Millaiselle matkalle lähtisit, jos sinulla olisi käytössä n 10000 € matkaa varten?
Kommentit (248)
Ilmoittaisin työnantajalle, että olen 3kk palkattomalla vapaalla, tankkaisin auton ja lähtisin mökille.
Halooei kymppitonni mikään iso raha ole aika perus reissu kahdelle etelään.
Jos tuollainen matkakassa iskettäisiin käteen, varaisin joko perhereissun Färsaarille ja Islantiin (+ päiväretki Grönlantiin, jos rahat riittäisivät) tai pariskuntareissun Uutta-Seelantia tai Etelä-Amerikkaa kiertämään.
Voisi kiinnostaa myös koko perheen laskettelureissu Alpeille, johon saisi varmaan helposti upotettua tuon summan ilman tasokasta rinnehotelliakin. En ole tsekannut mitä tuollainen voisi kustantaa; joku varmaan osaisi valaista asiaa. 😅
Kyllä 10 000€ pitkälle pötkii ja suhtpitkäksi ajaksi, jos ei ole nirso majapaikan tai matkustusaikojen suhteen ja tekee itse osan ruuistaan. Toinen asia on sitten onko se sitä, mitä haluaa omalta lomaltaan.
On kyllä ihme miten harva on löytänyt Puolan. Se on yksi parhaimpia kesäkohteita! Ja nähtävää riittää useampaan reissuun - myös Krakovan ja Gdanskin ulkopuolella. Vinkkeinä Gizycko, Torun ja Zakopane/ Tatra-vuoristo.
Budjettireissu Australiaan. Tuolla summalla ei ihmeitä tehtäis.
Thaikkuihin taas pariksi viikoksi vakipaikkaan
Vierailija kirjoitti:
Ilmoittaisin työnantajalle, että olen 3kk palkattomalla vapaalla, tankkaisin auton ja lähtisin mökille.
Tylsää, tuijottaa samaa maisemaa 3 kk, vielä talvella..🙄 Minulle saisi maksaa tuon 10tn että tekisin niin
Vierailija kirjoitti:
Jos tuollainen matkakassa iskettäisiin käteen, varaisin joko perhereissun Färsaarille ja Islantiin (+ päiväretki Grönlantiin, jos rahat riittäisivät) tai pariskuntareissun Uutta-Seelantia tai Etelä-Amerikkaa kiertämään.
Voisi kiinnostaa myös koko perheen laskettelureissu Alpeille, johon saisi varmaan helposti upotettua tuon summan ilman tasokasta rinnehotelliakin. En ole tsekannut mitä tuollainen voisi kustantaa; joku varmaan osaisi valaista asiaa. 😅
Kyllä 10 000€ pitkälle pötkii ja suhtpitkäksi ajaksi, jos ei ole nirso majapaikan tai matkustusaikojen suhteen ja tekee itse osan ruuistaan. Toinen asia on sitten onko se sitä, mitä haluaa omalta lomaltaan.
Et kovin kauaksi perheen kanssa tuolla summalla pääse, saat unohtaa Etelä- Amerikan kietueen, ellet mene reppureissulle ja kusinen sekin olisi
Vierailija kirjoitti:
Et kovin kauaksi perheen kanssa tuolla summalla pääse, saat unohtaa Etelä- Amerikan kietueen, ellet mene reppureissulle ja kusinen sekin olisi
Sen vuoksi nuo kaukomatkat olisikin pariskuntareissuja eikä perhereissuja. 😀
Tosin kyllä sitä ollaan alle 10 000€ matkustettu perheenä lähes 3 viikkoa Malesiassa koronan jälkeen ja niistä 4 yötä omalla saarella olevassa hyvässä rantahotellissa (vinkkinä budjettikaukokohteesta). Mutta raaka totuus on, että ennen koronaa samalla summalla olisi päässyt käymään myös Singaporessakin tai parissa muussa lähimaassa esim. Thaimaassa ja Vietnamissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen vuoksi nuo kaukomatkat olisikin pariskuntareissuja eikä perhereissuja. 😀
Tosin kyllä sitä ollaan alle 10 000€ matkustettu perheenä lähes 3 viikkoa Malesiassa koronan jälkeen ja niistä 4 yötä omalla saarella olevassa hyvässä rantahotellissa (vinkkinä budjettikaukokohteesta). Mutta raaka totuus on, että ennen koronaa samalla summalla olisi päässyt käymään myös Singaporessakin tai parissa muussa lähimaassa esim. Thaimaassa ja Vietnamissa.
- Ja lisäyksenä tähän, että kahdessa muissa Malesian majapaikassa oli uima-allas ja oma huone lapsille. Kun käyttää aikaa suunnitteluun ja on joustava, niin voi reissata pitkälle tai pidemmän aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tylsää, tuijottaa samaa maisemaa 3 kk, vielä talvella..🙄 Minulle saisi maksaa tuon 10tn että tekisin niin
Mökillä Suomessa, joo kun ei ole mitän tekemistä eikä missään tapahdu mitään.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä ihme miten harva on löytänyt Puolan. Se on yksi parhaimpia kesäkohteita! Ja nähtävää riittää useampaan reissuun - myös Krakovan ja Gdanskin ulkopuolella. Vinkkeinä Gizycko, Torun ja Zakopane/ Tatra-vuoristo.
Torun on ihana kaupunki. Ja maa muutenkin vielä kohtuuedullinen
Johonkin turistirysään, missä paikalliset roikkuisivat hihoissa ja lahkeissa yrittäen nyhtää minusta viimeisenkin euron. Reissun kruunaisi lentokentällä jonottaminen turistiripulissa ja taas olisi kiva tulla kotiin10000 e köyhempänä.
Lyhyt kaupunkiloma kotimaassa ja pistän loput rahat säästöön. Mutta jos koko kymppitonnin budjetti on pakko tuhlata (käyttämättä jääneitä rahoja ei saa pitää) niin sitten lähden pariksi viikoksi Bahamasaarille.
Matkusteluun en laittaisi euroakaan. Koko summa sijoituksiin.
Vierailija kirjoitti:
Jos menet luksuskohteeseen (Zermatt, Sveitsi) niin voit saada hotellihuoneen koko perheelle (2 aikuista + 2 lasta) hintaan 4000 euroa per viikko. Tää on sitten aika perustason hotelli. Luksustason hotelli maksaa 10 000 - 30 000 euroa per viikko.
Vierailija kirjoitti:
Galapagossaarille, jonka järjestää ekologiseen matkailuun perehtynyt matkanjärjestäjä.
Itse olen päättänyt, että on paikkoja johon en matkusta koskaan, oli sitten vaikka miten ekologinen matkanjärjestäjä. Antarktis, Galapagossaaret, Huippuvuoret nyt ainakin.
Jos joku paikka on säästynyt turismilta, ei minun pidä olla sitä sinne lisäämässä. Mieluummin lomailen eri maiden kaupungeissa ja asutuilla maaseuduilla, enimmäkseen länsimaissa. Niissäkin riittää mielenkiintoista nähtävää minun eliniäkseni, tapaa paikallisia ihmisiä eikä tarvitse olla tukemassa epämääräisiä yhteiskuntajärjestelmiä. Minulle parhaita ja mieleen jääneitä paikkoja ovat reissun päällä eteen tulleet jo sata vuotta sitten kuuluisia olleet nähtävyydet, ja joku pikku hotelli niiltä nurkilta. Turistisesongin ulkopuolella. Storforsen, Imatrankoski, Koli, Lindau, Ceske Krumlau, Nizza, Pariisi, Rooma. Skotlannin maaseutu...
Vierailija kirjoitti:
Epätervettä käyttää matkusteluun tuollaisia summia.
No jaa, meidän nelihenkinen perhe oli kolme viikkoa Thaimaan reissussa, lennot economy luokassa ja hotellimajoitukset perustasoa, ei luksusta. Lentoihin ja majoitukseen kului jo 12-13k € ja tuohon lisäksi vielä muu käyttöraha päälle.
Eli kymppitonnilla ei meidän perhe mitään ihmeellistä lomaa saisi.
Yksin Thaimaahan pariksi kuukaudeksi.
Toki tuon verran rahaa löytyy aina, aika matkailla ei niinkään.
Pärnussa kävisin jossain lämpökivi hieronnassa. Ostaisin jotain itselleni. 5 tonnia vois pistää lapsenlapsen tilille.