Millaiselle matkalle lähtisit, jos sinulla olisi käytössä n 10000 € matkaa varten?
Kommentit (248)
Matkaisin rahan kanssa lähimpään pankkiin ja ihan yksin.
Vierailija kirjoitti:
Perheen 2+3 kanssa Japaniin yksityiskoneella. No, siinä se sitten olikin.
Jos satatuhatta saisin, niin yksityiskoneella eestaas.
Edestakainen Japanin lento bisnesjetillä taitaa olla jo sadantonnin luokkaa, joten parempi laittaa vielä nolla perään jos haluat "eestaas" lennellä.
Vierailija kirjoitti:
Onko teistä kukaan oikeasti käynyt postilaatikkoa pidemmällä? Hyvin suunniteltuna tuo summa riittää vaikka vuodeksi, jos ei niitä ns. luxuspaikkoja halua...
ja juu, testattu on, ja kierretty "muuailmaa"
Kyllä, olen todellakin käynyt postilaatikkoa pidemmällä ja saan tuhlattua kymppitonnin viikon reissuun. Näin esimerkiksi viimeisin reissu mikä tehtiin miehen kanssa taisi olla juurikin hippasta vajaa 10 000e. Oltiin thaimaassa kaksi viikkoa. Kun lentää business-luokassa ja majoittuu 5 tähden hotelleissa niin tuon summan polttaa nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
No en tuolla rahalla vaivautuisi mihinkään
Aika tehokas tapa ilmoittaa ettei ole tullut nähtyä niin rahoja kuin paikkojakaan kyllä, hups. :P
Vierailija kirjoitti:
Onko teistä kukaan oikeasti käynyt postilaatikkoa pidemmällä? Hyvin suunniteltuna tuo summa riittää vaikka vuodeksi, jos ei niitä ns. luxuspaikkoja halua...
Olen käynyt, enkä enää halua nukkua teltoissa ja toisten puutarhamajoissa laverilla. Mä haluan hyvän sängyn ötökkävapaasta hotellista ja käydä paikoissa, joissa ei tarvii jonotella. Jos kolmannes loma-ajasta menee jonottamiseen, niin se on väärin. Sen verran luksusta mä haluan, kun ikääkin alkaa olla 50+
Kansainvälinen kielikurssi Tokiossa n3kk mieheni kanssa. Kaikki olisi valmiiksi suunniteltu :D
Lähtisin yksin, kuten aina matkatessani, Japaniin kiertämään kaikki saaret, veisi kyllä koko kymppitonnin tuo reissu ilman hienoja hotellejakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edestakainen Japanin lento bisnesjetillä taitaa olla jo sadantonnin luokkaa, joten parempi laittaa vielä nolla perään jos haluat "eestaas" lennellä.
Juu, ei jettiä tarvii. Mä olen tsekannut kymmenpaikkaisen koneen saa kymppitonnilla. :D MUTTA se vaatii sitten välilaskuja tankkaamisen ja huollon puolesta.
Perheen kanssa Mauritiukselle. Kerran oltu siellä, voisi mennä uudestaan. Kymppitonni ei ehkä enää riittäisi🤔
No, riippuu, koska olisin lähdössä ja mitä haluaisin.
Esimerkiksi Puolaan pääsee kohtuuhintaan ja se on todella upea paikka. Todella fiksua, edullista syödä ja istua kahviloissa, ei mitään hengailevia jengejä jne. Esimerkkinä hintatasosta Krakovalaisesta kahvilasta viime kesältä: kaksi kakunpalaa (siis aivan upeita, valittiin siitä muhkeat palaset oman maun mukaan), kaksi kahvia ja limu maksoi yhteensä 9 Euroa. Mutta Puola on hyvä kesällä.
Jos rantalomaa kaipaisin, niin ostaisin 200 Euron lennot nyt Turkkin, varaisin perustason huoneistohotellin 300 Eurolla viikoksi, tilaisin ryhmäkuljetuksen hotellille ja 1000 Euroa kyllä riittäisi hyvin ja jäisikin, kunnen ostaisi ylihintaisia ryntteitä.
Siis edelliseen lisäys, että Turkkiin tietysti keväämmällä. Nyt se ei ole lämmin rantalomaa ajatellen. Mutta siis lennot kannattaa ostaa nyt.
Karibialle puolison kanssa. Barbadokselle.
Tai joku muu saari sielläpäin.
Meni moninkertaisesti tuo summa, kun vietiin koko perhe miniät ja vävyt mukaanlukien 3 viikoksi Etelä-Amerikan kiertueelle. Samoin safarit Afrikassa ja lomat Sansibarilla ja Mauritiuksella niiden päälle samalla joukolla kustansivat useamman kymppitonnin.
Mutta rahalla ei voi mitata sitä ihanaa yhteistä aikaa, kokemuksia ja elämyksiä!
Eikös JVG räpännyt, että miks lähteä ku on perillä. Jää koko kymppitonni käytettäväksi Kallion räkälöissä.
Lentäisin Yhdysvaltoihin ja vuokraisin asuntoauton, jolla kiertelisin kansallispuistoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, ei jettiä tarvii. Mä olen tsekannut kymmenpaikkaisen koneen saa kymppitonnilla. :D MUTTA se vaatii sitten välilaskuja tankkaamisen ja huollon puolesta.
No ei todellakaan saa
Lähtisin Norjaan tai Irlantiin. Vähän Thaimaa myös kiinnostaa mutta en tiedä onko se todellista kiinnostusta. Mieheni lähtisi Las Vegasiin mielellään.
Mä lentäisin Lontooseen pariksi päiväksi. Sieltä sitten Islantiin ja sieltä Gröönlantiin. Jos vielä olis rahaa, niin Huippuvuorilla vielä kävisin.
Tallinnassa olis kiva käydä jos loput rahat sais laittaa säästöön.