, maksoin yksin asuntolainan ja elätin lapset. Matkusteltiin, harrastettiin, rempattiin keittiö ja kylpyhuone, ostettiin autoja ja huonekaluja ym. Säästöjäkin kaikilla ja nykyään myös sijoituksia. Ikinä ei ole tarvinnut itkeä maksettujen verojen perään kun nettotulot on riittäneet hyvin. Kannattaa opetella budjetointia ja kehittää itsetuntoa ettei tarvitse ostaa rahalla hyväksyntää muilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaan veroprosenttia.
Yli 100 000 vuodessa, veroprosentti nyt 45%. Tähän kun tulee päälle ne veroluonteiset maksut niin menee yli 50 että heilahtaa.
Verohallinto kertoi kuun alussa, että suurin osuus ansiotuloveroista tässä maassa tulee niiltä, joiden vuositulot ovat 40000 - 59000euroa. Minä kuulun tuohon porukkaan. Sattumalta sain verokortin ensi vuodelle juuri samoihin aikoihin, kun tuosta kerrottiin. Veroprosenttini palkkatulolle on ensi vuonna 21,5.
Jos veroprosenttini nousisi ja palkastani
Ei maailma paina alamäkeen. Suomi painaa alamäkeen. Suomi on jäänyt jo pysyvästi jälkeen muista pohjoismaista.
Orpolle ja CO:lle vähätulpiset eivät selkeästi ole Suomalaisia.
Leikkaukset tuo työpaikkoja ja yritykset sitten palkkaa työttömiä. Miksi suomessa on tyhmin pääministeri tällä planeetalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaan veroprosenttia.
50 000€ vuodessa tilille, reilu neljä tonnia kuukaudessa. Silläkö ei pärjää? Minä pärjäsin hyvin alle 2000€/kk palkalla, maksoin yksin asuntolainan ja elätin lapset. Matkusteltiin, harrastettiin, rempattiin keittiö ja kylpyhuone, ostettiin autoja ja huonekaluja ym. Säästöjäkin kaikilla ja nykyään myös sijoituksia. Ikinä ei ole tarvinnut itkeä maksettujen verojen perään kun nettotulot on riittäneet hyvin. Kannatta
Ei kai kyse ole siitä, että pärjääkö isolla palkalla vai ei. Kyse on Suomen sosialistisesta tasapäistämisestä, jossa kukaan ei saisi tienata yhtään enemmän, kuin joku toinen. Ei, vaikka olisi korkeampi koulutus, huomattavasti vastuullisempi työ tai jos tekee työnsä paremmin, kuin muut. Tämä viimeinen kohta syö pahasti esim. sairaanhoitajia, joilla on käytännössä sama palkka suoraan taulukosta.
Odotan jo innolla kun Suomen ykkös ministeri ovat Antit L ja K Tytti ja Nasima.
Tämä on vasta alkua. Pohdin jo jokin aika sitten sitä, mikä olisi Suomen kaikkien aikojen epäsuosituin hallitus. Veikkasin sitä, joka aloittaa vuoden 2027 vaalien jälkeen, hallituspohjasta riippumatta.
Se joutuu lopulta sekä korottamaan veroja yhä kireämmiksi että karsimaan etuuksia, eikä se silti pysty toteuttamaan kunnolla niitä kunnianhimoisia suunnitelmia hoitajamitoituksista, koulutuksen kunnianpalautuksesta, terkkareiden kunnostuksesta, ilmastonmuutoksen torjumisesta ja kaikesta muusta hyvästä, jotka edeltäjät ovat viisaudessaan laatinut ja perinnöksi jättänyt.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on rahoja pankkitileillä ja nyt olisi aika kuluttaa niitä sillä Suomi täytyy nostaa nousuun. Tämä rahojen kiertoon laittaminen koskee myös eläkeläisiä, joilla on monilla rahaa pankkitileillä ja kenties rahaksi muutettavissa olevaa omaisuuttakin eikä niitä varoja haluta käyttää vaan phistellään kaikesta ja kärkytään ilmaista. Nyt eletään aikakautta jossa nuukasti eläminen ei ole hyve vaan pahe!
Yksityistä ihmistä viekoitellaan jatkuvasti elämään kuluttamisen kautta, ostamaan Kiinassa koottuja elektroniikkabokseja, lentämään Espanjaan, yms Tuhoisaa ja turhaa rahankäyttöä.
En ymmärrä miksei minua veroteta enemmän. Ja naapuria. Ja sinua. Tai ymmärrän, sehän johtuu Suomessa omaksutusta politiikasta, jossa palkkaverotusta voi vain laskea, ei koskaan nostaa. Mutta järjettömyyttä se on silti, tässä tilanteessa.
Pakko kehua Orpoa! Kerrankin meillä on pääministeri, joka uskaltaa tehdä kipeitä ratkaisuja, jotta Suomi voisi pysyä jatkossakin hyvinvointivaltiona. Yleensä hallitus ja ministerit miettivät vain seuraavia vaaleja ja pyrkivät tekemään sellaisia päätöksiä, jotta äänestäjät eivät suuttuisi. Orpolla on ballssit, vaikka se tuleekin maksamaan kokoomukselle hallituspaikan seuraavissa vaaleissa. Arvostan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on rahoja pankkitileillä ja nyt olisi aika kuluttaa niitä sillä Suomi täytyy nostaa nousuun. Tämä rahojen kiertoon laittaminen koskee myös eläkeläisiä, joilla on monilla rahaa pankkitileillä ja kenties rahaksi muutettavissa olevaa omaisuuttakin eikä niitä varoja haluta käyttää vaan phistellään kaikesta ja kärkytään ilmaista. Nyt eletään aikakautta jossa nuukasti eläminen ei ole hyve vaan pahe!
Yksityistä ihmistä viekoitellaan jatkuvasti elämään kuluttamisen kautta, ostamaan Kiinassa koottuja elektroniikkabokseja, lentämään Espanjaan, yms Tuhoisaa ja turhaa rahankäyttöä.
En ymmärrä miksei minua veroteta enemmän. Ja naapuria. Ja sinua. Tai ymmärrän, sehän johtuu Suomessa omaksutusta politiikasta, jossa palkkaverotusta voi vain laskea, ei koskaan nostaa. Mutta järjettömyyttä se on silti, tässä tilanteessa.
Keskiluokka halutaan hemmotella veronmaksuhaluiseksi, joten se saa myös eniten etuja. Ja se on hullua! Maksan veroja, ja valtio antaa samat rahat minulle takaisin poliitikkojen mielenoikkujen mukaan. Olen hyvätuloinen, koska Suomessa siihen ei tarvita kummoisia tuloja.
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Vanhemmallani on hyvät säästöt, joitakin satoja tuhansia euroja pankissa. Halusi lahjoittaa minulle joitakin satasia, sanoin että en tarvitse, pärjään omillani. Sen sijaan ehdotin että anna lapsilleni, heillä on pieniä lapsia ja asuntovelkaa. Suuttui ja tiuski "itse tässä jokainen on joutunut lainansa maksamaan". No niin on, minäkin olen ja pienikin apu olisi ollut tervetullut silloin. Nyt ei ole mitään tarvetta. Jos vielä tarjoaa rahojaan, otan sittenkin ne vastaan mutta lahjoitan eteenpäin lapsilleni ja pidämme suut kiinni mummolan suuntaan. Kukaan ei niitä perintönä tarvitse kun me lapsetkin jo yli 60 vuotiaita, omat velat maksettu. En ymmärrä miksi boomereille on niin vastenmielistä auttaa nuoria joilla tiukkaa taloudellisesti. Rahat menisivät heti kiertoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Vanhemmallani on hyvät säästöt, joitakin satoja tuhansia euroja pankissa. Halusi lahjoittaa minulle joitakin satasia, sanoin että en tarvitse, pärjään omillani. Sen sijaan ehdotin että anna lapsilleni, heillä on pieniä lapsia ja asuntovelkaa. Suuttui ja tiuski "itse tässä jokainen on joutunut lainansa maksamaan". No niin on, minäkin olen ja pienikin apu olisi ollut tervetullut silloin. Nyt ei ole mitään tarvetta. Jos vielä tarjoaa raho
Millä logiikalla tuollaisesta asiasta voi suuttua ja alkaa tiuskimaan? Luulisi se isovanhemmalle olla kunnia-asia auttaa lastenlasten asuntolainoissa ennemmin kuin syytää jollekkin joka ei sitä niin tarvitse?
Ap, nostit esille tunnin junan. Oletko ihan varma, että ajetaanko toista ratayhteyttä Lounais- ja Länsi-Suomen suurien satamien suunnalta pääkaupunkiseudulle pelkästään matkustajaliikenteen vuoksi vai voisiko siihen liittyä jotain pääkaupunkiseudun ja koko Suomen huoltovarmuuteen liittyviä asioita?
Vierailija kirjoitti:
No jatketaan me kuluttajatkin sopeuttamista, keksin vaikka kuinka monta säästökeinoa lisää ettei tarvitse tuhlata rahojani tänne kotimaan pk-yrittäjille
Itse siitä kärsit kun et tee tarvittavia hankintoja,lapsellista ja lisäksi lisäät työttömyyttä. Tosi sankariteko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MItä sä selität? Mulla ainakin on viimeisten vuosien osalta verotus noussut.
Kertoo vaan siitä, että on varaa vielä leikata! Ehkä työnteko alkaa maistumaan, kun palkka on suurempi kuin tuet! Miksi vaivautua, jos köllöttelemällä jää enemmän käteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaan veroprosenttia.
Suomen rikkaimmat saavat tulonsa tyypillisesti pääomatuloina. Suurten pääomatulojen verotus puolestaan on huomattavasti kevyempää kuin vastaavan kokoisten ansiotulojen. Lisäksi listaamattomien yritysten osingoissa on huomattava verohuojennus.
Erikseen on vielä kansainvälinen verosuunnittelu. Se ei tyypillisesti ole mahdollista tavalliselle palkansaajalle, mutta on yleisempää omistajien keskuudessa. Lisäksi varallisuusvero poistettiin vuonna 2006.
Vierailija kirjoitti:
Pakko kehua Orpoa! Kerrankin meillä on pääministeri, joka uskaltaa tehdä kipeitä ratkaisuja, jotta Suomi voisi pysyä jatkossakin hyvinvointivaltiona. Yleensä hallitus ja ministerit miettivät vain seuraavia vaaleja ja pyrkivät tekemään sellaisia päätöksiä, jotta äänestäjät eivät suuttuisi. Orpolla on ballssit, vaikka se tuleekin maksamaan kokoomukselle hallituspaikan seuraavissa vaaleissa. Arvostan!
Ei Suomi ole enää mikään hyvinvointivaltio. Sosiaaliturva ei riitä elämiseen, eikä hoitoonkaan pääse jos tarvitsisi. Tiet ovat pilalla, koulutus on romutettu, kansallisomaisuus on syöty. Ei ole enää mitään. Samaa Siperiaa Vladivostokiin asti.
Vierailija kirjoitti:
Julkinen paine on sai Marinin hallituksen perumaan jokaisen leikkausta etäisestikin muistuttavan päätöksensä. Kyseisen hallituksen toistuvat mielenmuutokset osoittivat, että jos joku tuleva hallitus haluaa lähteä sopeuttamaan taloutta menoleikkauksilla, sen on kestettävä kovaa julkista painetta. Petteri ja Riikka, koettakaa tekin kestää, kaikki ajaattele kuten julkisuudessa huudetaan.
Missä suurituloisten osallistuminen "hilipati hippan pippan - bileisiin velkalaivalla" luuraa??