Millaiselle matkalle lähtisit, jos sinulla olisi käytössä n 10000 € matkaa varten?
Kommentit (245)
Miehen kanssa Japaniin 2vko, siihen menis helpostikin tuon verran.
Vierailija kirjoitti:
Jenkkeihin. Majoittuisin New Yorkissa Plaza hotelliin.
Tuolla rahalla ei varmaan montaa yötä saisi.
Tuolla rahalla tekisin halpoja kuukauden matkoja 10vuotta. Kerran vuodessa keskellä tammi-helmikuuta olisin lämpimässä. Kyllä kelpaisi minulle.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla rahalla tekisin halpoja kuukauden matkoja 10vuotta. Kerran vuodessa keskellä tammi-helmikuuta olisin lämpimässä. Kyllä kelpaisi minulle.
Listaappa matkat, majoitukset, ruokailut, liikkuminen kohteessa, pääsyliput yms kuukauden reissulta - mahtaako selvitä 1000e/kk?? Kiinnostaa
Vaikka hostelin yhteishuone maksaisi 10e/vrk siitä tulee jo 300e/kk...
Vierailija kirjoitti:
Joku isomman luokan risteily, just joku Oasis of the Seas tms. 🤩 perheen kanssa.
Saat kaivaa kuvetta tuon kymppitonnin lisäksi, hytti kahdelle 11 vrk risteilylle jo 5000 e +lennot perheelle ja liput
Yksin Jenkkeihin kahdeksi viikoksi. Ensin viikko Montanassa ja sitten toinen viikko Nykissä.
En millekkään, vaan säästäisin sen pankkitililleni pahan päivän varalle.
Lähipubiin mä sen varmaan kantaisin pieni siivu kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuollainen matkakassa iskettäisiin käteen, varaisin joko perhereissun Färsaarille ja Islantiin (+ päiväretki Grönlantiin, jos rahat riittäisivät) tai pariskuntareissun Uutta-Seelantia tai Etelä-Amerikkaa kiertämään.
Voisi kiinnostaa myös koko perheen laskettelureissu Alpeille, johon saisi varmaan helposti upotettua tuon summan ilman tasokasta rinnehotelliakin. En ole tsekannut mitä tuollainen voisi kustantaa; joku varmaan osaisi valaista asiaa. 😅
Kyllä 10 000€ pitkälle pötkii ja suhtpitkäksi ajaksi, jos ei ole nirso majapaikan tai matkustusaikojen suhteen ja tekee itse osan ruuistaan. Toinen asia on sitten onko se sitä, mitä haluaa omalta lomaltaan.
Et kovin kauaksi perheen kanssa tuolla summalla pääse, saat unohtaa Etelä- Amerikan kietueen, ellet mene reppureissulle ja kusinen sekin olisi
Kyllä esimerkiksi 4-henkinen perhe pääsee 10 000 eurolla Etelä-Amerikkaan ja raha riittää matkoihin, majoituksiin, ruokailuihin, retkiin yms. Eikä tarvitse mihinkään kusiselle reppureissulle mennä. Matkailu on mahdollista hyvinkin edullisesti kun osaa ja viitsii etsiä edullisia hintoja, selata eri sivuja jne. Toki jos on sellainen matkailija, joka ei viitsi yhtään käyttää aikaa matkojen etsimiseen ja varaa heti esimerkiksi 1500 €/hlö lennot Etelä-Amerikaan niin rahaa saa kulumaan vaikka kuinka.
Vierailija kirjoitti:
En millekkään, vaan säästäisin sen pankkitililleni pahan päivän varalle.
Ja jos paha päivää ei tulekaan on paljon kivaa jäänyt kokematta. No kukin tyylillään, itse yritän ottaa elämästä kaiken irti ENNEN pahaa päivää
Muutaman yön lapin reissu ja loput sijoituksiin.
Audiokauppaan Fredalle. Tietenkin.
Niin, mulla on käytössä tuollainen matkabudjetti, tai voidaan laittaa tuplaksikin. Ehkä menen taas johonkin Euroopan kaupunkiin. Isommalla budjetilla voi varata paremman hotellin. Yleensä olen tykännyt 3 tähden hotelleista, sillä ne on ihan asiallisia. Varaisinko nyt siis Adlon, Ritz, vai mitä niitä on? Voisin teettää tietysti myös mittatilauspuvun matkaa varten, mutta siihen taitaakin mennä puolet budjetista.
PS. Sain perinnön.
Enemmän rajoittaa loman puute kuin rahan puute.
Tämän vuoksi varmaan muutaman viikon Uusi-Seelanti kierros ja Australiassa samalla pistäytyminen. Tuonne tuskin omilla rahoilla tulee koskaan lähdettyä.
Japaniin perheen kanssa. Kioto ja Okinawa
Business-luokassa Lontooseen vaimon kanssa vähän parempaan hotelliin. Rahat loppuu viikossa. Takaisin pitää tulla economylla.
En lähtisi matkalle ollenkaan. Esimerkiksi tuo summa toisi 800€ kk vuoden verran käyttövaraa lisää... On täysin järjetöntä lähteä tuhlaamaan parin viikon hommaan tuommoisia summia kun se voi tuoda normaaliin elämään useamman vuoden helpotuksen.
Costa Cruises risteilylle joko Välimerelle tai Norjan vuonot tai Kanariansaaret. Minä ja mieheni sekä lapset puolisoineen.
Vierailija kirjoitti:
Jos menet luksuskohteeseen (Zermatt, Sveitsi) niin voit saada hotellihuoneen koko perheelle (2 aikuista + 2 lasta) hintaan 4000 euroa per viikko. Tää on sitten aika perustason hotelli. Luksustason hotelli maksaa 10 000 - 30 000 euroa per viikko.
Tuohon sit päälle vielä lennot, kuljetukset/autovuokra, ruoka ja varustevuokrat tai erikoismatkatavaroiden lisämaksut. Vaikkei 10 000€ täyttyiskään, niin itseä jo kirpaisisi 4000€/viikko majoituksesta jo pelkkänä ajatuksena.
Jenkkeihin. Majoittuisin New Yorkissa Plaza hotelliin.